Tomas-Oaza píše:da se jedit skoro na vsechno co maze a je horlavina II tridy,takze skorem vsechny oleje . ale jiste ti tady par ekologu vynada ale z toho si nesmis nic delat
maslo maze taky...pujde to?? Mam moznost mit z mlekarny za docela dobry koruny
Máslo je hořlavina II.třídy? Tak budeš moct po vytvoření ho*na, když sníš chleba s máslem, s tím pak topit? Nebo to rovnou lifrovat do kamen!
Tomas-Oaza píše:da se jedit skoro na vsechno co maze a je horlavina II tridy,takze skorem vsechny oleje . ale jiste ti tady par ekologu vynada ale z toho si nesmis nic delat
maslo maze taky...pujde to?? Mam moznost mit z mlekarny za docela dobry koruny
Máslo je hořlavina II.třídy? Tak budeš moct po vytvoření ho*na, když sníš chleba s máslem, s tím pak topit? Nebo to rovnou lifrovat do kamen!
No jednou mi maslo na panvi chytlo, tak proc by to na to nemohlo jet? Hm?
Nebudete tomu věřit pánové, ale i na máslo se jezdit dá, pokud neobsahuje nepřípustně vysoký obsah vody !!! Existují profíci, kteří jezdí na tuhý živočišný tuk !!!! Sám jsem takovou přestavbičku jednoho teréňáku na jednom srazíku v Německu viděl. To už ale nestačí předehřívat filtr nějákym výměníčkem a tak. V nádrži je spirála, která vede od topení, navíc se tomu někdy pomáhá elektricky - tzn. celá nádrž se předehřívá na nějákých 35 - 45 st. C, předehřívá se i celý potrubí až k motoru a tam se to eště extra vyhřívá výměníkem na min. 80 st. C. Pak to ( po úpravě vstřikovačů ) fachčí jak víno !!!
Průser je, když to vypnete a nepropláchnete předtim naftou - to v zimě už za nějákých 5 min. odstávky neodjedeje . Pak máte máslo ne na hlavě, ale v čerpadle
Tak ako a na co mozem jazdit bez toho aby som poskodil motor a cerpadlo? Nechcem robit ziadne upravy. Len nieco napr olej, petrolej miesat z naftou.... Da sa to? A v akom pomere to mozem spravit?
Tak to máš špatný. Pokud máš rotační čerpadlo LUCAS, pak se provoz na rostlinný olej nedoporučuje vůbec. Ani na směs, ani na řádně předehřátý olej. Ostatně ani čerpadla DELPHI či ROTODIESEL nejsou vhodná. Jedině BOSCH řadové či rotační čerpadlo či system PD nebo common-rail. Důvodem je jinak řešená rozdělovací hlava v čerpadlech LUCAS, kteríá je tím pádem velmi náchylná na byť krátkodobé "stržení" olejového filmu resp. naftového, ke kterému může dojít při provozu na hustší palivo než je nafta. A i rostlináč předehřátý na 80 st. C je stále trošku viskoznější než diesel. Pak by se Ti Tvůj LUCAS mohl "kousnout", což se u těhle typů stává dost často !!![/b]
no ja s oplem astra 1,7 d najezdil asi tak 20 tis km na petropal michanej s naftou, byl tam lukas a nic se nestalo. ale slysel jsem taky ze jsou nachylnejsi
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
Kuba píše: Nebudete tomu věřit pánové, ale i na máslo se jezdit dá, pokud neobsahuje nepřípustně vysoký obsah vody !!! Existují profíci, kteří jezdí na tuhý živočišný tuk !!!! Sám jsem takovou přestavbičku jednoho teréňáku na jednom srazíku v Německu viděl. To už ale nestačí předehřívat filtr nějákym výměníčkem a tak. V nádrži je spirála, která vede od topení, navíc se tomu někdy pomáhá elektricky - tzn. celá nádrž se předehřívá na nějákých 35 - 45 st. C, předehřívá se i celý potrubí až k motoru a tam se to eště extra vyhřívá výměníkem na min. 80 st. C. Pak to ( po úpravě vstřikovačů ) fachčí jak víno !!!
Průser je, když to vypnete a nepropláchnete předtim naftou - to v zimě už za nějákých 5 min. odstávky neodjedeje . Pak máte máslo ne na hlavě, ale v čerpadle
Kuba píše: Tak to máš špatný. Pokud máš rotační čerpadlo LUCAS, pak se provoz na rostlinný olej nedoporučuje vůbec. Ani na směs, ani na řádně předehřátý olej. Ostatně ani čerpadla DELPHI či ROTODIESEL nejsou vhodná. Jedině BOSCH řadové či rotační čerpadlo či system PD nebo common-rail. Důvodem je jinak řešená rozdělovací hlava v čerpadlech LUCAS, kteríá je tím pádem velmi náchylná na byť krátkodobé "stržení" olejového filmu resp. naftového, ke kterému může dojít při provozu na hustší palivo než je nafta. A i rostlináč předehřátý na 80 st. C je stále trošku viskoznější než diesel. Pak by se Ti Tvůj LUCAS mohl "kousnout", což se u těhle typů stává dost často !!![/b]
Kubo: Ja si myslim, ze system common-rail neni dobry na olej. Vzdyt se rikalo, ze mu nedela dobre ani spatna nafta. Je tam nejaky ten piezo ventil. Jaky odchazi. Je to tak?? DIK
Marta.Viky píše:Mam takovej dotam mohu si opatril nejaky mnozstvi lihu nebo izoprapanolu dalo by se to michat s olejem a s naftou?! Diky za rady
Asi by to nešlo,ono sa totiž bez emulgátoru nedajú zmiešať.Ja mám bandasky na olej z izobutanolu a keď ju poriadne neodkvapám ,vždy ho nájdem pri vylievaní oleja na spodku.
Ďalšia vec je že menované média nemažú a čerpadlo by dostalo na bendžo a vstreky tak isto. julio
Skús poštudovať www.bioauto.sk
Kubo: Ja si myslim, ze system common-rail neni dobry na olej. Vzdyt se rikalo, ze mu nedela dobre ani spatna nafta. Je tam nejaky ten piezo ventil. Jaky odchazi. Je to tak?? DIK[/quote]
Ak môžem vyjadriť svoje skúsenosti,tak čo sa môže pokaziť sa vždy aj pokazí.Problémom nie sú trysky ako také ale tá kopa nezmyslov okolo.
Snímač teploty nafty pokiaľ sa prepadom dostatočne v nádrži neochladí odstaví motor,snímač vyskozity odstaví odstaví motor pokiaľ nábeh vyskozity vyhodnotí počítač ako nedostatočný.Chce to špičkového fachmana čo obalamutí riadenie.Osobne som videl 10 valec TOUREG na olej. Úprava bola robená tuším v írsku a fachčí už rok a to už nie je zetor s radovým čerpadlom.julio
No i common-rail je možný provozovat na rostlináč. Profi firmy v Německu i na tyhle motory dělaj přestavby a daj Ti na to záruku. Pochopitelně jsou to 2-nádržový systémy. Je ale pravda, že pokud si člověk dělá na tyhle motory přestavbu sám, pak by se měl informovat, co ten který system potřebuje. Např některé typy VW PD tj. čerpadlo-tryska ( nebo to byla ještě ta poslední rotační čerpadla??) hlásily poruchu, pokud se předehřívalo palivo - nebo teda rostlináč - na určitou teplotu. I to šlo a jde ošetřit korekcí programu nebo nějákým odporem či tak - jsou na to přesné návody.
To Kuba:
Urcite je sposob ako prekopat commonrail na veg oil no ked som sa sanzil zistit co je k tomu potrebne tazko-tazko.
zatial sa mi nepodarilo dostat k relevantnym info o aplikaciach pre commonrail.
problem okolo elektroniky je aj v tom ze je to system dost nachylny na zmenu viskozity takze udrzat v celej palivovej sustave min 70 stupnov nieje asi jednoduche...respektivne dostupne kity na klasicky diesel pouzit na prestavbu asi nestaci..
dalsia zabava bude urcite to ako sa bude spravat cerpadlo ktore tlaci uz ine tlaky na common raily..
takze ak mas nejake info ako prekopat commonrail..daj vediet
Taky jsem chtel jit do common-railu, ale diky rostline jeste zustanu u staryho Boshe.Znamej ma zanovniho nejakyho Japonce a nabral spatnou naftu a zakousl cerpadlo.Stalo ho to i s vycistenim a vymenou cerpadla a trysek 50k.Mechanik mu rekl, joo kdyby tam byl klasickej Bosh, tak to 1k spravi.