
jede nejaky jiny diesel jako TDI :)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Divím, se když čtu všechny příspěvky, že se někdo snižuje k tomu, někomu nadávat jen proto, že má v oblibě jinou značku vozu než on..Něco to svědčí o nás ve střední Evropě, že jsme permanentně nasraný a máme o sobě vysoké mínění,k čemuž není důvod...Vždy´t tady jde jenom o blbá auta a každý má jiné zkušenosti, táta jezdil MB,syn taky, tak má k tomu co říci..,ale druhý měl VW a nemělo chybu tak o co jde..?Je všeobecně známo, že Italové byli otevřené hlavy a byla to avantgarda/a dále je/, která stvořila nejkrásnější auta světa a motory , nad kterými se tají dech..A je také známo. že Němci jsou perfektcionisti/nevím, zda to pořád platí/,kteří milují pořádek a bazírují i na píčovinách, nad kterými Ital nezavadí pohledem...A z toho vzniká i popularita, toho kterého vozu a majitele..Někdo má rád píčoviny,el. ovládání všech možných hovadin, někdo ví, že má také ještě ruce a jde mu o to, jak dobře se auto opravuje a nevadí mu,že mu zrovna nefunguje vyhřívání sedačky nebo venkovní teploměr, což je pro někoho hrozný problém...Že díky Němcům my vůbec múžeme mluvit o nějakém úspěchu, je evidentní a že jsou jejich auta chytrá, o tom není sporu, ale dělat z jejich aut etalon nej,nej, to není fér..Ani Francouzi nejsou žádní volové, i když jim jdou hlavně stávky..Je třeba se podívat zpátky do minulosti, kdy co vzniklo a mnoho věcí nám dojde ..Dnes si myslíme, jací jsme géniové, ale vše již tady bylo...Takže čest motoru TDI, ať již italská myšlenka dotažená Němci , a čest motoru JTD, který je trochu ve stínu, což si vůbec nezaslouží....A Bosch je sice něměcká firma, ale je vlastně nadnárodní a již za války, to vše nestačila , tak měla prioritu v tancích a letadlech , a napřiklad v motocyklech ji zastoupila firma NORIS, kterou nikdo neznal ....Takže klid, jsou to jen blbá auta-a traktory... 

nepropadat panice...
[quote="jericho-3"]Divím, se když čtu všechny příspěvky, že se někdo snižuje k tomu, někomu nadávat jen proto, že má v oblibě jinou značku vozu než on..Něco to svědčí o nás ve střední Evropě, že jsme permanentně nasraný a máme o sobě vysoké mínění,k čemuž není důvod...Vždy´t tady jde jenom o blbá auta a každý má jiné zkušenosti, táta jezdil MB,syn taky, tak má k tomu co říci..,ale druhý měl VW a nemělo chybu tak o co jde..?Je všeobecně známo, že Italové byli otevřené hlavy a byla to avantgarda/a dále je/, která stvořila nejkrásnější auta světa a motory , nad kterými se tají dech..A je také známo. že Němci jsou perfektcionisti/nevím, zda to pořád platí/,kteří milují pořádek a bazírují i na píčovinách, nad kterými Ital nezavadí pohledem...A z toho vzniká i popularita, toho kterého vozu a majitele..Někdo má rád píčoviny,el. ovládání všech možných hovadin, někdo ví, že má také ještě ruce a jde mu o to, jak dobře se auto opravuje a nevadí mu,že mu zrovna nefunguje vyhřívání sedačky nebo venkovní teploměr, což je pro někoho hrozný problém...Že díky Němcům my vůbec múžeme mluvit o nějakém úspěchu, je evidentní a že jsou jejich auta chytrá, o tom není sporu, ale dělat z jejich aut etalon nej,nej, to není fér..Ani Francouzi nejsou žádní volové, i když jim jdou hlavně stávky..Je třeba se podívat zpátky do minulosti, kdy co vzniklo a mnoho věcí nám dojde ..Dnes si myslíme, jací jsme géniové, ale vše již tady bylo...Takže čest motoru TDI, ať již italská myšlenka dotažená Němci , a čest motoru JTD, který je trochu ve stínu, což si vůbec nezaslouží....A Bosch je sice něměcká firma, ale je vlastně nadnárodní a již za války, to vše nestačila , tak měla prioritu v tancích a letadlech , a napřiklad v motocyklech ji zastoupila firma NORIS, kterou nikdo neznal ....Takže klid, jsou to jen blbá auta-a traktory... tak tak cista pravda 

nevies co to je a hlavne ze pises.CDI co to je???? Ja poznam Dci,Crdi,Jtd......Tomasvw píše:to by ma zaujimalo jak si k tomu nazoru prisiel, inak vsetko co sa tu napisalo o cdi je iba pravda...marek66 píše:TDI su traktory, a kto si mysli ze nie urcite ho ma v garazi a teraz nevie co s tym a vypisuje tu kokotiny ake su to genialne motory
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
johnyd1 píše:nevies co to je a hlavne ze pises.CDI co to je???? Ja poznam Dci,Crdi,Jtd......Tomasvw píše:to by ma zaujimalo jak si k tomu nazoru prisiel, inak vsetko co sa tu napisalo o cdi je iba pravda...marek66 píše:TDI su traktory, a kto si mysli ze nie urcite ho ma v garazi a teraz nevie co s tym a vypisuje tu kokotiny ake su to genialne motory


Tak sem si to tady taky pročetl a nevěděl sem, jestli se mám smát, nebo brečet, některé ty názory a urážky, děs toto... Co si budem povídat- TDi s rotačním čerpadlem je super- žere prd, spolehlivost velká, díly všude... Ale beme v potaz to, že je to kontrukčně pomalu 20let starej motor a je dost jednoduchej a proto vydží tolik... Nehledě na to, že tak super to s tou spolehlivostí taky není, furt se řeší váhy vzduchu, turba, N75 atd... Je to podobný, jako u jiných aut, jen u nás je hojně rozšíren "SYNDROM TDI", že když má člověk TDi, tak je frajer a je to součást jakési vizitky člověka- já mám tdi, že... Spousta lidí ani v jiných naftových autech ani nejla ale je přesvědčena o tom, že všechny ostatní nafty jsou sráče a jen to TDi je super... Ale já si myslím, že to tak není.. Měl sem Stilo M-JTD, auto jelo perfektně, člověk to nemusel ani chipovat, protože to jelo jak splašený, spotřeba běžně kolem 5,5l/100km, motor daleko tišší než tdi, starty ať mrzlo jak chtělo, žádnej problém... Když sem auto prodával, mělo najeto 240t km a vše původní- motor, vstřiky, turbo, váha vzduchu, převodovka, dokonce i dvouhmota... To auto má známá, dnes má najeto skoro 300t km a šlape furt bez zásahu do motoru! Podle mne, byl kolem roku 2002 JTD od Fiatu jeden z nejlepších naftovejech motorů, co se dal pořídit, to že se na Fiatech furt serou zámky, elektrika a podobně, to už je věc druhá, to je prostě fiat, ale to z něj ještě nedělá špatné auto (nebo dokonce NE-AUTO jak zde někdo psal...). Měl sem i CR od BMW- famózní, 2.0D a slušných 150Ps, člověk pomalu ani nepozná, že je to nafta... U BMW ale hlavně motor 3.0D- rozhodně asi nejlepší poměr výkon, spotřeba, spolehlivost, myslím, že 3.0TDi od Audi je o něo málo horší... Ano občas odejde nějakej vstřik, ale stačí si tady přečíst pár članků a zjistíte, že to na dnešních TDi je denní chleba, že se řeší vstřiky atd... Vůbec celkově sou dnes naftové motory co se spolehlivosti týče krokem zpět, všechny ty emisní normy a zvětšování výkonu, to se odráží na spolehlivosti, i nákladech na opravu, bohužel... Abych to shrnul- TDi od VW ve své době super motor, dnes perfektní koupě jako ojetina, vzhledem ke spolehlivosti, spotřebě a dostupnosti dílů... JTD- opět další éra motorů- težko srovnávat s konstrukčně o dost starším TDi... Pak ještě IC-TDi od Hondy- další revoluce mezi motory ale v japonském autě se těžko někdy masově rozšíří... Dnešní naftové motory- škoda mluvit, všechny mají nějaké problémy, lze to vidět i u MB (dřív nafta nesmrtelná, dnes už to tak super není), VW (kapitola 2.0TDi, jak to bude c novými CR zatím nikdo neví), Ford snad naftu numěl nikdy dobře zmáklou, Francouze ani nezmiňuji, jejich CR motorům sem nikdy neřišel na chuť a problémy s nimi jsou taky nemalé, atd., takže jak z toho ven??? Jako běžnou ojetinu koupit TDi, které nám udělá službu i dnes s mnoha km na krku... Alternativou je pak JTD- novější auto za stejnou cenu, ale nutno překonat antifiaťáckej syndrom... Pro movitější ojeté BMW- např. 330D nepřekonatelné... No a nebo nové auto a po 150t km se ho zbavit a koupit zase nové, protože víc se toho asi od dnešních nafťáků bohužel čekat nedá 

BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Já myslím že TDI patří na vrchol. To, že se na ně někdy nadává je způsobeno tím, že jejich výskyt je až moc velkej. A když s tím někdo neumí jezdit a huntuje to, tak ať se pak nediví, že odpálí turbo atd. A jestli tady někdo mluvil třeba o startech v zimě, tak právě TDI vždy, co pozoruju na parkingu, startuje jak víno, zatímco renault, opel, ford, toyota apod. tam brblaj jak starej dragoun. Třeba spousta z vás tady jsou mechanici a opravujete koncern a zbytek značek přehlížite, protože se vám nedostanou do ruky..
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
TDI nieje nicia myslienka ani talianska ani nemecka. TDI je registrovana obchodna znamka nadnarodneho koncernu VAG. Je to obchodny nazov pre truboduchadlom preplnovany vznetovy motor so vstrekovanim paliva do komorky ktora sa nachadza priamo v hlavnom spalovacom priestore. Tato technologia tu bola a pouzivala sa uz najmanej 60 rorov skor. Ked si odmyslime preplnovanie tak ci uz T148, PV3S, Maojr 40, Avia. LIAZ atd. atd. su "DI". Nadnarodny koncern FIAT tuto technologiu nevymyslel, len ako prvy na svete ju pouzil a seriovo montoval do osobnych automobilov s mech. ovladanym (mTDI) rotacnym vstrekovacim cerpadlom s axialnym piestom BOSCH (Croma 1.9 TurboD i.d. v roku pana 1988). O rok neskor nasledoval tento trend aj koncern VAG, ale uz v modifikacii MSA (Audi 100 2.5 R5 TDI) a cca od polovice 90tych rokov v modifikacii EDC. Tot vsjo. Proste drzal nad vodou zastaralu ale dobru vec. V roku 93 koncern FIAT vykaslal na VP37 pretoze dobre vedel ze je uz za zenitom a vo vyskumnom a vyvojovom centre ELASIS sopolu s firmomu Magneti Marelli zahajili vyvoj uplne noveho revolucneho vstrekovacieho systemu Common rail. Koncern VAG koncom 90tych rokov ked sa konecne naucil robit jeden poriadny motor, zistil to co fiat uz davno predtym ze VP37 uz nevyhovuje narokom zelenych a ked BOSCH dokazal minimalizovat rozmery zdruzenehych vstrekovacov tak, ze ich bolo mozne pouzit aj v maloobjemovych vznetovych motorch v osobnych automobiloch, tak sa pustil do neslavnej ery resp. slepej a hlavne zastaralej cesty PD. Momentalne koncern VAG presedlal na system CR od firmy Siemens. Myslim si ze to budu casom dobre motori. Tak uvidime ako to soudruzi inziniri z NDR vykoumajujericho-3 píše:Divím, se když čtu všechny příspěvky, že se někdo snižuje k tomu, někomu nadávat jen proto, že má v oblibě jinou značku vozu než on..Něco to svědčí o nás ve střední Evropě, že jsme permanentně nasraný a máme o sobě vysoké mínění,k čemuž není důvod...Vždy´t tady jde jenom o blbá auta a každý má jiné zkušenosti, táta jezdil MB,syn taky, tak má k tomu co říci..,ale druhý měl VW a nemělo chybu tak o co jde..?Je všeobecně známo, že Italové byli otevřené hlavy a byla to avantgarda/a dále je/, která stvořila nejkrásnější auta světa a motory , nad kterými se tají dech..A je také známo. že Němci jsou perfektcionisti/nevím, zda to pořád platí/,kteří milují pořádek a bazírují i na píčovinách, nad kterými Ital nezavadí pohledem...A z toho vzniká i popularita, toho kterého vozu a majitele..Někdo má rád píčoviny,el. ovládání všech možných hovadin, někdo ví, že má také ještě ruce a jde mu o to, jak dobře se auto opravuje a nevadí mu,že mu zrovna nefunguje vyhřívání sedačky nebo venkovní teploměr, což je pro někoho hrozný problém...Že díky Němcům my vůbec múžeme mluvit o nějakém úspěchu, je evidentní a že jsou jejich auta chytrá, o tom není sporu, ale dělat z jejich aut etalon nej,nej, to není fér..Ani Francouzi nejsou žádní volové, i když jim jdou hlavně stávky..Je třeba se podívat zpátky do minulosti, kdy co vzniklo a mnoho věcí nám dojde ..Dnes si myslíme, jací jsme géniové, ale vše již tady bylo...Takže čest motoru TDI, ať již italská myšlenka dotažená Němci , a čest motoru JTD, který je trochu ve stínu, což si vůbec nezaslouží....A Bosch je sice něměcká firma, ale je vlastně nadnárodní a již za války, to vše nestačila , tak měla prioritu v tancích a letadlech , a napřiklad v motocyklech ji zastoupila firma NORIS, kterou nikdo neznal ....Takže klid, jsou to jen blbá auta-a traktory...

musíš to brat s rezervourudy5 píše:no otom by som asi pochyboval stačí si prečítať mercedes forum známy mal 220CDI v podstate skoro nové auto a stále iba v servise a tisíce do opráv a tie ML ka tak to je kapitola sama o sebe ten kto si kúpi 7 ročné auto si to môže hodiť preto sa predávajú za facku a nikto to nechce

A jsme také v globalizovaném světě, některé součástky pro Fiata vyrábí němci a naopak..Písty, kroužky, ventily atd. nejsou italské, německé ale společné....Jde po tom spíše už jen o pojetí konstrukce a dělníky, kteří to montují/roboti/..Dneska národní značka je již minulostí..podívejte se na naši Škodu , je to český vůz..? Dneska si koupíte Fiata a má motor Peugeot nebo Opela a má Fiata..A s tím čínským bordelem, člověk neví, co kam patří..Sice za to má výrobce odpovědnost, ale levnější výroba je dnes základ..Takže co je lepší-určitě jsou lepší origo výrobky ze staré Evropy ,sice kontaminované destrukčním vlivem odborů, než manufaktura s dělníky s žaludky plnými rejže...
Ale prý se zlepšují..ale já mít doma třeba Kiu , tak jsem nasranej, jenom se vzbudím, i když tuším, že konstruktér je Evropan...

Ale prý se zlepšují..ale já mít doma třeba Kiu , tak jsem nasranej, jenom se vzbudím, i když tuším, že konstruktér je Evropan...
nepropadat panice...