
No kat právě NEPRACUJE na principu odlučování tzn. že NEfiltruje některý škodliviny, jen je při styku s účinnýma látkama, který se NEspotřebovávaj ( ty látky jsou právě oným "katalyzátorem" a jsou to rodium, platina a myslim ještě iridium ) přeměňuje na jiný - CO na CO2 a kyslík, NOx na N a O2 a nespálený uholvodíky HC na vodu (H2O) a CO2. Dieseláky maj ale "jednodušší" katalyzátory než benzíny, tzv. neřízený, který myslim jen redukujou ty NOx. DIESEL s timhle "oxi-katem" smrdí fakt míň než bez a maj ho všechny diesely ( kvůli emisím) tušim od r.v. cca. 1992 .

Ale ten smrad AVIÍ jak ho všichni důvěrně známe to jsou zas prej tzv. aldehydy, který sice moc škodlivý nejsou, ale jsou cítit, prostě má AVIE tak "dokonalý" splování, že těch aldehydů je ve výfukovejch plynech tolik, že to smrdí jako prase

. Pak existujou samozřejmě ještě ty nový filtry sazí, zatim málko rozšířený, vlastně správně "filtry pevných částic" - to jsou fakt odlučovače - ty ten uhlík (saze) odchytí, ale časem se zanesou a tak se ty nashromážděný saze řízenym procesem najednou po určitý době spálej.