jak na zlepseni TD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Je to isuzu 1,5 td, čerpadlo bosch s LDA, erg to nikdy nemělo, výfuk zatím série. Měl jsem to polazené podle návodu tady na fóru, tlak max. 1-1,1b, vyndaný distanční kroužek z korektoru. jelo to moc pěkně, jen s příchodem léta tomu začal cybět IC. Bohužel, než jsem se dostal k jeho zástavbě, tak se mi minulý víkend za chodu vyšroubovala matička v turbodmychadle, co drží kompresorové kolo na hřídelce. Jak to dopadlo, asi netřeba zmiňovat a tak hledám nějakou rozumnou náhradu. Rád bych, aby to začínalo plnit v nižších otáčkách a tak padla volba na turbo s variabilní geometrií lopatek. Proto bych potřeboval poradit, co tam dát, myslím si, že od VW 1.6 td to nebude zase takový rozdíl. Teď mám možnost koupě VNT 15 v dobrém stavu, ale nerad bych, aby tam při těch 1,4 -1,5 bar chcípla za týden..
Re: Vento 1,9 TD
Zdravím mám pár dotazů ohledně úpravy co je níže, mám Vento GTD 1.9 AAZ. Do úpravy níže uvedené bych ještě chtěl zahrnout IC z G3 66KW, pujde tam jen naroubovat na původní originální turbo? Další představa je, dostat z motoru něco okolo 70ti KW, je to možné s plnícim tlaku 1bar? Nezkrátím tím rapidně životnost motoru? Teď má najeto 160tkm, za studena lechtám plyn (rozjet se na 50km/h mi dá cca 450m). Dál chci dát benzínovou špajsku kvůli otáčkám ve vyšších rychlostech, budou tyto změny evokovat snížení spotřeby nafty? Dál se chci zeptat, kryt na vzducháči je lehce KO (od předchozího majitele, auto je po lehkym ťukanci) a chci tam dát sportovní filtr a natáhnout ho až dolů k mřížce pod mlhovkama, je to OK? Vyhodit katík (slyšel jsem že se ucpe při těchto úpravách)?
vím, že je tu toho milion příspěvků, hodně jsem jich prošel, ale na tyto odpovědi jsem rozřešení nenašel, díky za pomoc!
vím, že je tu toho milion příspěvků, hodně jsem jich prošel, ale na tyto odpovědi jsem rozřešení nenašel, díky za pomoc!
Feteold píše:Neviem vlozit obrazky do prispevku, tak tu je druhy pokus s odkazmi na fotky:
Vento TD ( motor AAZ ), odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu, ale mierne zvysenie predvstreku nemusi byt na zavadu, ako pise bjukemen
pripájam par linkov na fotky:
Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3578_r.jpg
Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3582_r.jpg
Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3590_r.jpg
Nastavenie tlaku turba na 1,2 bar zaskrutkovanim skrutky s imbusom na banke regulacie tlaku dole pod turbom
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3594_r.jpg
Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku. http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3597_r.jpg
Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3600_r.jpg
Snad to pomoze tym, ktori nemaju cas a chut sa preluskavat cez 101 stran tejto temy na fore.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Benzínová převodovka je nesmysl, budeš mít ještě kratší převody. TD má nejdelší převodovku. Delší převodovku má už jen TDI, ale to znamená i předělávka spojky z lanka na hydrauliku a z táhel řazení na lanovody.
IC z TDI tam dej. 1bar je OK. Katík klidně vyhoď, může to trochu pomoct.
Sportovní filtr tam klidně dej, ale nic to nepřidá a připrav se na hluk
osobně bych tam nechal origo filtrbox.
IC z TDI tam dej. 1bar je OK. Katík klidně vyhoď, může to trochu pomoct.
Sportovní filtr tam klidně dej, ale nic to nepřidá a připrav se na hluk

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Tak proč mi všici říkaj, že benzínovka je delší?!
do TDIčkový bych nešel, je to moc velký kdydání se s tím, ještě si na to nevěřím a s tím filtrem, no nevím, zas se mě za airbox nechce investovat, moje tvrdohlavost je prostě větší, musím se spálit sám. Osobní zkušennost s tou upravou celkovou nemáš což? 
Díky za pomoc


Díky za pomoc
Teď jsem na to koukal trochu víc a máš pravdu, díky za info, už jsem se rozhodoval ke koupi, bylo mi to divný.petrsk píše:no logicky vzato: nafta ma mensi otacky,tak aby jela jak benzin musi byt delsi.

Ahoj prosim vas ted tunim do vetsiho tahu i me auto. O co mi jde? Motor aaz 1.9td nechci ani tak kw jako spis Nm. Jde o busika co je tezky do 2t tzn. Netreba zavodit
otacky v rozsahu 1,5 az max 3tis kdyz bych chtel vykon mit dole posazeny co stim? Cerpadlo mam 1.6ku prebrousenou dle manualu turbo uskrcene na hadicce do wasgejtu nebo co to je za blbost:))
proc hadicka? Nemam tam ten imbus na stelung.
Ani se tolik nebojim ze turbo jde na max protoze jsem nikdy nevytocil ani 4tis
Ale kdyz to u garaze na ruku pritlacimtak hadice trosku ztvrdne ale stale lehce stlacitelna
asi bude nekde chyba....
Jinak smouk neni fun ale spotreba
dokonale spalovani + vykon rozhoduje

proc hadicka? Nemam tam ten imbus na stelung.
Ani se tolik nebojim ze turbo jde na max protoze jsem nikdy nevytocil ani 4tis

Ale kdyz to u garaze na ruku pritlacimtak hadice trosku ztvrdne ale stale lehce stlacitelna

Jinak smouk neni fun ale spotreba

Na to mě bylo doporučenu turbo ze 66KWeasyport píše:Ahoj prosim vas ted tunim do vetsiho tahu i me auto. O co mi jde? Motor aaz 1.9td nechci ani tak kw jako spis Nm. Jde o busika co je tezky do 2t tzn. Netreba zavoditotacky v rozsahu 1,5 az max 3tis kdyz bych chtel vykon mit dole posazeny co stim? Cerpadlo mam 1.6ku prebrousenou dle manualu turbo uskrcene na hadicce do wasgejtu nebo co to je za blbost:))
proc hadicka? Nemam tam ten imbus na stelung.
Ani se tolik nebojim ze turbo jde na max protoze jsem nikdy nevytocil ani 4tis
Ale kdyz to u garaze na ruku pritlacimtak hadice trosku ztvrdne ale stale lehce stlacitelnaasi bude nekde chyba....
Jinak smouk neni fun ale spotrebadokonale spalovani + vykon rozhoduje