jak na zlepseni TD

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

jo je to tak...jak mechanicky vymenit hlavu je tu popsano o par temat niz.
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Frantik11
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 14 úno 2011, 00:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Frantik11 »

Jsem čerstvim vlastníkem Venta 1,9TD 55kw a jen bych chtěl poradit jak co nejlevnějš dosáhnout alespon 85kw? Jezdil jsem spíš benzínové turbo motory a kde jsem byl už docela zběhlej,ale ropa mi je zatim tabu :) pořídil jsem si to na zimu,ale serie výkon mě moc nenatchnul :) Děkuji za každou radu ;)

Vim že už toho je tu asi už dost napsáno,ale už z toho začínám šilhat jak ty stránky čtu :D
Thomy
Aktivista
Příspěvky: 1122
Registrován: 11 kvě 2008, 09:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešovsko

Re: Vento 1,9 TD

Příspěvek od Thomy »

Feteold píše:Neviem vlozit obrazky do prispevku, tak tu je druhy pokus s odkazmi na fotky:

Vento TD ( motor AAZ ), odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu, ale mierne zvysenie predvstreku nemusi byt na zavadu, ako pise bjukemen

pripájam par linkov na fotky:

Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3578_r.jpg

Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3582_r.jpg

Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3590_r.jpg

Nastavenie tlaku turba na 1,2 bar zaskrutkovanim skrutky s imbusom na banke regulacie tlaku dole pod turbom
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3594_r.jpg

Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku. http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3597_r.jpg


Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3600_r.jpg

Snad to pomoze tym, ktori nemaju cas a chut sa preluskavat cez 101 stran tejto temy na fore.
Tady to máš, ještě tomu dost přidá intercooler ;)
Udělal bych plně průchozí výfuk + trysky z G2 1.6td 59kw (jedna nová stojí prej 500kč) a turbo k24...s timhle setupem to jede jako drak! :)
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Jiříkov

Re: Vento 1,9 TD

Příspěvek od RudisTDic »

Thomy píše:
Feteold píše:Neviem vlozit obrazky do prispevku, tak tu je druhy pokus s odkazmi na fotky:

Vento TD ( motor AAZ ), odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu, ale mierne zvysenie predvstreku nemusi byt na zavadu, ako pise bjukemen

pripájam par linkov na fotky:

Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3578_r.jpg

Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3582_r.jpg

Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3590_r.jpg

Nastavenie tlaku turba na 1,2 bar zaskrutkovanim skrutky s imbusom na banke regulacie tlaku dole pod turbom
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3594_r.jpg

Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku. http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3597_r.jpg


Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3600_r.jpg

Snad to pomoze tym, ktori nemaju cas a chut sa preluskavat cez 101 stran tejto temy na fore.
Tady to máš, ještě tomu dost přidá intercooler ;)
Udělal bych plně průchozí výfuk + trysky z G2 1.6td 59kw (jedna nová stojí prej 500kč) a turbo k24...s timhle setupem to jede jako drak! :)
Tak,tak..jen ty trisky jsou celkem zbytečný,,ale zas na druhou stranu by byl lepší spodek u tý K24 a pak bys měl i 90kW..ale bez úpravy čerpadlo to nepůjde ;)
Octavia II RS
Frantik11
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 14 úno 2011, 00:10
Odpovědi: 0

Re: Vento 1,9 TD

Příspěvek od Frantik11 »

RudisTDic píše:
Thomy píše:
Feteold píše:Neviem vlozit obrazky do prispevku, tak tu je druhy pokus s odkazmi na fotky:

Vento TD ( motor AAZ ), odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu, ale mierne zvysenie predvstreku nemusi byt na zavadu, ako pise bjukemen

pripájam par linkov na fotky:

Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3578_r.jpg

Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3582_r.jpg

Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3590_r.jpg

Nastavenie tlaku turba na 1,2 bar zaskrutkovanim skrutky s imbusom na banke regulacie tlaku dole pod turbom
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3594_r.jpg

Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku. http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3597_r.jpg


Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3600_r.jpg

Snad to pomoze tym, ktori nemaju cas a chut sa preluskavat cez 101 stran tejto temy na fore.
Tady to máš, ještě tomu dost přidá intercooler ;)
Udělal bych plně průchozí výfuk + trysky z G2 1.6td 59kw (jedna nová stojí prej 500kč) a turbo k24...s timhle setupem to jede jako drak! :)
Tak,tak..jen ty trisky jsou celkem zbytečný,,ale zas na druhou stranu by byl lepší spodek u tý K24 a pak bys měl i 90kW..ale bez úpravy čerpadlo to nepůjde ;)

jasny s tim jsem počítal že dam intercoler a vejfuk,jakej průměr trubky je tak akorát? Ja měl na Pandě 63 trubku a bylo to obsahově 1,3T :D ale možná mojí Pandu znáte ze sprintů :) Na ty trysky jsem kouknul do katalogu kelly.cz a fakt cena za kus je fakt 500,- což je krasny :) To turbo k24 se vyskytuje v jakejch vozidlech převážně?
LibangVW
Aktivista
Příspěvky: 1087
Registrován: 11 čer 2008, 18:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od LibangVW »

GII 1.6 TD 51kw kdyztak jedno mam na prodej v peknym stavu :)
Frantik11
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 14 úno 2011, 00:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Frantik11 »

LibangVW píše:GII 1.6 TD 51kw kdyztak jedno mam na prodej v peknym stavu :)
co by mělo stát a odkud jsi? :)
LibangVW
Aktivista
Příspěvky: 1087
Registrován: 11 čer 2008, 18:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od LibangVW »

mas SZ
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

dej tam k16 talčí stejně jak k24 ale roztáčí se rychlejc
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Thomy
Aktivista
Příspěvky: 1122
Registrován: 11 kvě 2008, 09:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešovsko

Příspěvek od Thomy »

záleží jestli chce "spodek" nebo "vršek", ale já bych šel do 24 ;)
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
Frantik11
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 14 úno 2011, 00:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Frantik11 »

Thomy píše:záleží jestli chce "spodek" nebo "vršek", ale já bych šel do 24 ;)
používám to jako rodinej povoz,tak by byl asi nejlepší nějakej střed,ale zkusim tu 24 a uvidime :)
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Frantik11 píše:
Thomy píše:záleží jestli chce "spodek" nebo "vršek", ale já bych šel do 24 ;)
používám to jako rodinej povoz,tak by byl asi nejlepší nějakej střed,ale zkusim tu 24 a uvidime :)
Určitě K24..měl jsem to ve ventu TD a naprosto bez kouře..a ještě na trojku si to hráblo ;)
Jinak k té K24 mám první díl výfuku,kdybys potřeboval..
Octavia II RS
Dom999
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 17 led 2012, 12:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dom999 »

Ahojte mam dotaz mam vento 1.9td rv93 mam otevreny turbo a chtel jsem si poupravit obozacovac ale nevim odkud kam mam brousit kdyz je ta tycka rovna bez zadneho vykousnuti. A treba imbus na plechovce pod turbem jsem taky nenasel tam co mate ten imbus tak ja mam hadicku od toho ventylu (kterou jsem odpojil).
bekrbekr
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 20 led 2012, 00:28
Odpovědi: 0
Bydliště: olomouc

Příspěvek od bekrbekr »

zdravím,tak tady čtu ty vaše návody na zvýšení výkonu td,protože mne to taky zajímá.jde mi o Vento 1.9TD. ale nevím co znamená to K16 a K 24? to jsou turba z jakých motorů? já jsem totiž uvažoval že bych dal turbo z golfa 1,9 Tdi a inercoler,ten jsem už sehnal i s potrubím.pak jsem uvažoval co s tryskama,jestli dát jiné? výfuk mám zatím origo(52mm)průměr roury ale sehnal jsem starší celý výfuk z nějakýho japonce 62průměr a roury jsou jak nový,tak je chci použít. původně byly už v kontejneru do šrotu.mám tady asi půl kilometru od baráku autošroťák a známýho který tam má firmu ,tak tam seženu bez problémů jakýkoliv díly. jde mi hlavně o to ,aby to mělo trošku záběr v rozjezdech. udělal jsem si novou vačku,přidal jse 1mm na hupu a je to celkem poznat,ale právě si myslím,že to chce trochu vzduchu na víc. jinak těch vaček mám ještě udělaných na hrubo asi pět. B.K
Tom89
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Registrován: 23 dub 2009, 10:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tom89 »

bekrbekr píše:zdravím,tak tady čtu ty vaše návody na zvýšení výkonu td,protože mne to taky zajímá.jde mi o Vento 1.9TD. ale nevím co znamená to K16 a K 24? to jsou turba z jakých motorů? já jsem totiž uvažoval že bych dal turbo z golfa 1,9 Tdi a inercoler,ten jsem už sehnal i s potrubím.pak jsem uvažoval co s tryskama,jestli dát jiné? výfuk mám zatím origo(52mm)průměr roury ale sehnal jsem starší celý výfuk z nějakýho japonce 62průměr a roury jsou jak nový,tak je chci použít. původně byly už v kontejneru do šrotu.mám tady asi půl kilometru od baráku autošroťák a známýho který tam má firmu ,tak tam seženu bez problémů jakýkoliv díly. jde mi hlavně o to ,aby to mělo trošku záběr v rozjezdech. udělal jsem si novou vačku,přidal jse 1mm na hupu a je to celkem poznat,ale právě si myslím,že to chce trochu vzduchu na víc. jinak těch vaček mám ještě udělaných na hrubo asi pět. B.K
Turbo z 1.9 TDi ti moc nepomůže pokud není VA,VB.KKK 16 je z FIATU Tipa,ale nevím jaký motor jestli 1.9 nebo 2.0.KKK 24 je z G2 TD 51 KW
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“