Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nejsem motorář , jen selským rozumem jsem myslel když nejsou záslepky tak klesne tlak všude a tím pádem není olejový film v rozmezí 0,0020 až 0,0067 (jak je u těchle ložisek) ale menší a potom se to připeče, mě to teď taky čeká a řeším jaký ložiska, asi není problém sehnat ty Glyco nebo kolbensmith,ale přemýšlel jsem splašit někde kvalitnější (typu SKF, NTN). Nebo bude problém v nahovno ojnicích (někdo tu psal že ložisko bylo ok,ale ojnice se zlomila).
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Ono možná to nebude mít jen jednoho viníka, je možné že tohle ovlivní více faktorů. Konstrukčně špatně provedené mazání motoru , které je v určitých podmínkách na hraně funkčnosti, podceněné materiály ojničních ložisek a konstrukce ojnice jako takové, ale motor BXE musí mít nějakou anomálii nebo zvláštnost, která tahle slabá místa spojí v destrukci motoru bez jakéhokoliv varování.. Ono roztrhnout ojnici, když je ložisko ojnice nepoškozeno, není jen tak. Když by najednou prasknul šroub ojnice , může to udělat tuhle paseku, ale proč praskne až po mnoha tisíci km? Lámané ojnice moc nedají možnost pohybu spodku ojnice proti vršku, nehledě na to, pohyb by patrně ihned vyvolal klepání..Je to pořád otevřená otázka...
nepropadat panice...
No já si myslim že buď nekvalita šálů,nebo druhý případ je ojnice odrbaná na materiálu a trochu podtáčený motor a jednou to prostě povolí...A proč BXE?Protože je jich tu prostě nejvíc.A mají je ti největší kolenovrti. Odjakživa byla 1,9 to nejspolehlivější a nejúspornější co se dalo pořídit a každý podle toho jezdí.Znám velmivelmi málo lidí co by točilo víc jak 2000.
Zdarec,
mam kratce octavku 2 BXE 2008,najeto cca 200000km.Cely vlakno mam 2x precteny,tak sem povazoval za nutnost vymenit ojnicni saly...To co vytahl mechanik me dostalo!!!Bylo to asi za minutu 12,takze diky vsem tady z fora
Jinak saly Kolben,index tusim H+J,motor startoval na brnk a zadny mlaceni od spodku.Na obrazku jsou horni salky zleva 1243.Spodek ok.Problem zase na 3.valci.Vymenil sem taky srouby,ale na tech nebylo videt natazeni nebo nedotazeni a olejove sitko ve vane ucpane nebylo.Jezdilo to na longlife do 100tis...Ted je octavka zase v servisu,mam asi foukly vstrik.Pri nastartovanem motoru a odsroubovanem vicku oleje se z toho trochu kouri.Kdyz sem to kupoval,tak z toho sly jenom kapicky oleje.Doufam ze tam nebude jeste nacata vacka...
mam kratce octavku 2 BXE 2008,najeto cca 200000km.Cely vlakno mam 2x precteny,tak sem povazoval za nutnost vymenit ojnicni saly...To co vytahl mechanik me dostalo!!!Bylo to asi za minutu 12,takze diky vsem tady z fora


Tomas6 píše:No já si myslim že buď nekvalita šálů,nebo druhý případ je ojnice odrbaná na materiálu a trochu podtáčený motor a jednou to prostě povolí...A proč BXE?Protože je jich tu prostě nejvíc.A mají je ti největší kolenovrti. Odjakživa byla 1,9 to nejspolehlivější a nejúspornější co se dalo pořídit a každý podle toho jezdí.Znám velmivelmi málo lidí co by točilo víc jak 2000.


nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 495
- Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Cau hosi mam BXE 2006 135 tisic km a zacalo v nem nak klepat/cvakat, nejvic je to znat pri prujezdu mezi baraky z kopce bez plynu, zvysuje se podle otacek a pocitoval jsem lehkou ztratou vykonu.Vsichni mi rikali ze to jsou zdvihatka tak pri vymene oleje se vymenili zdvihatka, ktera prej byla nacla ale bohuzel byla nacla i vacka takze se menila taky+gufero a lozisko vacky.bohuzel to klepe furt a vic a vic :-/ bohuzel si myslim ze ojnicni saly budou v tahu i s klikou. jinak olej jsem menil kazdej rok. Prikladam video, snad neco uslysite, protoze je hlavne slyset turbo (zadna policie okolo nejela
) jeste prej byla vypadla 1 zaslepka mazaciho kanalu na vahdle
https://www.youtube.com/watch?v=FFZOTKmvznU

https://www.youtube.com/watch?v=FFZOTKmvznU
U O2 houká snad u každýho, ale třeba mě houkalo taky, po výměně za Valvoline přestalo ( nevím jestli chce odejít nebo se vystředila nějaká vůle), nicméně za aspoň zkontrolování spodku to stojí,lepší než pak dardu za motor v bůhvíjakým stavu ,samozřejmě najeto dvacet tisíc po doktorovi
ale ať se vyjádří místní mistři,já do toho jen tak lehce fušuju 


O2 BXE 4x4, GTB 1756V