Stránka 104 z 132
Napsal: 13 bře 2017, 13:16
od sCitem
Nevšimli jste se jestli ty lehlý BXE měly ve vahadlech vypadlé záslepky ?
Napsal: 13 bře 2017, 15:17
od Tomas6
Co jsem dělal já tak zaslepky ve vahadlech byly.
Napsal: 13 bře 2017, 16:31
od sCitem
Nejsem motorář , jen selským rozumem jsem myslel když nejsou záslepky tak klesne tlak všude a tím pádem není olejový film v rozmezí 0,0020 až 0,0067 (jak je u těchle ložisek) ale menší a potom se to připeče, mě to teď taky čeká a řeším jaký ložiska, asi není problém sehnat ty Glyco nebo kolbensmith,ale přemýšlel jsem splašit někde kvalitnější (typu SKF, NTN). Nebo bude problém v nahovno ojnicích (někdo tu psal že ložisko bylo ok,ale ojnice se zlomila).
Napsal: 13 bře 2017, 17:38
od jericho-3
Ono možná to nebude mít jen jednoho viníka, je možné že tohle ovlivní více faktorů. Konstrukčně špatně provedené mazání motoru , které je v určitých podmínkách na hraně funkčnosti, podceněné materiály ojničních ložisek a konstrukce ojnice jako takové, ale motor BXE musí mít nějakou anomálii nebo zvláštnost, která tahle slabá místa spojí v destrukci motoru bez jakéhokoliv varování.. Ono roztrhnout ojnici, když je ložisko ojnice nepoškozeno, není jen tak. Když by najednou prasknul šroub ojnice , může to udělat tuhle paseku, ale proč praskne až po mnoha tisíci km? Lámané ojnice moc nedají možnost pohybu spodku ojnice proti vršku, nehledě na to, pohyb by patrně ihned vyvolal klepání..Je to pořád otevřená otázka...
Napsal: 13 bře 2017, 18:20
od Tomas6
No já si myslim že buď nekvalita šálů,nebo druhý případ je ojnice odrbaná na materiálu a trochu podtáčený motor a jednou to prostě povolí...A proč BXE?Protože je jich tu prostě nejvíc.A mají je ti největší kolenovrti. Odjakživa byla 1,9 to nejspolehlivější a nejúspornější co se dalo pořídit a každý podle toho jezdí.Znám velmivelmi málo lidí co by točilo víc jak 2000.
Napsal: 13 bře 2017, 20:04
od sCitem
Proč to ale většinou povolí když se jede po dálnici? Když je tlak a průtok oleje dostatečně velký. Olej tam odsud volně utíká bokem pryč, leda by tam zůstala ta kompozice a pak se to připeče.
Napsal: 13 bře 2017, 20:30
od Tomas6
Vyšší teplota oleje+sedřená kompozice myslím dokáže udělat taky svoje.Co jsem dělal minule tak šály a klika OK.Tam vyloženě povolila ojnice nebo šroub.Bylo to v kopci za odbočkou ve které dával přednost.Tam si myslím jednoznačně zafungovalo podtočení.
Napsal: 13 bře 2017, 21:26
od sCitem
Vím že jsem někde zahlédl názor že bxe má problém s teplotama oleje, tak nevím, asi by taky záleželo na stálosti toho oleje při vysoké teplotě. Taky by mě zajímalo jak je řešeno mazání, nikde jsem nenašel schéma, případně přímo průřez motoru.
Napsal: 14 bře 2017, 10:58
od qualdar
Zdarec,
mam kratce octavku 2 BXE 2008,najeto cca 200000km.Cely vlakno mam 2x precteny,tak sem povazoval za nutnost vymenit ojnicni saly...To co vytahl mechanik me dostalo!!!Bylo to asi za minutu 12,takze diky vsem tady z fora

Jinak saly Kolben,index tusim H+J,motor startoval na brnk a zadny mlaceni od spodku.Na obrazku jsou horni salky zleva 1243.Spodek ok.Problem zase na 3.valci.Vymenil sem taky srouby,ale na tech nebylo videt natazeni nebo nedotazeni a olejove sitko ve vane ucpane nebylo.Jezdilo to na longlife do 100tis...Ted je octavka zase v servisu,mam asi foukly vstrik.Pri nastartovanem motoru a odsroubovanem vicku oleje se z toho trochu kouri.Kdyz sem to kupoval,tak z toho sly jenom kapicky oleje.Doufam ze tam nebude jeste nacata vacka...

Napsal: 14 bře 2017, 13:00
od jericho-3
Tomas6 píše:No já si myslim že buď nekvalita šálů,nebo druhý případ je ojnice odrbaná na materiálu a trochu podtáčený motor a jednou to prostě povolí...A proč BXE?Protože je jich tu prostě nejvíc.A mají je ti největší kolenovrti. Odjakživa byla 1,9 to nejspolehlivější a nejúspornější co se dalo pořídit a každý podle toho jezdí.Znám velmivelmi málo lidí co by točilo víc jak 2000.

To mě nenapadlo jako další rizikové hledisko. ..Ale řekl bych, že uderem roku, kdy vyšly modely vybavené digitálním číslíčkem momentální spotřeby motoru se prudce zvýšily vibrace do vozovek od majitelů, kteří instinktivně dostali křeč do pravé nohy na plynu...,

Napsal: 14 bře 2017, 14:22
od sCitem
Taky pravda že dost lidí má pocit že TDi jede jako starý Zetor (vždyť nafta jako nafta ne ?

) , 1000 otáček na 5 není problém ...
Napsal: 14 bře 2017, 14:55
od Tomas6
A ještě je v tom statečně podporuje radílek mezi budíkama.
Napsal: 14 bře 2017, 15:49
od Franciktdi
nic bych za tim nehledal, proste jak uz bylo overeno, urcita serie trpi na osizeny material na salach....bxe jako takove neni spatne postaveny. To by potom ty 05,06 nemely nalitano co maj bez problemu
Napsal: 14 bře 2017, 18:36
od Stenly92
Cau hosi mam BXE 2006 135 tisic km a zacalo v nem nak klepat/cvakat, nejvic je to znat pri prujezdu mezi baraky z kopce bez plynu, zvysuje se podle otacek a pocitoval jsem lehkou ztratou vykonu.Vsichni mi rikali ze to jsou zdvihatka tak pri vymene oleje se vymenili zdvihatka, ktera prej byla nacla ale bohuzel byla nacla i vacka takze se menila taky+gufero a lozisko vacky.bohuzel to klepe furt a vic a vic :-/ bohuzel si myslim ze ojnicni saly budou v tahu i s klikou. jinak olej jsem menil kazdej rok. Prikladam video, snad neco uslysite, protoze je hlavne slyset turbo (zadna policie okolo nejela

) jeste prej byla vypadla 1 zaslepka mazaciho kanalu na vahdle
https://www.youtube.com/watch?v=FFZOTKmvznU
Napsal: 14 bře 2017, 19:08
od sCitem
U O2 houká snad u každýho, ale třeba mě houkalo taky, po výměně za Valvoline přestalo ( nevím jestli chce odejít nebo se vystředila nějaká vůle), nicméně za aspoň zkontrolování spodku to stojí,lepší než pak dardu za motor v bůhvíjakým stavu ,samozřejmě najeto dvacet tisíc po doktorovi

ale ať se vyjádří místní mistři,já do toho jen tak lehce fušuju
