Filtrace

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

pres tu geotextili to fakt nefunguje. ja sem to filtroval 2x ,ale stejne vidim viditelne plavat v oleji cerne castecky a to nemluvim o mikrobordelu.
Dost si ted zahravam dneska sem byl tak nasrany,ze sem hrkl do 15 l oleje 3l nafty a 2l benzinu a frkl to do nadrze. nemam cas a prostredky to filtrovat pres nejaky olejak a 2 sudy..
pozitivum je,ze ten benzit to opravdu krasne naredil teklo to suprove no ale negativum je,ze asi oddelam podavaci cerpadlo a palivak zacpu tak,ze urcite nekde zustanu vyset.zatim to jede kupodivu perfektne.
Se spotrebou dokonce mensi jak na cistou naftu. kazdopadne s novym olejem mam asi 100x mensi strach.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
e-panolin.cz
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 29 lis 2010, 19:54
Bydliště: Ostrava !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od e-panolin.cz »

Pár postřehů - primárním úkolem filtrace je zachytit určitou velikost nečistot do filtračního materiálu. Čili pokud budu mít relativně " hrubý "filtr půjde to rychleji, než pokud budu mít "jemný"filtr / za předpokladu stejně "špinavého " oleje. A ještě jinak -"hrubý" filtr bude pracovat s jinou velikostí nečistot než "jemný " filtr. Každý filtr má svou filtrační kapacitu / ucpání filtračních porů / a to pak přináší nutnost výměny filtru.
Nečistoty, které jsou vidět v oleji / palivu / pouhým okem - je to velmi špatné. Vstřikovací systém má na čistotu paliva / oleje/ podstatně větší nároky - v rámci amatérských úprav - nečistoty neviditelné pouhým okem. A i to může být někdy málo.
Toto platí pro pevné nečistoty- shluky tuků / sádla / je potřeba rozpustit vyšší teplotou. Dalším problémem mohou být produkty oxidace oleje a ty je nutno odstranit filtrací.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

Ja proste nevim jestli to vseci delate pres tu liazku nebo jak,ale to se mi fakt nelibi nemam na to ty sudy.
delate tpo nekdo ppomoci cerpadla a pres fltr? me by zajimalo co se stane kdyz dam filtr s facka a budu pumpovat ac pumpou. za 5 min to ucpu a pak se stane co? nepujde zmacknout? nebo olej zacne strikat nekde bokem kde bude stahla hadice sponama. nevim jak se to muze zachovat. asi zalezi jak moc to bude ucpane ze. da se sehnat prutokac s vetsi plochou, kdyby mel plochu jako bezny palivak na benzinaku snad by aspon 50l prefiltroval vpohode.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

sikin1987 píše:Ja proste nevim jestli to vseci delate pres tu liazku nebo jak,ale to se mi fakt nelibi nemam na to ty sudy.
delate tpo nekdo ppomoci cerpadla a pres fltr? me by zajimalo co se stane kdyz dam filtr s facka a budu pumpovat ac pumpou. za 5 min to ucpu a pak se stane co? nepujde zmacknout? nebo olej zacne strikat nekde bokem kde bude stahla hadice sponama. nevim jak se to muze zachovat. asi zalezi jak moc to bude ucpane ze. da se sehnat prutokac s vetsi plochou, kdyby mel plochu jako bezny palivak na benzinaku snad by aspon 50l prefiltroval vpohode.

Řešíš furt blbosti. Filtr z benzíňáku ti je k filtrování oleje k hovnu. Nedokážu pochopit co je na filtru z liazu za 80kč tak složitýho ho zapojit k filtrování oleje :D
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

nemam ty 2 becky jak bylo na obrazku. koupit filtr za 80 je to nejmensi.
Dneska sem teda uz mel problem nastartovat,ale musim uznat,ze to na ten olej vali jak blazen nerikam,ze ma vetsi vykon,ale taka krasne odspoda a fakt kultivovanost jinde jak na naftu,ale filtr se vesele ucpava,protoze nepatrne to nekdy pozdeji reaguje na plyn,ale spis zastudena.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

sikin1987 píše:nemam ty 2 becky jak bylo na obrazku. koupit filtr za 80 je to nejmensi.
Dneska sem teda uz mel problem nastartovat,ale musim uznat,ze to na ten olej vali jak blazen nerikam,ze ma vetsi vykon,ale taka krasne odspoda a fakt kultivovanost jinde jak na naftu,ale filtr se vesele ucpava,protoze nepatrne to nekdy pozdeji reaguje na plyn,ale spis zastudena.
Vždyť na to stačí třeba kýbl od primalexu
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

no ale od pulky filtru uz to prece nemuze tect tam je nulovy tlak. neverim,ze z 10l plneho kyblu prefiltruju vic jak 3l. tohle myslim vazne.
pres benzinovy filtr to jako neprotece vubec nebo jak?to by chtelo nejkak cerpadlo a tahat to pres filtr o TDi co ma na sobe vstup a vystup.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

sikin1987 píše:no ale od pulky filtru uz to prece nemuze tect tam je nulovy tlak. neverim,ze z 10l plneho kyblu prefiltruju vic jak 3l. tohle myslim vazne.
pres benzinovy filtr to jako neprotece vubec nebo jak?to by chtelo nejkak cerpadlo a tahat to pres filtr o TDi co ma na sobe vstup a vystup.
Řešíš odzkoušené věci naprosto zbytečně.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Dewis
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 12 čer 2011, 21:13

Příspěvek od Dewis »

Prosimvas nevite kde koupit ten levnej olejovej filtr liaz nekde v Brne?? (offtopic)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Dewis
že by třeba náhradní díly na veleslavný ZETOR????!!! :o :o :o Minimálně každá 120, 160ka má ty samé filtry.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

potece to stejne aj pres olejak ze sade??? nasel sem v AUTOKELLY za 50 kc
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

sikin1987 píše:potece to stejne aj pres olejak ze sade??? nasel sem v AUTOKELLY za 50 kc
Poteče ale proč nepřidat 30kč a nekoupit liazáckej? Liazáckej má minimálně 3x větší filtrační plochu než škodováckej, takže se hned neucpe.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

ja nevim jak je to velikostne na obrazku vypadaji stejne. tak ja se teda asi vypravim do obchodu na tatry:D snad tam budou met na liaz
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

sikin1987
AVIA, ZETOR, TATRA, LIAZ - vsechny tyhle svine pouzivaji stejny rozmer filtracni vlozky, tj drive Pj4/Ph4, ted se to mozna znaci jinak. I Mercedes u nakladaku/zemedelske techniky mel stejny rozmer filtru, akorat jiny matros...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

jo svine to jsou,ale kdyz vidim ty smesne castky za naprosto vsechny ND,tak bych si raci zgeneralkoval liazku:D to je neskutecny skodarna hadr.
Ja stim filtrem porad nevim neuverim ze to potece dkyz to strcim do kyblu. asi neco nakape pres noc,ale malicko vzdyt tam nebude zadny tlak. jak to je jemny proti palivaku?
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“