Stránka 2 z 3

Napsal: 18 pro 2010, 16:46
od origoš
To je řeč jako rozprávka. Přitom je to jednoduché, Objem motoru je stále stejný, 1,9L. Když ho chceme přeplnit, tak místo atmosferického tlaku použijeme tlak vyšší a tím pádem do něj nacpeme víc vzduchu. A je to přímo úměrné. místo 1000 hektopascalů dáme 2000 hektopascalů a nacpeme tam 3,6L. To je princip a ten se očůrat nedá. Jestli je turbo malé a má větší otáčky, nebo je velké a má nenší otáčky je jiná kapitola je jedná se o prostředky, kterými se žádaného přeplnění dosáhne. A pokud někdo tvrdí, že při stejném tlaku může být větší množství, tak je to stejný nesmysl, jako tvrdit, že voda při tlaku 1 at vystoupá do větší výšky, než 10m a nebo do menší.

Napsal: 18 pro 2010, 16:55
od GeorgeB
Moc jsem to překombinoval. Omlouvám se.
Jenom jsem tvrdil, že z pohledu na turbo jako na zdroj výkonu je ten výkon danej tlakem a množstvím co prochází. A trvám na tom, že při dodávání většího výkonu se při udržení stejného tlaku (teď je vedlejší jak ten tlak udržíme) zákonitě musí stoupnout průtok. Takhle jsem to myslel. Nebo ani tohle není pravda?

Napsal: 18 pro 2010, 17:15
od alfik
origoš píše:
spíš než větší tlak dává větší množství vzduchu při stejném tlaku
To bych rád věděl, jak to dokáže, že dá větší množství a tlak nestoupne. Potřeboval bych dát do pneumatiky větší množství, ale tak, aby tlak nestoupnul. (LOL)
Asi nějak oblafnout stavovou rovnici plynů.

Myslim,ze ste zabudli na hlavnu velicinu a to je priemer daneho komponentu,cez ktory vzduch preteka.
Pneumatiky su dost rozdielny priklad.

Napsal: 18 pro 2010, 17:23
od eazy20
1pavel píše:1749 V ( 81 kw ) - cca 1.1 bar ; 1749 VA ( 96 kw ) cca 1.3 bar ; 1749 VB ( 110 kw ) cca 1.5 bar , k tomu přičti atmosferický tlak cca 1 bar a máš co na vagu
hm,1749V v serii netlaci 0,95 bar?

Napsal: 18 pro 2010, 17:32
od RomanT
origoš píše:To je řeč jako rozprávka. Přitom je to jednoduché, Objem motoru je stále stejný, 1,9L. Když ho chceme přeplnit, tak místo atmosferického tlaku použijeme tlak vyšší a tím pádem do něj nacpeme víc vzduchu. A je to přímo úměrné. místo 1000 hektopascalů dáme 2000 hektopascalů a nacpeme tam 3,6L. To je princip a ten se očůrat nedá. Jestli je turbo malé a má větší otáčky, nebo je velké a má nenší otáčky je jiná kapitola je jedná se o prostředky, kterými se žádaného přeplnění dosáhne. A pokud někdo tvrdí, že při stejném tlaku může být větší množství, tak je to stejný nesmysl, jako tvrdit, že voda při tlaku 1 at vystoupá do větší výšky, než 10m a nebo do menší.
větší průtok při stejném tllaku s tím, že bude větší objem trubek jsem samozřejmě nemyslel se stejným turbem, ale s věcí, který dodá více vzduchu - určitě jsem to nemyslel tak, že ve stejném systému stačí rozšířit trubky a průtok vzroste při stejném tlaku, to ne :)

Napsal: 18 pro 2010, 17:40
od origoš
udržení stejného tlaku (teď je vedlejší jak ten tlak udržíme) zákonitě musí stoupnout průtok. Takhle jsem to myslel. Nebo ani tohle není pravda?
Není! Pokud stoupne někde průtok, tak se přepraví větší objem do stejného prostoru a to je možné pouze zvýšením tlaku. Při stejném tlaku se přepraví stejný objem.
Jestli tomu nevěříš, tak si to budeš muset změřit. A nebo tam někde navrtat díru, aby ten větší objem měl kam jít a nezvedl se tlak. Potom se větší objem přepraví i nižším tlakem.

Napsal: 18 pro 2010, 17:44
od GeorgeB
A v tom to je, já o žádným prostoru nemluvím. Ten prostor kam ten vzduch jde v mým příadě není konstantní. Neberu to jako statickou veličinu, ale jako dynamickou-žádnej omezenej prostor kam ten vzduch nafoukám a on tam zůstane a tím se zvedne tlak. Já mluvím o průtoku-proudu vzduchu, který je dále spotřebováván. Když už nějaká analogie, tak já nemluvím o pneumatice, ale třeba pneumatickým nářadí. Kompresor je zdroj výkonu a třeba utahovačka nebo bruska je spotřebič.
Tak konečně vím v čem si nerozumíme.
Turbo taky nenafouká tlak(množství) do uzavřeného prostoru.

Napsal: 18 pro 2010, 17:51
od jordee_23
eazy20 píše:
1pavel píše:1749 V ( 81 kw ) - cca 1.1 bar ; 1749 VA ( 96 kw ) cca 1.3 bar ; 1749 VB ( 110 kw ) cca 1.5 bar , k tomu přičti atmosferický tlak cca 1 bar a máš co na vagu
hm,1749V v serii netlaci 0,95 bar?[/quote

na ASV nie :O) je tam 11 lopatkove a dava 1.05

Napsal: 18 pro 2010, 18:00
od origoš
Tak konečně vím v čem si nerozumíme.
Nevíš vůbec nic. Kolega nade mnou Ti to jasně vyčíslil. Rád poučím, ale přemlouvat? HOWG.

Napsal: 18 pro 2010, 18:08
od GeorgeB
origoš píše:Nevíš vůbec nic.
Dobrá, bohužel nevím vůbec nic. Omlouvám se.

Napsal: 18 pro 2010, 18:14
od 100kurev
Ten prostor kam ten vzduch jde v mým příadě není konstantní
A na tos přišel jak? Plní se pokud je otevřenej ssací ventil. A pokud je otevřenej, tak obsah je plocha pístu x zdvih x počet válců a to je konstantní. Jak píše Origoš když chceš nacpat víc vzduchu, tak musíš zvednout tlak.

Napsal: 18 pro 2010, 18:20
od GeorgeB
V prvopočátku jsem to turbo popisoval jako samostatnou komponentu. Takže žádný napojení na motor. A za těchto podmínek byly vedeny všechny moje myšlenky.

Napsal: 18 pro 2010, 18:26
od 100kurev
Aha, a když není napojeno na motor, tak fouká do volného prostoru a kde se změří tlak? Vzhledem k tomu, že je vstupní a výstupní potrubí ve stejném prostředí, tak se všude vyskytuje atmosférický tlak.
V tom případě mlácení prázdné slámy které nemá nic společného s VW group a měl by to celé admin smazat.

Napsal: 18 pro 2010, 18:33
od GeorgeB
Měl by to smazat admin. Několikrát jsem se omluvil za zkomplikování této debaty.
Foukání do volného prostoru to taky nemělo být. Popisoval jsem to výše.

Napsal: 18 pro 2010, 18:42
od 100kurev
Abych nekřivdil, tak jsem si to přečet slovo od slova od začátku do konce.
představte si turbo jako zdroj protékajícího vzduchu. Na vývodu toho čerpadla je spotřebič-právě onen motor, kterej sežere přesně dané množství vzduchu
Tohle;s napsal, tak né, že není napojeno na motor, ale je. A potom zase není? Urob si už konečně jasno jak tyhle věci fungujou! Omluvit se je slušnost to beru, ale dobré je se poučit.