Stránka 2 z 2
Napsal: 18 dub 2012, 21:43
od kibi
já na Fabce vystřídal snad vše co šlo...a rozdíly jsou sakra velký mezy rozměry kol - pneu a váhou kol....nevěřím ani za mák lidem co píšou, že mezi šíří 205 - 225 nepoznaj rozdíl ve spotřebě, nebo svižnosti auta.....
Napsal: 19 dub 2012, 22:27
od jericho-3
Jo, přání je otcem myšlenky.

Napsal: 20 dub 2012, 11:16
od turbo kamna power
jericho-3 píše:Já přendaval na P206 ze zimních asi 165 plných na plecháčích za 195 /55/15 na elektronech a rozdíl obrovský, Trabant je proti tomu cestovní luxus. Nesmělo by mi to do baráku a udržet tento lehký kotrmelec v kolejích je jako držet rajčáky..

tak to já mám úplně opačný vkus

já mám na zimu 185/55 r15 a jsou to strašný balóny, na kterých auto strašně plave. Sice mu nevadí vyjetý koleje a je pohodlné, ale vždycky se těším na letní 215/40 r16, na kterých je auto jak břibitý, díky tvrdým bočnicím zmizí vůle v řízení a auto pěkně sedí v zatáčkách. Sice auto ztvrdne, ale od pružení jsou tady pružiny a tlumiče, né pneumatiky

Napsal: 22 dub 2012, 17:54
od Nightrider
rozdil tam je. Napr: kamos jezdil na 185/65x15 a jezdil dlouhodobe podle palubaku za 3,5 - 3,7. Ja na 195/60x15 jezdim za 4,9 - 5,0 podle palubaku. Kamos prezul na 235/35x18 a nemuze se dostat pod 5/100. Kdyz jsem prezul na 205/45x17 tak stejnou tresu co jezdim podle palubaku za 4,5 jsem stejnym stylem zajel za 4,7.
Rekapitulce 185/66 -> 235/35 rozdil 1,5l, lenive, tezkopadne, tvrde, nekomfortni, lepsi stabilita.
195/60 -> 205/45 rozdil 0,2l temer zadny, lenivost, tezkopadnost, komfortnost horsi az temer zadna. Stabilita JINA!!!!
Na tech sirsich kolech V-ckovy nebo-li sipovity dezen, coz v nizkych rychlostech zpusobuje pri najeti na nerovnost a odskoceni kola od vozovky neprijemne uhnuti vozu do boku. Kdyz poskoci zadni kolo, tak cely zadek uhne, jakoby sel do smyku a hned se vyrovnal. Pri vyssich rychlostech pocituji jako jizdu po vode. ALE pri prujezdu zatackou na radialkach a prudkeho pridani plynu zacalo kolo prokluzuje a auto jelo rovne. (nic neobvykleho). Na V-ckach dela auto to same, taky prokluzuje ALE auto jede tam, kam jsou natocene kola.
Napsal: 22 dub 2012, 20:58
od turbo kamna power
Taky důležitá věc - šířka pneumatiky se často u různých výrobců liší: například 205 od jednoho výrobce může být stejně široká jako 225 od jiného. Například guma Federal 205/40 R16 je širší než Dunlop 215/40 R16, nebo Continental 195/45 R13 je stejně široká jako Yokohama 175/50 R13. A na spotřebu má hodně vliv taky směs pneu.
A další věc: šířka pneu se zvětšuje, čím je nižší profilové číslo. Např. Guma 195/65 bude mít užší běhoun než 195/40
Napsal: 24 dub 2012, 20:11
od cin
a na kolik bych mel nafoukat 225/45 R17 na O1 TDI ?aby to nezralo a melo mensi valivy odpor, jak je napsano vyse,
