Ondras83 píše:nevim, jestli delas reditele cezu, ale co koukam, ze jsi do toho nasypal, tak jsi si mohl koupit Imprezu STI a mel by jsi konecne auto, co brzdi a jede a nemusel by jsi do toho sahat
ale to umi udelat každý . zajit do kramu a koupit si hotove auto. My co si radi hrajem si ho udelame podle sebe . a hlavne STI není TDI
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
STI v sérii je o ničem (tedy aspoň mě motorově nenadchlo) a stejně jako TDI se musí pořádně upravit, aby to stálo za to. Jenže, kde u TDI stačí deseticíce, tak u STI se pohybujeme ve statisících kaček...
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Stokrát jsem si říkal, že jsem si mohl koupit nějakého japonce (můj sen je 300ZX) a při investici stejné částky mám něco co funguje úplně jinak, ale...
S tm autem bych nemohl do práce, na dovolenou, každý den jezdit. Sice po nahození Nkového podvozku už je to na ostří nože co se týká komfortu, ale furt je to auto co denně jezdí. Do práce, za kamarády, na dovču, s nákupem, s tchýní, mamkou či kolegou.. Žere to 5,5 nebo 8,8 na okruhu..
Jinak na benzín bych musel mít peníze, jinak bych nikam nejel.. Na úpravu nafty je buď mám nebo ne.. když ne...jezdím dál za 6 na 100 když ano utratím je.
Nemyslím si že jdu cestou nesmyslů a několikrát se ukázalo že věci co jsem koupil jsem za stejno, či ještě výhodně prodal.. Takže investice to sice není, ale rozprodat to půjde vždy.
Jim píše:STI v sérii je o ničem (tedy aspoň mě motorově nenadchlo) a stejně jako TDI se musí pořádně upravit, aby to stálo za to. Jenže, kde u TDI stačí deseticíce, tak u STI se pohybujeme ve statisících kaček...
presne tak a ani seriové brzdy u sti niesú až také super ako vyzerajú.
Taková slohovka co jsem spáchal do jedné soutěže aneb kecy v kleci: Příběh:
Před 4lety jsem tehdy ještě červenou papričku dotáhl od seriózního pána z Prahy. Auto dostalo od bývalého majitele do vínku, poškrábaný ořední nárazník a tuningové zadní lampy alá bonboniera. Každopádně to hlavní Fabie splňovala a to sériový software a seriový stav.
Po zaplacení a cestě dmů se projevila první závada a to klepání přední nápravy. Odhalení téhle věci mě stálo kompletní výměnu všech čepů a silentbloků na přední nápravě. Vyměnil se olej, všechny filtry a nalakovali se veškeré poškrábané a poškozené díly.. Posléze se celé auto kompletně rozleštilo, pořídily se sériové FL lampy a z auta byla krásná sériovka. Ale semínko úprav v hlavě klíčilo a klíčilo...
Skromné začátky ETAPA I:
Nejdříve jsem sbíral informace, rozkoukával jsem se a pomalu zjišťoval jakým směrem se vydat. Byla to taková první etapa úprav.
-tuning:
Protože podvozek na mé FRS nebyl ten pravý tak se pořídil úplně nový od HP-Sporting, doplnil jsem ho o silentbloky ze seatu ibiza cupra.
Když auto jakž takž sedělo rozhodl jsem se pro instalaci větších brzd a to jednopístkových brzdičů pro 312mm kotouč.
Malinkatej Intercooler v podběhu svou úlohu plní tak tak, tak jsem tedy pořídil FMIC set od Forge motorsport a motoru se v parných dnech ulevilo.
Auto dostalo do vínku i novou spojku s dvouhmotou s obložením HDS. Samozřejmost bylo jak hardwarové tak softwarové odstranění EGR ventilu.
Odešlo řízení a tak se rovnou koupilo celé nové i s posilovačem a přehodilo se na nový typ.
-styling:
Olakování klik, lízátko z cupry, kožené náloketníky do interiéru, olakování ofuků do klavíru, pořízení disků OZ-superturismo, olakování plastových částí do černého lesku, nějaké ty diody.
Pomalu pokračujeme ETAPA II:
Druhá etapa je už takové zbláznění a možná zbytečné investování peněz do kusu plechu, ale cesta je kolikrát cíl
- tuning:
Brzdy ze superba nestačily, nedosáhl jsem kýženého efektu a protože mi kamarád výhodně nabídl 4pístkové brzdiče ze seatu ibiza cupra včetně super desek Ferodo DS 2500 a kotoučů Zimmerman OZ-formula..Neváhal jsem.. Brzdy pásli plug and play a auto brzdí fantasticky.
Na stole v garáži už čekají na montáž zadní chlazené brzdiče z O1RS. Rád bych je osadil deskami ferodo DS 2500 nebo nižší řadou a kotouči zimmerman.
V první etapě jsem měl dojem, že podvozek postačuje a že není důvod změny...jenže kamarád prodával něco co by mne mohlo zase někam posunout..no a nedalo mi to a riskl jsem výměnu obyčejného sportingu za podvozek pro rally sk. N. Značku podvozku jsem udržel a to HP-Sporting. Po osazení se auto začalo chovat mnohem lépe a jízda s ním dosáhla opět nového rozměru.
Tak brzdy a podvozek jsme dostali na další level..Co dál? No po změření výkonu jsem dosáhl 106Kw a 295Nm při sériovém softwaru.. Ale teplota nasávané směsi ukázala hodnoty horší.. Tedy, je čas vyměnit i Intercooler, v tuto fázy je objednaný IC od firmy THS a bude se k němu vystrojovat hliníkové vedení s hadice od silicon hoses. Věřím že se opět někam posuneme.
Nahodila se ramena v komaxitu s novými silentbloky.
-styling:
Tady nezůstal kámen na kameni. Proběhl celolak do šedé barvy, disky se vyměnily za ronaly zleonu cupra, na zimu se pořídily disky z audi TT. Letní sada ronalů šla do křiklavě žluté, dali se nové znaky pokliček a chystají se nové znaky na masku a na kufr. Pořídili se potahy od firmy MAD a interiér je hned praktičtější. Velké pravé vyhřívané zrcátko, střšní lišty v laku, maska v laku. Stříkly se brzdiče a nápis AP-sporting.
Etapa III:
Další postup je ve hvězdách, ale něco už je připraveno a na něco asi nikdy nebudou peníze.
- tuning:
turbo 1756VK, nerez výfuk custom nebo miltek, rozpěra nad tlumiče (možná spíš styling), repas 6Q převodovky, stabilizátor zadní nápravy, sání z ibizy cupry...předpoklad 230HP ?
-styling:
doladit detaily, disky na zimu do modré šmoulí..rád bych nějaké funkční a hezké sedačky, olakovat podvozek.
Souhrn úprav:
Motor:
-THS Intercooler + hliníkové vedení (brzy)
-lamela s HDS
-EGR OFF
Podvozek a brzdy:
- HP-sporting tlumiče a pružiny pro rally skupinu N. s úpravou pro dieslový motor.Zadek unibal uložení, předek sériové uložení.
- Brzdy 4pístkové AP racing s kotouči 312mm Zimmerman OZ-formula a deskami Ferodo DS2500 + zadní brzdiče pro 256mm kotouč (brzy)
- plné silentbloky, repasovaná ramena, nové řízení
Vzhled:
- Custom celolak včetně motorvého prostoru a zárubní
- 17" Disky Ronal z Leona cupra s letní pneu 215/40/17 Pirelli P Zero (custom barva)
- 17" Disky Ronal z Audi TT se zimní pneu 205/40/17 Pirelli Sottozero
- lakované černé plasty do lesku
- velké pavé zrcátko
- potahy MAD+kožené náloketníky
- nové xenonové světlomety včetně jejich vystrojení
- Stříknutí brzdičů a loga AP-sporting
Nazdar. Zaujímalo by ma ako zabespečíš prefuk vzduchu na celej ploche toho coolera keď pomer jeho výšky a mriežky v nárazníku je asi 1:50 ,či sa chystáš upraviť bumper?