Stránka 2 z 2
Napsal: 20 zář 2011, 08:33
od Marek77
Bugs.Bunny píše:Marek77 píše:
............O podstatně nižší životnosti zapalovacích kabelů ani nemluvím. ..........
Vysvětlení proč tomu tak je prosím
Při spalování LPG dochází k chemickým změnám středových elektrod svíček - reagují s produkty hoření a potahují se na povrchu jakousi solí, která snižuje elektrickou vodivost. Navíc díky vyšší teplotě hoření směsi LPG jsou i více tepelně namáhané. Proto je životnost zapalovacích svíček značně omezená a zpravidla (jak mi zkušenost říká) nevydrží víc než polovinu běžného výměnného intervalu. Jenže toto jsou informace, které majitelé vozů s LPG málokdy vědí - je jim to buď neúmyslně nebo záměrně zamlčováno. Jezdí proto bez obav na svíčky, které měly už dávno být vyměněné. Na svíčkách dochází k výpadkům zapalování, motor pocukává a majitel dřív nebo později přijede na servis LPG, že mu to škube. Na benzin to jede, na plyn to škube. Zkušenější LPG mechanik mu vymění svíčky a je po problému, méně zkušený vymění půl auta.
Jenže dojde-li k těm výpadkům zapalování a škubání motoru, je už pozdě. K tomu vůbec dojít nesmí. Opomenu-li, že to škodí motoru (klikovému ústojí), KATu a ventilům, nejvíc to zasahuje právě kabely VN a cívky. Jistě víš, že drtivá většina vozů je vybavena zdvojenými cívkami. U těch je riziko, že pokud nepálí jedna svíčka, dochází k přehřívání a poškození sekundárního vinutí. A kabely dostávají pěkně pokouřit.
Měnil jsem velké množství kabelů, semtam i cívky. A paradoxní je, že i v případě, kdy se svíčky mění "správně", kabely stejně nevydrží tolik, co na benzin. Zkoušeli jsme kdeco - speciální svíčky pro LPG (nejhorší věc, co kdy vymysleli), snižování odtrhu na elektrodách, studenější svíčky a já nevím, co ještě - stejně je to vždy jen o kompromisu - bohužel. Ale fakt je, že použití svíček o stupeň studenějších je dost dobré a vykazuje to poměrně významné výsledky, zejména u moderních motorů s velkými stupni komprese.
Zrovna včera jsem tu měl pána, co má Fabii Combi 1,4 MPi 50kW na plyn. Má najeto přes čtvrt milionu na původní cívku. Dávám mu o stupeň studenější svíčky s pouhou jednou elektrodou - DR14YC - s odtrhem 0,6mm a výměnným intervalem 30.000 km a za celý čas nemá jediný problém.
Napsal: 20 zář 2011, 08:44
od jericho-3
Pobavil jsi mne, že speciální svíčky na LPG jsou na nic..Zajímavá specialita..Ale máš pravdu, stalo se mi, že jsem namontoval nové svíčky a majitel povídá, co jim je, že jste je měnil..,povídám mají svoje za sebou a on povídá, ale právě motor na LPG svíčky šetří, četl jsem to. Ale odpustil mi, motor neškubal..

Napsal: 20 zář 2011, 08:49
od Marek77
BRISK tvrdí, že pro LPG jsou vhodné svíčky se stříbrnou elektrodou. My máme zkušenost, že je to to nejhorší, co do auta můžu dát. Mnohokrát jsme to řešili. Stříbrné svíčky zákazníkům důrazně nedoporučuju. Motorům to nedělá dobře - osobně jsem ještě neviděl motor osazený svíčkami SILVER, který by šel dobře a bez problémů.
I kdybych byl ochoten připustit, že stříbrné svíčky jsou pro LPG dobré (což nejsou), výrobce jim dává výměnný interval 20.000 km. Pokud použiju třeba do Fabie (nebo jiného VW motoru) klasické výrobcem schválené svíčky s výměnným intervalem 60.000 km, běžně mi kolem 30.000 km vydrží.
Problém je tedy v tom, že stříbrné svíčky nejen že vydrží méně, ale jsou dvakrát dražší. Tak v čem jsou dobré???
Napsal: 20 zář 2011, 16:56
od dav55
k tem svickam, je pravda ze dochazi k tem chemickym reakcim a vyssi teplote spalovani, tim muze dojiz treba k upaleni svice, ale moje skusenost s lpg svicema je spatna, mnohokrat se stalo ze auto po 5tis jelo na bazi nahodnych vybuchu a proto je nemontuji a mam klid.
Napsal: 20 zář 2011, 17:14
od bobG3
Marek77 píše:BRISK tvrdí, že pro LPG jsou vhodné svíčky se stříbrnou elektrodou. My máme zkušenost, že je to to nejhorší, co do auta můžu dát. Mnohokrát jsme to řešili. Stříbrné svíčky zákazníkům důrazně nedoporučuju. Motorům to nedělá dobře - osobně jsem ještě neviděl motor osazený svíčkami SILVER, který by šel dobře a bez problémů.
I kdybych byl ochoten připustit, že stříbrné svíčky jsou pro LPG dobré (což nejsou), výrobce jim dává výměnný interval 20.000 km. Pokud použiju třeba do Fabie (nebo jiného VW motoru) klasické výrobcem schválené svíčky s výměnným intervalem 60.000 km, běžně mi kolem 30.000 km vydrží.
Problém je tedy v tom, že stříbrné svíčky nejen že vydrží méně, ale jsou dvakrát dražší. Tak v čem jsou dobré???
Stav se Marku na ten motor podívat. Mám R19 na plyn. Úsměvné je to, že ať tam dám jakékoli svíčky, běží dobře. Jako 1. tam byly 3 elektrodové, pak silver, teď tam dávám obyč. a jezdí to stejně a stejně to i startuje. Možná jsou motory, které jsou háklivé na svíčky, tenhle ne. Kamarád měl P206 se sekvenčním vstřikováním, ten tvrdil, že poznal konec svíček na spotřebě - stoupla o 1 - 1,5l, pak měnil. Já mám ještě jednobod, jezdí to furt, svíčky měním spíš ze zvyku tak po 15000.
Napsal: 20 zář 2011, 17:17
od dav55
takovy escort je na svicky haklivej.
Napsal: 20 zář 2011, 17:18
od Marek77
bobG3: Auta s píčou na čumáku jsou prostě jiná, to se všeobecně ví
