Focus c-max 1,6tdci 80kw

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Andre , vadný repas je jen jednou z možností.., ale připadá mi, že repasované turbo může fungovat jen v laboratorních podmínkách.. :)
Je zajímavé, že soused zedník přiveze turbo z vrakoviště /Ford 1,8 TD/ za 1000 kč, nandá ho, olej tam má co to koupil , žádné zalévání, nové vzduchové filtry a prohlídku všeho okolo, natočí, dá mu kládu a jezdí, jen se za ním práší...Někdy mi to připadá jako neuznaná reklamace u Batí , že se boty mají používat jen občas a ne s nimi chodit na tůry , nebo nedejbože každý den... :D
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
batoo
Aktivista
Příspěvky: 1325
Registrován: 30 pro 2009, 13:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od batoo »

Sorry za OT ale jericho ted jsi to vysihl, koupil jsem kozeny boty u bati za 3000,- a za 2 a pul mesice se mi roztrhala pata (spise rozpadla) reklamace neuznana - obuv je pouze na obcasne vychazky, nesmi se chodit ve vlhku a mimo chodnik a mel jsem pry vice stridat boty....

BATA uz nikdy!
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem :)
Roman 101
Aktivista
Příspěvky: 1541
Registrován: 05 pro 2008, 19:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roman 101 »

kolikrát je lepší koupit starší turbínu na vrakovišti než repas.
Je to za 1/2 ceny repase a když padne tak koupíš druhé.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Marek67 píše:
Andre píše:Nevím kdo a jak to turbo opravoval, takže na dálku nemůžu soudit kde ten problém skutečně bude, ale líbí se mi jak všichni hned automaticky odsoudí repasované turbo.
Vidím to zase z druhé strany, a vím, že tyto turba nikdo měnit neumí - resp. nikdo nezná přesný pracovní postup. A i v aut. servisech s tím mají problémy.
U nás jsou toto nejvíc reklamovaná turba a to jak nová , tak repasovaná. A jsou i případy, kdy se to řešilo třeba na 3-4x než majitel, nebo mechanik pochopil, že bude problém asi někde jinde než jen v tom turbu.
A to i přes to, že každého, kdo si od nás toto turbo odnese, na rizika těchto motorů ústně a teď už i písemně upozorníme.
V prac. postupu je napsané co všechno se má měnit a kontrolovat, když na tomto motoru klekne turbo. A dokonce náš dodavatel nových turbín pokud nedostane k reklamaci fakturu na díly, které se mají dle postupu měnit, tak to turbo ani nevezme k reklamaci.
Je fakt, že tyto motory jsou v tomto ohledu docela průser a více méně jen časovaná bomba, ale pokud někdo vezme peníze za výměnu turba, měl by si zjistit jak se to má přesně dělat.
Tady byla alespoň snaha dát novou přívodní trubku a vyřešit sítka v průtokáčích, ale těch dílů na výměnu je tam podstatně víc a nikde nevidím ani zmínku o měření tlaku a průtokovém množství oleje.
Pokud ulítla lopatka na turbíně, vsadím se, že je prasklá plechová trubka vedení vzduchu (u sváru držáku), nebo gumová harmonika před sáním (kontrola i s obrázky je taky v pracovním postupu).
Já ale netvrdím že jke to problém repasu s firmou jsem před tím neměl žádný problém takže nevím možná je problém na motoru ale bohůžel na tyto veci co píšeš mě nikdo neupozorňoval pouze sítko a kontrola hadic každopádně nesvaluji vinu na firmu co mi repasovala turbo ale když jsem od nich turbo bral tak jsem se ptal co je slabinou tohoto motoru a na co se mám podívat vím je to můj problém že nevím a neznám tento motor ale nechápu proč se aspoň slůvkem nezmínily nic by je to nestálo a já bych měl o starost míň :( za práci jsem ůčtoval 1800kč nikoho jsem neokrádal.a jestli můžu požádat o informace pořípadě návod k tomuto motoru co kontrolovat při výměně turba děkuji
Informace jsou bonus zdarma pro zákazníky, stejně tak automaticky rozborka starého turba a určení příčiny poškození - to, že někdo se podle toho stejně nezařídí je věc jiná.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

jericho-3 píše:Andre , vadný repas je jen jednou z možností.., ale připadá mi, že repasované turbo může fungovat jen v laboratorních podmínkách.. :)
Je zajímavé, že soused zedník přiveze turbo z vrakoviště /Ford 1,8 TD/ za 1000 kč, nandá ho, olej tam má co to koupil , žádné zalévání, nové vzduchové filtry a prohlídku všeho okolo, natočí, dá mu kládu a jezdí, jen se za ním práší...Někdy mi to připadá jako neuznaná reklamace u Batí , že se boty mají používat jen občas a ne s nimi chodit na tůry , nebo nedejbože každý den... :D
Ono to turbo si nechá líbit hodně, ale přeci jen ten rotor se točí až 150tis. ot. a je namáhán až 1000°C takže nějaké základní podmínky pro přežití musí být.
Bohužel ta 1,6ka má mnohem větší problémy než ta stará 1,8TD a ten postup z TSI dává smysl od začátku až do konce.
Rozhodně nejsem z těch co by vyháněl zákazníka s reklamací jen proto, že nemontoval podle postupu, ale pokud by to lidi dělali ušetřili bychom si všichni spoustu nervů a emocí, hlavně u problémových motorů jako 1,6HDI (TDCi), VW 1,8T, Renault 1,9dCi atd...
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Odpovědi: 0
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

ale to stary prece nebylo zakously tak proc by tam mel bejt problem s mazanim ze by tohle nemelo jezdit..

obednej si tyhle hovadiny za pomalu 4 petky a muzes se do toho dat rozhrabat pul motoru a slozit,, jeste s tim zadrenym turbem se musi vyzkouset kolik to dava za minutu oleje hodnoty uz si nepamatuju ale kdyz to delas podle navodu tak je to zabava na pekne dlouho (LOL)

Požadované díly
Popis Objednací číslo Počet

110PS

Turbodmychadlo – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 055 -1
Trubka přívodu oleje – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 839 -1
Zpětné olejové potrubí – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 838 -1
Dutý šroub přívodního olejového potrubí turbodmychadla s filtrem 1 590 756 -2
Měděná podložka spojky přívodního olejového potrubí 1 232 215 -6
Olejový filtr 1 359 941 -2
Těsnění olejového filtru 1 145 944 -1
Sběrné olejové potrubí (včetně upevňovacích šroubů (3 ks) 1 483 825 -1
Olejová vana 1 342 630 -1
Těsnění podtlakového čerpadla 1 355 031 -1
Podtlakové čerpadlo 1 487 860 -1
Svorka katalyzátoru k turbodmychadlu 1 474 828 -2
Těsnění výfuku 1 152 194 -1
Montážní sestava chladiče oleje a filtru oleje s těsněním 1 145 946 -1
Výstupní potrubí turbodmychadla (je-li třeba) 1 439 410 -1


90PS

Požadované díly
Popis Objednací číslo Počet
Turbodmychadlo – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 523 337 -1
Trubka přívodu oleje – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 479 840 -1
Zpětné olejové potrubí – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 360 277 -1
Dutý šroub přívodního olejového potrubí turbodmychadla s filtrem 1 590 756 -2
Měděná podložka spojky přívodního olejového potrubí 1 232 215 -6
Olejový filtr 1 359 941 -2
Těsnění olejového filtru 1 145 944 -1
Sběrné olejové potrubí (včetně upevňovacích šroubů (3 ks) 1 483 825 -1
Olejová vana 1 342 630 -1
Těsnění podtlakového čerpadla 1 355 031 -1
Podtlakové čerpadlo 1 487 860 -1
Svorka katalyzátoru k turbodmychadlu 1 474 828 -2
Těsnění výfuku 1 152 194 -1
Montážní sestava chladiče oleje a filtru oleje s těsněním 1 145 946 -1
Výstupní potrubí turbodmychadla (je-li třeba) 1 439 410 -1

pod starym cislem prijde ten prutokac jeste se sitkem takze ho vykuchas a pod novym uz prijde bez sejtka
takze vsechno zozebrat a vycistit a slozit
Rapid 1.0
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

To průtokové množství se měří až na novém turbu a je to min. 0,3l/min
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Odpovědi: 0
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

jenze kdyz tohle nekomu reknes ze se to musi udelat tohle vsechno tak si bude myslet ze z neho tahas prachy.. malo clovicku to chape je to nepodarenej motor a plastova vodni pumpa na rozvodech tomu dava korunu :)
Rapid 1.0
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Aha, takže protože se bojíš, že by si někdo o tobě myslel, že z něj taháš prachy, tak radši riskuješ, že se mu to pak vysype někde na Sicílii a když přijde tvrdý na tvrdý, tak mu budeš cálovat odtah do ČR, další opravu a zkaženou dovolenou?
Docela dobrý uvažování...
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Odpovědi: 0
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

(ja to delam podle TSI od Forda,) jenze ne kazdej to chce pochopit to sem chtel sdelit,za hodne muze i neznalost
Rapid 1.0
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
Marek67
Přispěvovatel
Příspěvky: 463
Registrován: 06 pro 2007, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Marek67 »

papouch22 píše:ale to stary prece nebylo zakously tak proc by tam mel bejt problem s mazanim ze by tohle nemelo jezdit..

obednej si tyhle hovadiny za pomalu 4 petky a muzes se do toho dat rozhrabat pul motoru a slozit,, jeste s tim zadrenym turbem se musi vyzkouset kolik to dava za minutu oleje hodnoty uz si nepamatuju ale kdyz to delas podle navodu tak je to zabava na pekne dlouho (LOL)

Požadované díly
Popis Objednací číslo Počet

110PS

Turbodmychadlo – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 055 -1
Trubka přívodu oleje – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 839 -1
Zpětné olejové potrubí – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 838 -1
Dutý šroub přívodního olejového potrubí turbodmychadla s filtrem 1 590 756 -2
Měděná podložka spojky přívodního olejového potrubí 1 232 215 -6
Olejový filtr 1 359 941 -2
Těsnění olejového filtru 1 145 944 -1
Sběrné olejové potrubí (včetně upevňovacích šroubů (3 ks) 1 483 825 -1
Olejová vana 1 342 630 -1
Těsnění podtlakového čerpadla 1 355 031 -1
Podtlakové čerpadlo 1 487 860 -1
Svorka katalyzátoru k turbodmychadlu 1 474 828 -2
Těsnění výfuku 1 152 194 -1
Montážní sestava chladiče oleje a filtru oleje s těsněním 1 145 946 -1
Výstupní potrubí turbodmychadla (je-li třeba) 1 439 410 -1


90PS

Požadované díly
Popis Objednací číslo Počet
Turbodmychadlo – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 523 337 -1
Trubka přívodu oleje – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 479 840 -1
Zpětné olejové potrubí – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 360 277 -1
Dutý šroub přívodního olejového potrubí turbodmychadla s filtrem 1 590 756 -2
Měděná podložka spojky přívodního olejového potrubí 1 232 215 -6
Olejový filtr 1 359 941 -2
Těsnění olejového filtru 1 145 944 -1
Sběrné olejové potrubí (včetně upevňovacích šroubů (3 ks) 1 483 825 -1
Olejová vana 1 342 630 -1
Těsnění podtlakového čerpadla 1 355 031 -1
Podtlakové čerpadlo 1 487 860 -1
Svorka katalyzátoru k turbodmychadlu 1 474 828 -2
Těsnění výfuku 1 152 194 -1
Montážní sestava chladiče oleje a filtru oleje s těsněním 1 145 946 -1
Výstupní potrubí turbodmychadla (je-li třeba) 1 439 410 -1

pod starym cislem prijde ten prutokac jeste se sitkem takze ho vykuchas a pod novym uz prijde bez sejtka
takze vsechno zozebrat a vycistit a slozit
Tak nevím jak tohle dopadne půjde do kolen když jsem majitelovy říkal že repase bude stát 11000kč + olej + filtry trubka a práce tak stoho byl uplně vyřízenej a brečel že proč je to tak drahý a musel jsem poslouchat řeči typu že zas nevydělává tolik aby měl na tuhle srandu a prý jeho kamarád říkal že by mu to turbo sehnal max do 10000kč takže jsem se před ním cítil jako zloděj že ho chci oškubat ale já mu přeci nekázal aby jsi kupoval starší ojetinu s tímto motorem stočenou minimálně o kilo a tzohle slýchávám poslední dobou čím dál častěji kdybych to býval tušil tak to na něho vyhrkám co je potřeba udělat při výměně turba a vsadím se že by jel jinam asi ke kamarádovy a řešily by to už spolu ale to už odbočuju hodně od problému turbo zatím nerozebraly prý až zítra tak budu vědět víc
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Odpovědi: 0
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

to je to co sem psal..
samozrejme to dopadne ze budes za kokota az to da tomu kamaradovi a daji tam turbo jine a stane se za A) bud byla chyba na repasy turba a to co tam daj pofrci jak vitr takze budes tuplovanej kkkkkkk
B) je tam problem se zakarbonizovanim a to co tam daj se kousne a priplazi se pak za tebou ze kdyz teda vis co s tim tak at to udelas (patrne na splatky pac uz nebodou na dalsi love)
Rapid 1.0
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tenhle seznam předoperačního vyšetření motoru před montáží turba je sice určitá ochrana před neodbornou montáží, ale na druhé straně perfektní krytí pro neuznání reklamace a skvělou ochranou pro paskvil..Teď jsem četl reklamu na"dvojité vyvážení turba"...Was is das? Měl jsem vždy za to, že pořádné vyvážení dává záruku bezchybné činnosti turba, ale co znamená "dvojité" ..?Proto mi tenhle vynález nesmí do baráku./aby mi tekl olej z výfuku/ a při montáži jsem musel na kurz návodu k použití..Zákazníka pošlu, aby montáž provedli opraváři turba a když to lehne někde na Sicílii, mohou se vymluvit, že je tam hrozně prachu a majitel měl polský filtr vzduchu/když tlak oleje předtím měřili./., :)
nepropadat panice...
Marek67
Přispěvovatel
Příspěvky: 463
Registrován: 06 pro 2007, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Marek67 »

Právě před chvílí jsem si vyslechnul verdikt proč se turbo kouslo na hřídely prý nebyla známka opotřebení ani jak vlivem nečistoty tak tak nedostatkem oleje sací turbína bez poškození ale prej přes výfukovou turbínu proběhla nějaká kovová součástka která zastavila turbo ale tu v turbu nenašli možná to byl kus žhaviče ventilového sedla nebo kousek těsnění pod hlavou to neví turbo mi prý opraví do 6000kč nevím co si o tom mám myslet nechápu to a nevím co mám dělat maximálně můžu vytahnout žhaviče ale přece nebudu sundávat hlavu motor běžel bez problému startoval na drc je to mazec
Marek67
Přispěvovatel
Příspěvky: 463
Registrován: 06 pro 2007, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Marek67 »

Kdyby přece něco nějaká kovová věc ať by byla sebemenší prošla přes výfukovou turbínu tak je rosekaná na mraky ne? a já když jsem turbínu vytáhl tak byla 100% aspoň kam sem dohlédl okem nevím jak vypadala ze strany uložení páč jsem ho nerozebíral asi na mě něco šijou jo a další oprava mě prý bude stát ačkoliv to nebyla jejich chyba ani moje jen 6000tisíc a za práci nic ůčtovat nebudou to není možný
Odpovědět

Zpět na „Ford“