Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Stenly92
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 13 bře 2017, 18:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Stenly92 »

cvaka to vic pri zahratem oleji, kdyz nastartuju studenej motor tak skoro nic neslysim
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Asi záleží co máš za olej, mě tohle cvakání motor dělal když jsem stál v koloně a jezdil jsem na Castrol.

Ještě se zeptám, kontroloval jste někdo ty šály po ujetí nějakých x-tisíc km ?
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Stenly92
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 13 bře 2017, 18:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Stenly92 »

olej liqui moly top tec 4100

v tomto je to mozna lepe slyset https://www.youtube.com/watch?v=D4SH9uhCQe8
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Stenly92 píše:Cau hosi mam BXE 2006 135 tisic km a zacalo v nem nak klepat/cvakat, nejvic je to znat pri prujezdu mezi baraky z kopce bez plynu, zvysuje se podle otacek a pocitoval jsem lehkou ztratou vykonu.Vsichni mi rikali ze to jsou zdvihatka tak pri vymene oleje se vymenili zdvihatka, ktera prej byla nacla ale bohuzel byla nacla i vacka takze se menila taky+gufero a lozisko vacky.bohuzel to klepe furt a vic a vic :-/ bohuzel si myslim ze ojnicni saly budou v tahu i s klikou. jinak olej jsem menil kazdej rok. Prikladam video, snad neco uslysite, protoze je hlavne slyset turbo (zadna policie okolo nejela :D) jeste prej byla vypadla 1 zaslepka mazaciho kanalu na vahdle
https://www.youtube.com/watch?v=FFZOTKmvznU
Přesně takhle cvaká jedna naše služební octa, taky BXE 2006, taky to cvaká hlavně při ohřátým oleji. Začalo to cvakat, když měla najeto cca 180t. km, teď má aktuálně najeto 315t. km a ta svině pořád jede :D neměnilo se na tom motoru nic, mám strach se do něj vůbec podívat, takže dokud jede, neřeším. Turbo je u toho houkačka od novýho a taky drží :D
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Ardeth
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 11 říj 2006, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ardeth »

Pánové, vylítla někomu ojnice po tom, co měnil šrouby?
O2
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1425
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Hledat ti to nebudu ale četl sem od někoho že vyměnil jen šrouby a doplatil na to.
Člověk se pořád učí.
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Jak píše šulda, a taky údajně vylítla i tomu kdo vyměnil ložiska,čemuž nevěřím. Co jsem těch 100 stran pročetl tak celkem problematické je to, že je to loterie který válec vyletí.
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
qualdar
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 14 bře 2017, 10:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od qualdar »

Hlavnim problemem vylitlych ojnic nejsou pretazene srouby,ale nekvalitni kompozitova vrstva salku udajne kvuli legislative nejakyho ekoteroristy.Neslysel sem nikoho,komu by ojnice vylitla po vymene sal.
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Source píše:Chlapi nechce sa mi veriť, ale známenu vyletela oknica na BXE aj keď už mal vymenené šály a šróby. Čo myslíte použil nejaké zlé diely ? Tvrdí že dával origo diely ale neviem konkrétne číslo dielov. Mohlo sa stať že sa aj nové diely tak opotrebovali alebo skorej hľadať chybu v montáži ?
Nezdá se mi to, ale budiž...
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Ardeth
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 11 říj 2006, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ardeth »

Všechno beru, ale pořád nechápu, jak může díky šálám ojnice prorazit blok. Kdyby byla ojnice ze špatného materiálu nebo ty šrouby, tomu rozumím, ale jak je to přesně s těma šálama? Vždyť to jsou jen kluzná ložiska.
O2
qualdar
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 14 bře 2017, 10:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od qualdar »

Material vlastni ojnice asi bude v poradku,ale uz se i vynoril nazor,ze ojnice praska kvuli spatnemu materialu.Resi se to tady uz roky.Ja mel prvni 2 valce naprosto v poradku,treti v haji uplne a ctvrty vystipany kompozit.Jak se vylupuje kompozit,tak dochazi ke zmensenemu tlaku mazani ojnicnich lozisek.V jednu chvili se to hryzne,tim padem se zlomi ojnice,ktera pak vybehne blokem motoru ven a je vymalovano.Kontrola sal je zaklad o to vic,ze se o problemu vi :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ardeth píše:Všechno beru, ale pořád nehápu, jak může díky šálám ojnice prorazit blok. Kdyby byla ojnice ze špatného materiálu nebo ty šrouby, tomu rozumím, ale jak je to přesně s těma šálama? Vždyť to jsou jen kluzná ložiska.
No když se ojniční ložisko zadře, tak je to jak svařené, což znamená , že musí něco povolit a odnese to ojnice. Tohle je u motorů "běžná věc", ale tady je záhada v tom, že se přetrhne i když se ojniční ložisko nezadře , na předchozích snímcích je nepoškozený čep kliky válce, kde se ojnice přetrhla..Takže tam musí být jiná brutální síla, která tohle dokáže..Což samozřejmě může být materiálem ojnice, popřípadě šroubů ale otázka zní, proč až po třeba 200000 km?
Naposledy upravil(a) jericho-3 dne 21 bře 2017, 17:50, celkem upraveno 1 x.
nepropadat panice...
qualdar
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 14 bře 2017, 10:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od qualdar »

Material ojnice muze byt z vyroby chybovy(pripousti se myslim 1,5% pri seriove vyrobe),ale proc se vetsinou objevuje vylitla ojnice na tretim valci? Ze by nedostatecne mazani,tlak oleje? Porad si myslim,ze 1.9TDi 77kw je v celku dobre postaveny motor,ikdyz na to spousta lidi a servismanu nadava.Problemy s ojnicemi ma treba Renault kdy doporucuje kontrolu salu po 80-100tis.km,Mazda u motoru 2.0MZR kde se redi olej naftou kvuli filtru DPF a pak to nemaze...atd.Ojnice se lamou i u benzinu,neni to jen domenou dieselu.
Stenly92
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 13 bře 2017, 18:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Stenly92 »

Treba v rodine mame 1.4 tsi 60 tisic km a propalenej pist 😀
qualdar
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 14 bře 2017, 10:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od qualdar »

Docela brzy na takovou poruchu...ikdyz o TSi uz bylo napsano hodne.Nedokazu si dnes predstavit koupit novejsi ojetinu,benzin ci diesel.Vse nekvalitni a dalsi krucek k tomu,aby jsme vsichni kupovali uz jen nova auta :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“