jak na zlepseni TD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jsem čerstvim vlastníkem Venta 1,9TD 55kw a jen bych chtěl poradit jak co nejlevnějš dosáhnout alespon 85kw? Jezdil jsem spíš benzínové turbo motory a kde jsem byl už docela zběhlej,ale ropa mi je zatim tabu
pořídil jsem si to na zimu,ale serie výkon mě moc nenatchnul
Děkuji za každou radu 
Vim že už toho je tu asi už dost napsáno,ale už z toho začínám šilhat jak ty stránky čtu



Vim že už toho je tu asi už dost napsáno,ale už z toho začínám šilhat jak ty stránky čtu

Re: Vento 1,9 TD
Tady to máš, ještě tomu dost přidá intercoolerFeteold píše:Neviem vlozit obrazky do prispevku, tak tu je druhy pokus s odkazmi na fotky:
Vento TD ( motor AAZ ), odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu, ale mierne zvysenie predvstreku nemusi byt na zavadu, ako pise bjukemen
pripájam par linkov na fotky:
Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3578_r.jpg
Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3582_r.jpg
Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3590_r.jpg
Nastavenie tlaku turba na 1,2 bar zaskrutkovanim skrutky s imbusom na banke regulacie tlaku dole pod turbom
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3594_r.jpg
Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku. http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3597_r.jpg
Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3600_r.jpg
Snad to pomoze tym, ktori nemaju cas a chut sa preluskavat cez 101 stran tejto temy na fore.

Udělal bych plně průchozí výfuk + trysky z G2 1.6td 59kw (jedna nová stojí prej 500kč) a turbo k24...s timhle setupem to jede jako drak!

Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
Impreza WRX 195kW
Re: Vento 1,9 TD
Tak,tak..jen ty trisky jsou celkem zbytečný,,ale zas na druhou stranu by byl lepší spodek u tý K24 a pak bys měl i 90kW..ale bez úpravy čerpadlo to nepůjdeThomy píše:Tady to máš, ještě tomu dost přidá intercoolerFeteold píše:Neviem vlozit obrazky do prispevku, tak tu je druhy pokus s odkazmi na fotky:
Vento TD ( motor AAZ ), odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu, ale mierne zvysenie predvstreku nemusi byt na zavadu, ako pise bjukemen
pripájam par linkov na fotky:
Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3578_r.jpg
Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3582_r.jpg
Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3590_r.jpg
Nastavenie tlaku turba na 1,2 bar zaskrutkovanim skrutky s imbusom na banke regulacie tlaku dole pod turbom
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3594_r.jpg
Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku. http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3597_r.jpg
Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3600_r.jpg
Snad to pomoze tym, ktori nemaju cas a chut sa preluskavat cez 101 stran tejto temy na fore.
Udělal bych plně průchozí výfuk + trysky z G2 1.6td 59kw (jedna nová stojí prej 500kč) a turbo k24...s timhle setupem to jede jako drak!

Octavia II RS
Re: Vento 1,9 TD
RudisTDic píše:Tak,tak..jen ty trisky jsou celkem zbytečný,,ale zas na druhou stranu by byl lepší spodek u tý K24 a pak bys měl i 90kW..ale bez úpravy čerpadlo to nepůjdeThomy píše:Tady to máš, ještě tomu dost přidá intercoolerFeteold píše:Neviem vlozit obrazky do prispevku, tak tu je druhy pokus s odkazmi na fotky:
Vento TD ( motor AAZ ), odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu, ale mierne zvysenie predvstreku nemusi byt na zavadu, ako pise bjukemen
pripájam par linkov na fotky:
Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3578_r.jpg
Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3582_r.jpg
Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3590_r.jpg
Nastavenie tlaku turba na 1,2 bar zaskrutkovanim skrutky s imbusom na banke regulacie tlaku dole pod turbom
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3594_r.jpg
Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku. http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3597_r.jpg
Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3600_r.jpg
Snad to pomoze tym, ktori nemaju cas a chut sa preluskavat cez 101 stran tejto temy na fore.
Udělal bych plně průchozí výfuk + trysky z G2 1.6td 59kw (jedna nová stojí prej 500kč) a turbo k24...s timhle setupem to jede jako drak!
jasny s tim jsem počítal že dam intercoler a vejfuk,jakej průměr trubky je tak akorát? Ja měl na Pandě 63 trubku a bylo to obsahově 1,3T



Určitě K24..měl jsem to ve ventu TD a naprosto bez kouře..a ještě na trojku si to hrábloFrantik11 píše:používám to jako rodinej povoz,tak by byl asi nejlepší nějakej střed,ale zkusim tu 24 a uvidimeThomy píše:záleží jestli chce "spodek" nebo "vršek", ale já bych šel do 24

Jinak k té K24 mám první díl výfuku,kdybys potřeboval..
Octavia II RS
Ahojte mam dotaz mam vento 1.9td rv93 mam otevreny turbo a chtel jsem si poupravit obozacovac ale nevim odkud kam mam brousit kdyz je ta tycka rovna bez zadneho vykousnuti. A treba imbus na plechovce pod turbem jsem taky nenasel tam co mate ten imbus tak ja mam hadicku od toho ventylu (kterou jsem odpojil).
zdravím,tak tady čtu ty vaše návody na zvýšení výkonu td,protože mne to taky zajímá.jde mi o Vento 1.9TD. ale nevím co znamená to K16 a K 24? to jsou turba z jakých motorů? já jsem totiž uvažoval že bych dal turbo z golfa 1,9 Tdi a inercoler,ten jsem už sehnal i s potrubím.pak jsem uvažoval co s tryskama,jestli dát jiné? výfuk mám zatím origo(52mm)průměr roury ale sehnal jsem starší celý výfuk z nějakýho japonce 62průměr a roury jsou jak nový,tak je chci použít. původně byly už v kontejneru do šrotu.mám tady asi půl kilometru od baráku autošroťák a známýho který tam má firmu ,tak tam seženu bez problémů jakýkoliv díly. jde mi hlavně o to ,aby to mělo trošku záběr v rozjezdech. udělal jsem si novou vačku,přidal jse 1mm na hupu a je to celkem poznat,ale právě si myslím,že to chce trochu vzduchu na víc. jinak těch vaček mám ještě udělaných na hrubo asi pět. B.K
Turbo z 1.9 TDi ti moc nepomůže pokud není VA,VB.KKK 16 je z FIATU Tipa,ale nevím jaký motor jestli 1.9 nebo 2.0.KKK 24 je z G2 TD 51 KWbekrbekr píše:zdravím,tak tady čtu ty vaše návody na zvýšení výkonu td,protože mne to taky zajímá.jde mi o Vento 1.9TD. ale nevím co znamená to K16 a K 24? to jsou turba z jakých motorů? já jsem totiž uvažoval že bych dal turbo z golfa 1,9 Tdi a inercoler,ten jsem už sehnal i s potrubím.pak jsem uvažoval co s tryskama,jestli dát jiné? výfuk mám zatím origo(52mm)průměr roury ale sehnal jsem starší celý výfuk z nějakýho japonce 62průměr a roury jsou jak nový,tak je chci použít. původně byly už v kontejneru do šrotu.mám tady asi půl kilometru od baráku autošroťák a známýho který tam má firmu ,tak tam seženu bez problémů jakýkoliv díly. jde mi hlavně o to ,aby to mělo trošku záběr v rozjezdech. udělal jsem si novou vačku,přidal jse 1mm na hupu a je to celkem poznat,ale právě si myslím,že to chce trochu vzduchu na víc. jinak těch vaček mám ještě udělaných na hrubo asi pět. B.K