olej tdi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0
Teorii o olejoch len na tomto fore by sme neprečítali do rána,ja som presvedčený že medzi viskozitou na spodnej hranici (5) a vrchnej (40) nie je lineárny priebeh. Teda ten kto motor cez zimu nedokáže naplno zohriať využíva skôr výhodu redšieho oleja a tým lepšieho mazania. Oleje širokorozsahové sú kompromisom medzi zimným a letným olejom. Rozdiel je , aký veľký ten kompromis je. Ak by platilo že na tom vôbec nezáleží, prečo by sa vyrábali oleje s rozsahom 5W50 a väčším ? Ak teda nemeníme olej na leto a na zimu , mali by sme si vybrať v rámci odporúčaní výrobcu auta olej , ktorý je najbližššie nášmu spôsobu používania auta.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Minule tu bolo doporučené celoročne Mobil 5W-50 Rally Formula od borcov čo robia soft pre auta ktoré majú cez 180PS.Takže tvoj názor pre krátke trasy a časté štarty?5W-30 ?senioring1 píše:Teorii o olejoch len na tomto fore by sme neprečítali do rána,ja som presvedčený že medzi viskozitou na spodnej hranici (5) a vrchnej (40) nie je lineárny priebeh. Teda ten kto motor cez zimu nedokáže naplno zohriať využíva skôr výhodu redšieho oleja a tým lepšieho mazania. Oleje širokorozsahové sú kompromisom medzi zimným a letným olejom. Rozdiel je , aký veľký ten kompromis je. Ak by platilo že na tom vôbec nezáleží, prečo by sa vyrábali oleje s rozsahom 5W50 a väčším ? Ak teda nemeníme olej na leto a na zimu , mali by sme si vybrať v rámci odporúčaní výrobcu auta olej , ktorý je najbližššie nášmu spôsobu používania auta.
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Re: olej tdi
Toledos píše:Ahoj,
mám tdi pd ARL 110kw a celý život prý jezdilo na 5w30 ... pro turbo je ale prý lepší 5w40 a do toho motoru se to může v pohodě lít. Co je na tom pravdy?
Můžu tam teda v pohodě lít 5w40 nebo mám zůstat u 5w30??
Děkuji za odpovědi
tretí riadok viď motorové oleje klikni a študuj
http://www.pneu-asistent.cz/Uzitecne-in ... html#oleje

vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0
Moje je z Talianska si uhádol.senioring1 píše:K tomu čo si uviedol v linku nie čo dodať.Len pre zaujímavosť. TDI dovezené z Talianska bolo 10 rokov plnené olejom 10W40 a nebolo jediné. To len mi sa strachujeme a chceme to najdrahšie čo na trhu je.

vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0
neviem,rozmýšľam prejsť na full syntetic, len zatiaľ nikto neradísenioring1 píše:To som samozrejme nemohol vedieť , ale Ty zrejme nemáš problém čo do toho naliať. Alebo sa mýlim ?

vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0
Neviem Ti poradiť. Ja dávam 5W40 , ale to je hlavne preto , lebo v lete na dlhých trasách by 30. mohla byť príliš riedka. Rozdiel medzi tým čo sa nazýva "plnou syntetikou" a polosyntetikou nie je v podstate žiadny. Je to len marketingový ťah. Všetky bežne dostupné oleje majú minerálny základ a sú v rôznej miere vystužené aditívami.Nechce sa mi opakovať to o čom sa tu už mnohokrát písalo, ale je fakt, že vlastne ani nezáleží na výrobcovi ( či plničovi), pretože je len niekoľko výrobcov olejových základov a pár výrobcov aditív. Ak sa Ti nechce spať, pohľadaj staršie debaty na fore.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
u turba Oleg ( turbopower ) tvrdí čím řidčí tím lepší - projde ho více přez ložiska a tím se lépe chladí hřídelka , osobně jezdím 5W30 shell ultra extra s výměnou 15 tis km
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
Pro ty co rádi čtou ještě článek na téma změny viskozity mot. olejů.
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju2
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju2
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03 lis 2011, 19:46
- Bydliště: Bratislava
Odpovědi: 0
Najazdím ročne okolo 40000km a aj tak ten olej mením po 10000,lebo to zas nieje taká položka čo niekoho položí,nikdy by som v žiadnom dízli nenechal olej 30tisíc,však keď ho po tolko km vypustíš,ten tak aj vizerá.menim po 10 a motor je ako nový a to má 200tisíc km.To je môj názor.
Octavia 4x4 Combi kachle
Ex Golf 2 VR6 Syncro
BMW 530XD E61
Audi S3 8L
Ex Golf 2 VR6 Syncro
BMW 530XD E61
Audi S3 8L
Ja tiež mením po 10000km a ročne urobím okolo 30tisíc km.takže súhlas.Pedro299 píše:Najazdím ročne okolo 40000km a aj tak ten olej mením po 10000,lebo to zas nieje taká položka čo niekoho položí,nikdy by som v žiadnom dízli nenechal olej 30tisíc,však keď ho po tolko km vypustíš,ten tak aj vizerá.menim po 10 a motor je ako nový a to má 200tisíc km.To je môj názor.

vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 733
- Registrován: 29 dub 2008, 21:28
- Bydliště: Jilemnice
Odpovědi: 0
Podle mě turbu nezáleží jak je řídkej olej, ono když se ohřeje 15W40 nebo 5W30 tak je to cca stejně řídký význam to bude mít akorát při studenejch startech
http://www.aral.cz/lub-viskozimetr.php
http://www.aral.cz/lub-viskozimetr.php
s tím musím souhlasit dělá to na mě dojem že se šetří uplně všude za pár let to snad budou dělat z plastujericho-3 píše:Mě by spíš zajímalo, jaký rozdíl je v konstrukci turba, nebo jestli je větší zatížení ,horko,nebo otáčky, že u starších motorů byl předepsán olej 15W40 a turba držely jako fík..Dneska mají super oleje/5w 40/ a jsou věčně v háji...