O1 AHF 2000 - turbo moc tlačí - nouzák

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

drpa
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 12 říj 2009, 20:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od drpa »

Pro zajímavost jsem zkusil logy s odpojenou váhou - tak jsem se alespoň dozvěděl, že se tam vloží náhrádní hodnota 550 pro celý rozsah otáček.
Turbo vyjelo max. na cca 2050mbar. Z toho si myslím, že to nemusí být jen turbem - že pokud např. zkresluje váha a dá to moc paliva, tak turbo i se sklopenýma lopatama moc tlačí... :? :? :?
Obrázek

Je dobré vědět, že když někomu klekne váha tak, že auto přestane jet (třeba jede max. 90km/h, ale slyšel jsem i méně...), stačí odpojit váhu a dá se s tím jet rozhodně líp než s vadnou připojenou!!! Přišel jsem na to náhodou, když jsem po čištění filtru váhu zapomněl připojit (wallbash) a jezdil tak několik týdnů, aniž bych to poznal... :o
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

toto by malo byt OK.... zostava preverit turbo
drpa
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 12 říj 2009, 20:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od drpa »

Hlavní problém objeven - mechanik chtěl upravit tah odspodu (bere mi to až od 2000ot), tak trochu pošteloval šroub mezi baňou a turbem. Jenže to bylo trochu moc. Jak jsme zjistli, tam záleží i na půl závitu...
Jen nevím, jak to teď správně nastavit. :? Zkoušeli jsem to s odpojenou hadicí od N75 a snažili jsme se to naštelovat tak, aby cca při 3500ot
tam bylo 1700-1800mbar (aby to bylo schopné uregulovat i při vysokých otáčkách). Nevíte někdo správné hodnoty? Je to dobře?

Po připojení hadice to ale stejně leze při 3500ot až na 2300mbar. Ale to bude asi druhý problém - N75 (asi podchází a nevrátí lopatky na min. sklopení) - zkusím ji vyměnit. Hlavně že to už netlačí při té odpojené regulaci!
morose
Aktivista
Příspěvky: 1005
Registrován: 28 srp 2006, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od morose »

na pulzavitu urcite nezalezi. vysun tycku o par mm a zkus kolik tlaci. pozadovany tlak vidis, tak skutecny dosteluj. neblbne ti nahodou spis banka na turbu nez N75?
O1, 1.9TDi 81kW chip ACE, 2001
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

Neměli jste s ničím točit tím že budete ladit dorazy a táhlo si bez úpravy softu nepomůžete protože tam bude odchylka vůči požadavku ŘJ a ta to hodí do nouzáku.
Vyndejte turbo a odvez ho do nějakýho turboservisu ať ho seštelujou a hlavně vyváží po čištění.Garantuju ti že to můžeš mít 10x značený a stejně bude chtít vyvážit jinak je velká pravděpodobnost že za chvíli klekne
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

regulacia funguje na zaklade rozdielov tlakov, nie na zaklade vysunutia tycky.... takze pol zavitu nie je urcite kriticke ak lopatky chodia.... problem bude niekde inde...
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

Proto jsem psal že si se štelováním moc nepomůžou.Že zabírá až kolem 2000ot ještě nemusí nic znamenat.Mám AHF a brácha taky.Mezi našimy auty jsou +- 3 měsíce a každej má jinou verzi SW v ŘJ.Moje tahá od cca 1750-1800ot/min a bráchovo cca od 1950-2000ot/min.Ani jedno nemá úpravu softu.
Moje rada zní vyndat turbo dát nastavit a vyvážit přitom se hned zjistí jestli nevzniknul problém už při skládání.
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

ROBIG píše:Proto jsem psal že si se štelováním moc nepomůžou.Ž zabírá až kolem 2000ot ještě nemusí nic znamenat.Mám AHF a brácha taky.Mezi našimy auty jsou +- 3 měsíce a každej má jinou verzi SW v ŘJ.Moje tahá od cca 1750-1800ot/min a bráchovo cca od 1950-2000ot/min.Ani jedno nemá úpravu softu.
Moje rada zní vyndat turbo dát nastavit a vyvážit přitom se hned zjistí jestli nevzniknul problém už při skládání.
asi tak.... ;)
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 895
Registrován: 18 zář 2010, 19:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od jjuriss »

a mne praveze vela chalanov z fora povedalo ze stelovanie cervika na turbe je velmi citliva vec a ze tam staci aj pol zavitu.... :?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

Řekni někomu ať ti nastartuje auto a ty se podívej jestli ti při nastartování zajede táhlo regulace turba nadoraz.Pokud nezajede nemáš podtlak anebo netěsní baňka.
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
sharred
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 02 led 2009, 17:18
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od sharred »

Zkoušel jsem podobné
Volnoběh :903 ot/min
Skupina 3 , pole 2 - 250,0 mg/R
- 519,4 mg/R

nemám stejné ve druhém a třetím okénku - je to tím ,že mám EGR OFF ?????
P.S.Začínám s Vagem,ňemám zkušenosti.Díky.
Sharan 1,9TDi ,85+15kW,2004
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

netvrdim ze na tom nezalezi.... ale ak to mas nastavene a pohnes to o pol zavitu, nestane sa nic.... verim ze v hranicnych hodnotach zalezi aj na pol zavite..... a este ide o to o com sa bavime - ci o cerviku co stanovuje doraz packy regulacie alebo o nastaveni dlzky tiahla regulacnej banky..... moja reakcia bola na napisane - teda to co popisovali ako problem....
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

sharred píše:Zkoušel jsem podobné
Volnoběh :903 ot/min
Skupina 3 , pole 2 - 250,0 mg/R
- 519,4 mg/R

nemám stejné ve druhém a třetím okénku - je to tím ,že mám EGR OFF ?????
P.S.Začínám s Vagem,ňemám zkušenosti.Díky.
Ano, je to tím.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
morose
Aktivista
Příspěvky: 1005
Registrován: 28 srp 2006, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od morose »

pokud turbo tlaci moc a je dobre slozene, uprava delky tahla mu znemozni prekrocit pozadovanou mez. Samozrejme pokud je jadro pudla jinde, bude rovnez pozdeji a mene tlacit odspoda. Ale je to jednoduchy pokus jak se posunout dal. promin, ale vyvazeni turba je nesmysl v tohle pripade, tak ho nestresuj.... ;)
O1, 1.9TDi 81kW chip ACE, 2001
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

morose píše:pokud turbo tlaci moc a je dobre slozene, uprava delky tahla mu znemozni prekrocit pozadovanou mez. Samozrejme pokud je jadro pudla jinde, bude rovnez pozdeji a mene tlacit odspoda. Ale je to jednoduchy pokus jak se posunout dal. promin, ale vyvazeni turba je nesmysl v tohle pripade, tak ho nestresuj.... ;)
Promiň ale když napíšeš že vyvážení turba v případě že bylo rozebráno je nesmysl tak větší blbost jsi napsat nemohl (LOL)

Uvědom si že to turbo točí cca 175000 ot/min a když ho nevyvážíš tak se za chvíli rosype.Klkasickej případ je když někdo řekne to ti doma vyčistím a nic víc s tím nemusíš dělat značil jsem to předci fixem a po pár měsících se vrátí majitel auta s rozmláceným turbem.Pokaždé je nechávám vyvážit a NIKDY se mi nestalo že by se turbo rosypalo a to jezdí několik let ne měsíců.
Ale nic ti nevnucuju z tvoji rady budou mít turboservisy velkou radost (rofl)
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“