Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 23 lis 2014, 09:36
Výměna ojničních ložisek, šroubů a šál.
Ahoj prosím Vás budu mít octu 1.9 TDI BXE motor - čtu, že je třeba vyměnit šály a ojniční ložiska a šrouby.. Doporučíte nějakého výrobce? Abych to zase po 150 000km nemusel dělat? Nechci shánět nový motor a raději si připlatím. Budu dělat rozvody i olej s filtry. Poraďte prosím a pokud by někdo věděl o nějakém dobrém servisu z okolí zlína a nebo ostravy, budu jen rád. Děkuji za každou radu.
Jsou tady o tom litanie a najdeš tady vše co potřebuješ, bohužel to podstatné PROČ se to zrovna u toho typu motoru stává, ne..Sundej vanu, prohlédni a klidně jen preventivně ty ložiska, která nejsou drahá, vyměň. Aspoň budeš mít jednu, věc, o kterém budeš vědět, jakém stavu je.. 

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
A nezapomen na srouby, a hlavne, pokud bys to delal svepomoci, tak nezamenit spodni a horni ... vim o "expertovi", vyucenem automechanikovi, tata tusim taky automechanik a dokazal to zamenit
Hlavne nesetri a dej tam kvalitni dily. U sroubu je potreba si dat pozor - plny zavit vs castecny.
Jericho, co je me znamo, bylo to spatnym materialem a utahovacim momentem. Dozvedel jsem se i o pripadu kdy byly panvicky obracene a clovek se dusoval, ze to nikdo nemenil - takze pochybeni na montazni lince?

Jericho, co je me znamo, bylo to spatnym materialem a utahovacim momentem. Dozvedel jsem se i o pripadu kdy byly panvicky obracene a clovek se dusoval, ze to nikdo nemenil - takze pochybeni na montazni lince?

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Není to jednoznačné, špatný moment způsobí co? Buď je malý , tak se ojnice uvolní a začne to klepat..Pokud je větší, tak jde o kolik, protože ty šrouby to snesou dost a z vlastní zkušenosti vím, že se hlavně šrouby natáhnou, ale to je tak vše...A hlavně , jak je možné, že nedodržení správného momentu se projeví až třeba za 180000km..?.Že by jednotlivé díly zestárly, nebo se popustily dlouhodobým provozem/žíháním/? A co se týče materiálu šál, ano je to možné, ale jakto,že ten špatný matroš vydržel tak dlouho? Aby se přetrhly šrouby a nastala taková destrukce může dokázat jen klasické zadření..A proč hlavně tahle specifikace? To je právě to dilema..Forest píše:A nezapomen na srouby, a hlavne, pokud bys to delal svepomoci, tak nezamenit spodni a horni ... vim o "expertovi", vyucenem automechanikovi, tata tusim taky automechanik a dokazal to zamenitHlavne nesetri a dej tam kvalitni dily. U sroubu je potreba si dat pozor - plny zavit vs castecny.
Jericho, co je me znamo, bylo to spatnym materialem a utahovacim momentem. Dozvedel jsem se i o pripadu kdy byly panvicky obracene a clovek se dusoval, ze to nikdo nemenil - takze pochybeni na montazni lince?
nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Netusim, jen odhaduji - cim vice dat a podkladu je k rozhodnuti, tim kvalitnejsi to rozhodnuti je. Vzhledem k tomu, ze koncern to nikdy neuznal jako pochybeni (ikdyz si je toho moc dobre vedom) tak nevime nic.
Kdyz se sroub natahne, ztraci svoje puvodni vlastnosti. Dochazi k mikroskopickym prasklinam ktere mohou vyustit k selhani celeho sroubu. Nekdy je to cilene a pocita se s tim a nevadi to, u sroubu bych rekl, ze to rozhodne vadi.
Odpovim ti otazkou (neslusne): jak je mozne, ze kdyz si clovek cisti zuby spatne tak se to neprojevi tak rychle jako kdyz si je necisti vubec? A kdyz si je necisti jen obcas, jak je mozne, ze to vydrzi tak dlouho?
Faktoru muze byt spoustu, od provozu po uroven servisu.
Diagnostikoval jsem jednou uplne zatuhle turbo. Cloveka, ktery jezdil jako duchodce jsem varoval. Presto to vydrzelo roky ... nezli do toho sednul jeho mladsi, sportovne ladenejsi pribuzny a odpalil to plnym seslapnutim plynu.
Vule vedou k selhani, i ve forme zadreni.
Tahle specifikace? Protoze se to vyrabelo v urcitych podminkach - verim, ze hodne na tom ma podil lidsky faktor. U spatneho materialu panvicek, resp. povrchove uprave bych se obaval toho, ze nakupci tak dlouho tlacil na cenu a hledal /treba kvuli premiim/ takoveho dodavatele, ze to proste prepisknul. U spatneho montera muzes mit spoustu moznosti - od sabotaze po spatny instrukce nebo spatne kalibrovany ci nastaveny pripravek ci zarizeni.
Proboha, Jericho, od takoveho "ostrileneho matadora" bych cekal vice kreativity v mysleni, predstavivosti a hlavne zkusenosti
Kdyz se sroub natahne, ztraci svoje puvodni vlastnosti. Dochazi k mikroskopickym prasklinam ktere mohou vyustit k selhani celeho sroubu. Nekdy je to cilene a pocita se s tim a nevadi to, u sroubu bych rekl, ze to rozhodne vadi.
Odpovim ti otazkou (neslusne): jak je mozne, ze kdyz si clovek cisti zuby spatne tak se to neprojevi tak rychle jako kdyz si je necisti vubec? A kdyz si je necisti jen obcas, jak je mozne, ze to vydrzi tak dlouho?

Diagnostikoval jsem jednou uplne zatuhle turbo. Cloveka, ktery jezdil jako duchodce jsem varoval. Presto to vydrzelo roky ... nezli do toho sednul jeho mladsi, sportovne ladenejsi pribuzny a odpalil to plnym seslapnutim plynu.
Vule vedou k selhani, i ve forme zadreni.
Tahle specifikace? Protoze se to vyrabelo v urcitych podminkach - verim, ze hodne na tom ma podil lidsky faktor. U spatneho materialu panvicek, resp. povrchove uprave bych se obaval toho, ze nakupci tak dlouho tlacil na cenu a hledal /treba kvuli premiim/ takoveho dodavatele, ze to proste prepisknul. U spatneho montera muzes mit spoustu moznosti - od sabotaze po spatny instrukce nebo spatne kalibrovany ci nastaveny pripravek ci zarizeni.
Proboha, Jericho, od takoveho "ostrileneho matadora" bych cekal vice kreativity v mysleni, predstavivosti a hlavne zkusenosti

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
U těch zubů roli hraje genetika, jsme živý organismus/aspoň většina/ , takže nelze paušalizovat..někdo kouřil sto denně a dožil se sta let a někdo zašel jednou do baru a dostal rakovinu plic..
Ale u seriového stroje je to jiná, pokud vyloučíme starou pravdu, že pondělní a páteční auta stojí za houby, tak bychom mohli předpokládat , že když to dělá hlavně motor s tímto kodem, mohli by znalci popsat, čím se tento motor liší od ostatních..Ale dle mého neprofesionálního názoru má vliv na tohle často způsob jízdy a pravidelný servis/ ne ten doporučený od výrobce, neboť jako většina jej podřizuje obchodnímu účelu/ spojený s tím, že starší PD je už v podstatě řehtačka a pohlcuje jakékoliv klepání, které by mělo řidiče varovat..Nebo má ještě k tomu auto lepší odhlučnění, popřípadě jiné převody, které ovlivňují kloktání motoru na přímý záběr, pokud je majitel šetřílek a tím jej více kurví..Tady psali majitelé, že normálně jeli po dálnici, motor si to svištěl a najednou bum a ojnice z bloku..Bez žádného varování....,samozřejmě kontrolka mazání nemůže varovat , když ji cenzuruje ŘJ...Ale tohle jsou samozřejmě úvahy, možná úplně blbé..Ale Tvůj názor, že to továrna neřešila, je legální předpoklad, bohužel koncern v podstatě veřejně neřeší nic...Nechává vše vyhnít..a má výhodu, že motory jsou dle nich konstruovány pouze na 200000km..
Ale u seriového stroje je to jiná, pokud vyloučíme starou pravdu, že pondělní a páteční auta stojí za houby, tak bychom mohli předpokládat , že když to dělá hlavně motor s tímto kodem, mohli by znalci popsat, čím se tento motor liší od ostatních..Ale dle mého neprofesionálního názoru má vliv na tohle často způsob jízdy a pravidelný servis/ ne ten doporučený od výrobce, neboť jako většina jej podřizuje obchodnímu účelu/ spojený s tím, že starší PD je už v podstatě řehtačka a pohlcuje jakékoliv klepání, které by mělo řidiče varovat..Nebo má ještě k tomu auto lepší odhlučnění, popřípadě jiné převody, které ovlivňují kloktání motoru na přímý záběr, pokud je majitel šetřílek a tím jej více kurví..Tady psali majitelé, že normálně jeli po dálnici, motor si to svištěl a najednou bum a ojnice z bloku..Bez žádného varování....,samozřejmě kontrolka mazání nemůže varovat , když ji cenzuruje ŘJ...Ale tohle jsou samozřejmě úvahy, možná úplně blbé..Ale Tvůj názor, že to továrna neřešila, je legální předpoklad, bohužel koncern v podstatě veřejně neřeší nic...Nechává vše vyhnít..a má výhodu, že motory jsou dle nich konstruovány pouze na 200000km..

nepropadat panice...
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 23 lis 2014, 09:36
Děkuji za reakce. Opravu sám dělat nebudu. Už to řeším se servisem. Buď si objednám své díly a pánve budou od výrobce kolbenschmindt, nebo to objedná servis kdoví od koho, snad kvalitního. Znáte ještě jiného vyrobce dílů šál než toho kolbenschmindt? Udělám to společně s rozvody od firmy contitech a vodní pumpou. Olej dám shell. Jaká specifikace prosím do tohoto motoru patří? Doteď jsem měl 1.6 tdi a tam jsem lil 0w-30 bez popelny. A šrouby jsem na škoda díly našel od škodovky, takže ty taky objednám od nich.