jak na zlepseni TD

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ebyd
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 24 zář 2012, 20:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od ebyd »

Je to isuzu 1,5 td, čerpadlo bosch s LDA, erg to nikdy nemělo, výfuk zatím série. Měl jsem to polazené podle návodu tady na fóru, tlak max. 1-1,1b, vyndaný distanční kroužek z korektoru. jelo to moc pěkně, jen s příchodem léta tomu začal cybět IC. Bohužel, než jsem se dostal k jeho zástavbě, tak se mi minulý víkend za chodu vyšroubovala matička v turbodmychadle, co drží kompresorové kolo na hřídelce. Jak to dopadlo, asi netřeba zmiňovat a tak hledám nějakou rozumnou náhradu. Rád bych, aby to začínalo plnit v nižších otáčkách a tak padla volba na turbo s variabilní geometrií lopatek. Proto bych potřeboval poradit, co tam dát, myslím si, že od VW 1.6 td to nebude zase takový rozdíl. Teď mám možnost koupě VNT 15 v dobrém stavu, ale nerad bych, aby tam při těch 1,4 -1,5 bar chcípla za týden..
Uživatelský avatar
wr8
Přispěvovatel
Příspěvky: 762
Registrován: 05 úno 2007, 23:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Kunštát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wr8 »

1,4 baru je na ni moc to te dlouho nevydrzi,ale bude to fungovat urcite uplne jinak,zase kdyz to naladujes dole tk bude trpet spojka to dost
Uživatelský avatar
M@t0
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 25 kvě 2012, 09:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od M@t0 »

prave mi odislo turbo na Bore 66kw , vedeli by ste mi poradit ake by som tam mohol dat aby som trosku zvacsil vykon ? rozmyslal som nad turbom z 81kw motora alebo by tam slo aj nieco lepsie aby som uz nic okrem turba nemusel menit ? dik za odpoved
Gimvis
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 03 zář 2013, 17:02
Odpovědi: 0

Re: Vento 1,9 TD

Příspěvek od Gimvis »

Zdravím mám pár dotazů ohledně úpravy co je níže, mám Vento GTD 1.9 AAZ. Do úpravy níže uvedené bych ještě chtěl zahrnout IC z G3 66KW, pujde tam jen naroubovat na původní originální turbo? Další představa je, dostat z motoru něco okolo 70ti KW, je to možné s plnícim tlaku 1bar? Nezkrátím tím rapidně životnost motoru? Teď má najeto 160tkm, za studena lechtám plyn (rozjet se na 50km/h mi dá cca 450m). Dál chci dát benzínovou špajsku kvůli otáčkám ve vyšších rychlostech, budou tyto změny evokovat snížení spotřeby nafty? Dál se chci zeptat, kryt na vzducháči je lehce KO (od předchozího majitele, auto je po lehkym ťukanci) a chci tam dát sportovní filtr a natáhnout ho až dolů k mřížce pod mlhovkama, je to OK? Vyhodit katík (slyšel jsem že se ucpe při těchto úpravách)?

vím, že je tu toho milion příspěvků, hodně jsem jich prošel, ale na tyto odpovědi jsem rozřešení nenašel, díky za pomoc!

Feteold píše:Neviem vlozit obrazky do prispevku, tak tu je druhy pokus s odkazmi na fotky:

Vento TD ( motor AAZ ), odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu, ale mierne zvysenie predvstreku nemusi byt na zavadu, ako pise bjukemen

pripájam par linkov na fotky:

Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3578_r.jpg

Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3582_r.jpg

Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3590_r.jpg

Nastavenie tlaku turba na 1,2 bar zaskrutkovanim skrutky s imbusom na banke regulacie tlaku dole pod turbom
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3594_r.jpg

Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku. http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3597_r.jpg


Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3600_r.jpg

Snad to pomoze tym, ktori nemaju cas a chut sa preluskavat cez 101 stran tejto temy na fore.
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Benzínová převodovka je nesmysl, budeš mít ještě kratší převody. TD má nejdelší převodovku. Delší převodovku má už jen TDI, ale to znamená i předělávka spojky z lanka na hydrauliku a z táhel řazení na lanovody.

IC z TDI tam dej. 1bar je OK. Katík klidně vyhoď, může to trochu pomoct.

Sportovní filtr tam klidně dej, ale nic to nepřidá a připrav se na hluk :D osobně bych tam nechal origo filtrbox.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Gimvis
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 03 zář 2013, 17:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gimvis »

Tak proč mi všici říkaj, že benzínovka je delší?! :? do TDIčkový bych nešel, je to moc velký kdydání se s tím, ještě si na to nevěřím a s tím filtrem, no nevím, zas se mě za airbox nechce investovat, moje tvrdohlavost je prostě větší, musím se spálit sám. Osobní zkušennost s tou upravou celkovou nemáš což? :)

Díky za pomoc
petrsk
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 25 črc 2007, 20:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Usti nad labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrsk »

no logicky vzato: nafta ma mensi otacky,tak aby jela jak benzin musi byt delsi.
Rover 825 TD, 89kW @ 110kW
Gimvis
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 03 zář 2013, 17:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gimvis »

petrsk píše:no logicky vzato: nafta ma mensi otacky,tak aby jela jak benzin musi byt delsi.
Teď jsem na to koukal trochu víc a máš pravdu, díky za info, už jsem se rozhodoval ke koupi, bylo mi to divný. :D tak jdu se dívat na TDičkový přestavby, je to mimo téma, nevíš jakej kod ma 81kw TDi špajs abych kouknul na převodový poměry? Jesti tam byla EWZ tak by to bylo super.
easyport
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 08 lis 2012, 16:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od easyport »

Ahoj prosim vas ted tunim do vetsiho tahu i me auto. O co mi jde? Motor aaz 1.9td nechci ani tak kw jako spis Nm. Jde o busika co je tezky do 2t tzn. Netreba zavodit ;) otacky v rozsahu 1,5 az max 3tis kdyz bych chtel vykon mit dole posazeny co stim? Cerpadlo mam 1.6ku prebrousenou dle manualu turbo uskrcene na hadicce do wasgejtu nebo co to je za blbost:))

proc hadicka? Nemam tam ten imbus na stelung.
Ani se tolik nebojim ze turbo jde na max protoze jsem nikdy nevytocil ani 4tis :-D

Ale kdyz to u garaze na ruku pritlacimtak hadice trosku ztvrdne ale stale lehce stlacitelna (crazy) asi bude nekde chyba....
Jinak smouk neni fun ale spotreba ;) dokonale spalovani + vykon rozhoduje
petrsk
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 25 črc 2007, 20:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Usti nad labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrsk »

turbo lechce pretocis i v 3000ot .staci,ze jedes kopec a das knedlik .pridavac nanda naftu a turbo uz vali.
Rover 825 TD, 89kW @ 110kW
Gimvis
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 03 zář 2013, 17:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gimvis »

easyport píše:Ahoj prosim vas ted tunim do vetsiho tahu i me auto. O co mi jde? Motor aaz 1.9td nechci ani tak kw jako spis Nm. Jde o busika co je tezky do 2t tzn. Netreba zavodit ;) otacky v rozsahu 1,5 az max 3tis kdyz bych chtel vykon mit dole posazeny co stim? Cerpadlo mam 1.6ku prebrousenou dle manualu turbo uskrcene na hadicce do wasgejtu nebo co to je za blbost:))

proc hadicka? Nemam tam ten imbus na stelung.
Ani se tolik nebojim ze turbo jde na max protoze jsem nikdy nevytocil ani 4tis :-D

Ale kdyz to u garaze na ruku pritlacimtak hadice trosku ztvrdne ale stale lehce stlacitelna (crazy) asi bude nekde chyba....
Jinak smouk neni fun ale spotreba ;) dokonale spalovani + vykon rozhoduje
Na to mě bylo doporučenu turbo ze 66KW
wolverine
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 02 zář 2010, 08:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od wolverine »

Ted davam td motor do benzinove kastle. A otazka zni co se stane kdyz tam necham benzinove cerpadlo a pri zapnuti klicku bude tlacit naftu ?
Skoda octavia 1.9tdi. Vw golf Country 4x4.
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

pokud je to čerpadlo co davá 1bar tak je to v pohodě
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
wolverine
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 02 zář 2010, 08:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od wolverine »

No je to cerpadlo co tlaci 3bar ?
Skoda octavia 1.9tdi. Vw golf Country 4x4.
Uživatelský avatar
wr8
Přispěvovatel
Příspěvky: 762
Registrován: 05 úno 2007, 23:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Kunštát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wr8 »

tak to bude nekde chcat,nevidim v tom zadnej prinos
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“