Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
olej liqui moly top tec 4100
v tomto je to mozna lepe slyset https://www.youtube.com/watch?v=D4SH9uhCQe8
v tomto je to mozna lepe slyset https://www.youtube.com/watch?v=D4SH9uhCQe8
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Přesně takhle cvaká jedna naše služební octa, taky BXE 2006, taky to cvaká hlavně při ohřátým oleji. Začalo to cvakat, když měla najeto cca 180t. km, teď má aktuálně najeto 315t. km a ta svině pořád jedeStenly92 píše:Cau hosi mam BXE 2006 135 tisic km a zacalo v nem nak klepat/cvakat, nejvic je to znat pri prujezdu mezi baraky z kopce bez plynu, zvysuje se podle otacek a pocitoval jsem lehkou ztratou vykonu.Vsichni mi rikali ze to jsou zdvihatka tak pri vymene oleje se vymenili zdvihatka, ktera prej byla nacla ale bohuzel byla nacla i vacka takze se menila taky+gufero a lozisko vacky.bohuzel to klepe furt a vic a vic :-/ bohuzel si myslim ze ojnicni saly budou v tahu i s klikou. jinak olej jsem menil kazdej rok. Prikladam video, snad neco uslysite, protoze je hlavne slyset turbo (zadna policie okolo nejela) jeste prej byla vypadla 1 zaslepka mazaciho kanalu na vahdle
https://www.youtube.com/watch?v=FFZOTKmvznU


Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Nezdá se mi to, ale budiž...Source píše:Chlapi nechce sa mi veriť, ale známenu vyletela oknica na BXE aj keď už mal vymenené šály a šróby. Čo myslíte použil nejaké zlé diely ? Tvrdí že dával origo diely ale neviem konkrétne číslo dielov. Mohlo sa stať že sa aj nové diely tak opotrebovali alebo skorej hľadať chybu v montáži ?
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Material vlastni ojnice asi bude v poradku,ale uz se i vynoril nazor,ze ojnice praska kvuli spatnemu materialu.Resi se to tady uz roky.Ja mel prvni 2 valce naprosto v poradku,treti v haji uplne a ctvrty vystipany kompozit.Jak se vylupuje kompozit,tak dochazi ke zmensenemu tlaku mazani ojnicnich lozisek.V jednu chvili se to hryzne,tim padem se zlomi ojnice,ktera pak vybehne blokem motoru ven a je vymalovano.Kontrola sal je zaklad o to vic,ze se o problemu vi 

No když se ojniční ložisko zadře, tak je to jak svařené, což znamená , že musí něco povolit a odnese to ojnice. Tohle je u motorů "běžná věc", ale tady je záhada v tom, že se přetrhne i když se ojniční ložisko nezadře , na předchozích snímcích je nepoškozený čep kliky válce, kde se ojnice přetrhla..Takže tam musí být jiná brutální síla, která tohle dokáže..Což samozřejmě může být materiálem ojnice, popřípadě šroubů ale otázka zní, proč až po třeba 200000 km?Ardeth píše:Všechno beru, ale pořád nehápu, jak může díky šálám ojnice prorazit blok. Kdyby byla ojnice ze špatného materiálu nebo ty šrouby, tomu rozumím, ale jak je to přesně s těma šálama? Vždyť to jsou jen kluzná ložiska.
Naposledy upravil(a) jericho-3 dne 21 bře 2017, 17:50, celkem upraveno 1 x.
nepropadat panice...
Material ojnice muze byt z vyroby chybovy(pripousti se myslim 1,5% pri seriove vyrobe),ale proc se vetsinou objevuje vylitla ojnice na tretim valci? Ze by nedostatecne mazani,tlak oleje? Porad si myslim,ze 1.9TDi 77kw je v celku dobre postaveny motor,ikdyz na to spousta lidi a servismanu nadava.Problemy s ojnicemi ma treba Renault kdy doporucuje kontrolu salu po 80-100tis.km,Mazda u motoru 2.0MZR kde se redi olej naftou kvuli filtru DPF a pak to nemaze...atd.Ojnice se lamou i u benzinu,neni to jen domenou dieselu.