Stránka 2 z 3

Napsal: 07 led 2012, 23:45
od senioring1
Teorii o olejoch len na tomto fore by sme neprečítali do rána,ja som presvedčený že medzi viskozitou na spodnej hranici (5) a vrchnej (40) nie je lineárny priebeh. Teda ten kto motor cez zimu nedokáže naplno zohriať využíva skôr výhodu redšieho oleja a tým lepšieho mazania. Oleje širokorozsahové sú kompromisom medzi zimným a letným olejom. Rozdiel je , aký veľký ten kompromis je. Ak by platilo že na tom vôbec nezáleží, prečo by sa vyrábali oleje s rozsahom 5W50 a väčším ? Ak teda nemeníme olej na leto a na zimu , mali by sme si vybrať v rámci odporúčaní výrobcu auta olej , ktorý je najbližššie nášmu spôsobu používania auta.

Napsal: 07 led 2012, 23:51
od vilozx6
senioring1 píše:Teorii o olejoch len na tomto fore by sme neprečítali do rána,ja som presvedčený že medzi viskozitou na spodnej hranici (5) a vrchnej (40) nie je lineárny priebeh. Teda ten kto motor cez zimu nedokáže naplno zohriať využíva skôr výhodu redšieho oleja a tým lepšieho mazania. Oleje širokorozsahové sú kompromisom medzi zimným a letným olejom. Rozdiel je , aký veľký ten kompromis je. Ak by platilo že na tom vôbec nezáleží, prečo by sa vyrábali oleje s rozsahom 5W50 a väčším ? Ak teda nemeníme olej na leto a na zimu , mali by sme si vybrať v rámci odporúčaní výrobcu auta olej , ktorý je najbližššie nášmu spôsobu používania auta.
Minule tu bolo doporučené celoročne Mobil 5W-50 Rally Formula od borcov čo robia soft pre auta ktoré majú cez 180PS.Takže tvoj názor pre krátke trasy a časté štarty?5W-30 ?

Re: olej tdi

Napsal: 07 led 2012, 23:53
od vilozx6
Toledos píše:Ahoj,
mám tdi pd ARL 110kw a celý život prý jezdilo na 5w30 ... pro turbo je ale prý lepší 5w40 a do toho motoru se to může v pohodě lít. Co je na tom pravdy?
Můžu tam teda v pohodě lít 5w40 nebo mám zůstat u 5w30??

Děkuji za odpovědi

tretí riadok viď motorové oleje klikni a študuj

http://www.pneu-asistent.cz/Uzitecne-in ... html#oleje :)

Napsal: 08 led 2012, 00:32
od senioring1
K tomu čo si uviedol v linku nie čo dodať.Len pre zaujímavosť. TDI dovezené z Talianska bolo 10 rokov plnené olejom 10W40 a nebolo jediné. To len mi sa strachujeme a chceme to najdrahšie čo na trhu je.

Napsal: 08 led 2012, 00:37
od vilozx6
senioring1 píše:K tomu čo si uviedol v linku nie čo dodať.Len pre zaujímavosť. TDI dovezené z Talianska bolo 10 rokov plnené olejom 10W40 a nebolo jediné. To len mi sa strachujeme a chceme to najdrahšie čo na trhu je.
Moje je z Talianska si uhádol. :) Teda predchadzajúci majiteľ ho dovliekol z TALIANSKA

Napsal: 08 led 2012, 00:41
od senioring1
To som samozrejme nemohol vedieť , ale Ty zrejme nemáš problém čo do toho naliať. Alebo sa mýlim ?

Napsal: 08 led 2012, 00:45
od vilozx6
senioring1 píše:To som samozrejme nemohol vedieť , ale Ty zrejme nemáš problém čo do toho naliať. Alebo sa mýlim ?
neviem,rozmýšľam prejsť na full syntetic, len zatiaľ nikto neradí ;)

Napsal: 08 led 2012, 01:01
od senioring1
Neviem Ti poradiť. Ja dávam 5W40 , ale to je hlavne preto , lebo v lete na dlhých trasách by 30. mohla byť príliš riedka. Rozdiel medzi tým čo sa nazýva "plnou syntetikou" a polosyntetikou nie je v podstate žiadny. Je to len marketingový ťah. Všetky bežne dostupné oleje majú minerálny základ a sú v rôznej miere vystužené aditívami.Nechce sa mi opakovať to o čom sa tu už mnohokrát písalo, ale je fakt, že vlastne ani nezáleží na výrobcovi ( či plničovi), pretože je len niekoľko výrobcov olejových základov a pár výrobcov aditív. Ak sa Ti nechce spať, pohľadaj staršie debaty na fore.

Napsal: 08 led 2012, 01:13
od 1pavel
u turba Oleg ( turbopower ) tvrdí čím řidčí tím lepší - projde ho více přez ložiska a tím se lépe chladí hřídelka , osobně jezdím 5W30 shell ultra extra s výměnou 15 tis km

Napsal: 08 led 2012, 02:39
od Liapo
Pro ty co rádi čtou ještě článek na téma změny viskozity mot. olejů.
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju2

Napsal: 08 led 2012, 09:03
od Pedro299
Najazdím ročne okolo 40000km a aj tak ten olej mením po 10000,lebo to zas nieje taká položka čo niekoho položí,nikdy by som v žiadnom dízli nenechal olej 30tisíc,však keď ho po tolko km vypustíš,ten tak aj vizerá.menim po 10 a motor je ako nový a to má 200tisíc km.To je môj názor.

Napsal: 08 led 2012, 20:24
od vilozx6
Pedro299 píše:Najazdím ročne okolo 40000km a aj tak ten olej mením po 10000,lebo to zas nieje taká položka čo niekoho položí,nikdy by som v žiadnom dízli nenechal olej 30tisíc,však keď ho po tolko km vypustíš,ten tak aj vizerá.menim po 10 a motor je ako nový a to má 200tisíc km.To je môj názor.
Ja tiež mením po 10000km a ročne urobím okolo 30tisíc km.takže súhlas. ;)

Napsal: 08 led 2012, 20:28
od jericho-3
Mě by spíš zajímalo, jaký rozdíl je v konstrukci turba, nebo jestli je větší zatížení ,horko,nebo otáčky, že u starších motorů byl předepsán olej 15W40 a turba držely jako fík..Dneska mají super oleje/5w 40/ a jsou věčně v háji...

Napsal: 08 led 2012, 20:33
od Viktor.88
Podle mě turbu nezáleží jak je řídkej olej, ono když se ohřeje 15W40 nebo 5W30 tak je to cca stejně řídký význam to bude mít akorát při studenejch startech

http://www.aral.cz/lub-viskozimetr.php

Napsal: 08 led 2012, 20:37
od geo
jericho-3 píše:Mě by spíš zajímalo, jaký rozdíl je v konstrukci turba, nebo jestli je větší zatížení ,horko,nebo otáčky, že u starších motorů byl předepsán olej 15W40 a turba držely jako fík..Dneska mají super oleje/5w 40/ a jsou věčně v háji...
s tím musím souhlasit dělá to na mě dojem že se šetří uplně všude za pár let to snad budou dělat z plastu