Stránka 2 z 4

Napsal: 06 dub 2006, 15:34
od frenky
tdidriver píše:Podle nových zkušeností můžu říct že hodně záleží na tom na jakej olej se jezdí - slunečnice, soja ... každý je cejtit jinak, něco víc a něco míň, chce si to vyzkoušet.
podle mých zkušeností je poznat podle čichu i jestli je ten olej nový nebo z fritézy :)

Napsal: 07 dub 2006, 07:17
od tdidriver
Jo to bych i věřil. Už bude asi pěkně přepálenej :D

Napsal: 08 dub 2006, 23:35
od bobyd
mate recht asi budu muset predehrivat sice jsem puvodne myslel ze se na to vyprdnu a budu jezdit dal na naftu ale tuhle jsem jel opet na olej smard to byl zase az sem slzel ale proste ta cena a navic mi pripada ze to fakt min zere

m

Napsal: 06 čer 2006, 22:47
od radluk
(rofl)

Napsal: 06 čer 2006, 23:01
od bobyd
tuhle otazku jsem pokladal jeste kdyz jsemk jezdil na nepredehrivanej olej musim rict ze od te doby co predehrivam to fakt VONI (LOL)
az kolikrat dostanu hlad :D uz bych ropu nechtel dokazete si predstavit jak by to tady vonelo kdyby vetsina aut jezdila na olej to byb byla nadhera mohl bych si otevrit okynko

Napsal: 07 čer 2006, 06:29
od radluk
(rofl)

Napsal: 08 čer 2006, 20:59
od Radim205D
Mozna ze ted pisu uplnou kravinu ale nevite nahodou co udela katalyzator se smradem z rostliny ? u benzinaku jde docela hodne citit rozdil zapachu splodin s katem a bez katu.

Napsal: 08 čer 2006, 21:58
od radluk
:?

Napsal: 08 čer 2006, 22:17
od Radim205D
aha!! (noteeth) tak na todle sem vazne ve skole chybel (rofl)

Napsal: 08 čer 2006, 22:32
od Kuba
:) No kat právě NEPRACUJE na principu odlučování tzn. že NEfiltruje některý škodliviny, jen je při styku s účinnýma látkama, který se NEspotřebovávaj ( ty látky jsou právě oným "katalyzátorem" a jsou to rodium, platina a myslim ještě iridium ) přeměňuje na jiný - CO na CO2 a kyslík, NOx na N a O2 a nespálený uholvodíky HC na vodu (H2O) a CO2. Dieseláky maj ale "jednodušší" katalyzátory než benzíny, tzv. neřízený, který myslim jen redukujou ty NOx. DIESEL s timhle "oxi-katem" smrdí fakt míň než bez a maj ho všechny diesely ( kvůli emisím) tušim od r.v. cca. 1992 .

:x Ale ten smrad AVIÍ jak ho všichni důvěrně známe to jsou zas prej tzv. aldehydy, který sice moc škodlivý nejsou, ale jsou cítit, prostě má AVIE tak "dokonalý" splování, že těch aldehydů je ve výfukovejch plynech tolik, že to smrdí jako prase (noteeth) . Pak existujou samozřejmě ještě ty nový filtry sazí, zatim málko rozšířený, vlastně správně "filtry pevných částic" - to jsou fakt odlučovače - ty ten uhlík (saze) odchytí, ale časem se zanesou a tak se ty nashromážděný saze řízenym procesem najednou po určitý době spálej.

Napsal: 20 srp 2008, 20:17
od radluk
(LOL)

Napsal: 20 srp 2008, 21:12
od Petr H.
radluk píše:Po delsi dobe zjistuji, ze se do auta opravdu nejak dostava pri jizde na cisty RO ( pro informaci uvadim ze jde o sojovou sracku, nepouzitou ), a pri delsi jizde to neni prijemne, nedokazu urcit, jestli se to nejak turbulenci za vyfukem dostava nepatrnyma mezerama mezi tesnenim kufru a vzhledem k velmi aromaticke povaze spalin to muze zpusobovat i ve velmi malem mnozstvi znadnou kontaminaci kokpitu...
Nevim co s tim, staci prepnout na naftu a behem par minut to prestane, cili vylucuji nejake uniky oleje na horky motor, svody, atd...

Je mozne, ze nafta zpusobuje podobny efekt, ale vzhledem k tomu, ze je mene citit po rozptyleni, aby jsme ji tak nepocitovali?
tohle je úplně normální, já mám káry na LPG a když vezu někoho cizího tak mi celou cestu tvrdí že cejtí plyn a že vybouchnem... (rofl) naopak já velni dobře vnímám při raním startu, že to na benzín nějak divně smrdí a kudy že se to dostalo do kabiny... ;)

Napsal: 20 srp 2008, 21:45
od bombastiq
olej + nafta - zatim nic necejtim jezdim rychle :D

Napsal: 21 srp 2008, 10:47
od jist
Tohle mě dělalo UNO jak jsem otevřel okýnka v autě nastal podtlak a nějakýma netěstnostma vzadu to sálo smrad z výfuku je zajímavý že teď mám 309 a ta nesmrdí jestli lepší aerodinamickej tvar či co?

Napsal: 21 srp 2008, 17:43
od slovacek.milos
jist píše:Tohle mě dělalo UNO jak jsem otevřel okýnka v autě nastal podtlak a nějakýma netěstnostma vzadu to sálo smrad z výfuku je zajímavý že teď mám 309 a ta nesmrdí jestli lepší aerodinamickej tvar či co?

mně to dělala i fábka když jsem okna otevřel málo táhlo to smrad když víc tak v pohodě, seřídil jsem zámek pátých dveří a OK bez smradu miloš