BMW 325 TD TDS

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

bjukemen píše:..čo som kukal po nete tak som videl na 2.5TDs po chipe už aj 131kw tak si nemyslím že sa neda ale neviem kolko treba pridať na turbe
Přidat maximálně na 1,44baru...Čidlo tlaku turba je do 1,5baru..jinak se bude konat nouzák.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

pepek1111111111 píše:
dawe2706 píše:
jonyr píše:v bmw to umí přepsat v řídící jednotce opla

od někoho jsem to slyšel že to tak měl udělaný
Jasný,ale přeci když se chipuje,tak se nahrávají uplně jiný data,než je série...mořná by nebylo marný vyzkoušet nahrát stejnou mapu do BMW i do Omegy a hned by se vidělo....ale na to není čas ani prostor 8)
Zapoměl jsem na jednu věc, a to je IC. Tu má samozřejmě každý auto jiný. Omega 96 kw i 110kw má malý IC - kostku cca 21x20cm (s větrákem, který ale často nejede, takže spíš protíkání vzduchu brání) před PP kolem..... to je zhruba 420cm2.
Bawko má v serii IC v předním nárazníku (525d tedy určitě). Jeho rozměr přesně nevím, ale podle mě tak 11-18x60-70cm=v průměru cca 970cm2 ...... tady bude asi z části zakopanej pes.
Já na svý omeze 2,5DTi mám ted IC 70x23x6,5x=1610cm2 (http://www.highperformanceparts.cz/kata ... erzalni-ic), a myslim ze to je znat. inspirace - zde http://www.highperformanceparts.cz/kata ... erzalni-ic.

Pokud jde o ty mapy, tak o tom vim jen to co jsem si zjistil, než to moje omega podstoupila. Každopádně u té mojí to nešlo přes zásuvku, ale musel šváb z řídící jednotky ven. Přes rameno jsem pašákovi také nekoukal, ale fakt je, že k čipování lze přistoupit asi 5 způsoby:

1) kompletní přehrání celých map z jiného vozu - to by u OB 96kw vs 525TDS 105kw neměl být problém
2) přehrání pouze části - v určitém spektru otáček - tam by to na rozhraní pak mohlo dělat neplechu a .... třebas nechá spodek - volnoběh a jde až od cca 1000 výš.... (aby měl motor prostor se třebas "dochlazovat v seriovem režimu"
3) nebo je někdo takovej koumák, že dokáže ty mapy upravit sám .... tam přidat toho a tam toho, prodloužit dobu vstřiku či co já vím ....
4) nebo přidat k řídící jednotce nějakou další, které spolu nějkak komunikují .... myslím něco jako bitpower a
5) poslední možnost koupí si švába už upravenýho s více kw a Nm, který jen naletuje místo původního.

U mě to bylo nejspíš něco mezi 2 a3 :-). .... žádný stejný hodnoty, jak se oběvují teměř u všech chiptunerů.
JJ IC je jinej....já mám tenhle http://www.saabtuning.cz/tdilys10.htm a rozměry myslím 700x180x60
Moje omega už má vycvakávací patici a tak epromka jde pěkně vyndat,mazačkou smazat a přes wilema nahrát jinou mapu co se upraví třeba v ECemku.
Jinak nejlepší varianta je číslo 3.
Náhrát a zálohovat původní mapy a pak už jen lehce přidat,kde je pokles...vyhladit křivku a přidat ropu.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

viktorddd píše:K tomu IC v TDS u BMW, v e34 525TDS je IC vpredu pod chladičom, ale u e39 je už na boku

dawe: takže tie 105kW TDS sa dajú v pohode chipovať na nejakých 130kW? som si myslel že bez ďalších úprav sa dá ledva dostať nejakých +10kW, tak sa potom vybodnem na to turbo z M57 a nechám to tak ako mám len to dám nachipovať na tých cca 120kW a budem spokojný
Noo o chipování by Ti mohl povídat Cyril
Nechal si to chipnout v campperformance a tam mu to před chipem změřily a místo 96kw měl 86kw myslím a chipem se dostali na 110kw. prostě jakej je základ,tak takovej bude výkon po chipu.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

dawe2706 píše:
bjukemen píše:..čo som kukal po nete tak som videl na 2.5TDs po chipe už aj 131kw tak si nemyslím že sa neda ale neviem kolko treba pridať na turbe
Přidat maximálně na 1,44baru...Čidlo tlaku turba je do 1,5baru..jinak se bude konat nouzák.

..škoda to je dosť málo :( aj viac by sa pytalo škoda že je tam take čidlo,čo nejaka nahrada za take do viac bar..?
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

bjukemen píše:
dawe2706 píše:
bjukemen píše:..čo som kukal po nete tak som videl na 2.5TDs po chipe už aj 131kw tak si nemyslím že sa neda ale neviem kolko treba pridať na turbe
Přidat maximálně na 1,44baru...Čidlo tlaku turba je do 1,5baru..jinak se bude konat nouzák.

..škoda to je dosť málo :( aj viac by sa pytalo škoda že je tam take čidlo,čo nejaka nahrada za take do viac bar..?
Je já mm do 2baru ,ale je v tom háček.
Původní čidlo dává při tlaku 0,26Kbaru 270mV a při 2,50baru (i s atmosférickým) dává 4750mV....
Todruhý má mVoltově stejný průběh,ale je od 0,18baru do 3,00 baru.
Trohu laicky řečeno: Aby Ti dávalo stejné množství nafty,tak musíš tlačit o něco víc.
Mě to nevadilo pač jsem měl dost přidáno na naftě a tak jsem tlačil na půvdním turbu 1,5 a na GT2052V 1,7 baru.
Ještě bych možná někde našel číslo toho čidla 8)
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

bjukemen píše:
dawe2706 píše:
bjukemen píše:..čo som kukal po nete tak som videl na 2.5TDs po chipe už aj 131kw tak si nemyslím že sa neda ale neviem kolko treba pridať na turbe
Přidat maximálně na 1,44baru...Čidlo tlaku turba je do 1,5baru..jinak se bude konat nouzák.

..škoda to je dosť málo :( aj viac by sa pytalo škoda že je tam take čidlo,čo nejaka nahrada za take do viac bar..?
Tohle je originál:
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;9 ... ST=0|LNG=0|

a tohle je to do 2 baru:
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... ST=0|LNG=0|
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
pepek1111111111
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 06 dub 2011, 23:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepek1111111111 »

bjukemen píše:..žiadna čast ani nič podobne sa prepisovať neda,vidno že nerozumieš chipovaniu,uprava sa robí tak že sa meni obsah všetkeho čo treba inak by to nešlo,RJ v TDs je značne zastarala je tam minimum map takže nieje tažke to upraviť aby to bolo ok...
Myslím, že jsem tam nepsal, že tomu rozumím, nejsem brouk pytlík, mám jen humanitní vzdělání :-D . Taky jsem psal, že jsem úpravci nekoukal pod ruce - sám to taky nemám rád. Z toho plyne, že jsem si data na ŘJ taky "nepřepisoval sam". Abych řekl pravdu, je mi celkem jedno co s tou ŘJ udělal.
Pro mě je podstatné, že jsem si přidal na "Hardwaru" Někdo jiný mi, v mezích mých představ, přidal na "softwaru". Koni ted mám na omeze trochu víc a krouťák co se do stařenky vešlo. Svezení je to trochu jiný, hlavně pak při předjíždění (wallbash) .
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..dík dawe dačo pošpekulujem..ozaj ked si na origo turbe tlačil 1.5bar. tu tyčku si mal uplne zaštobovanu.?..vieš pytam sa len tak orientačne lebo otcovi som ju utiahol asi o pol senti a je to trocha citiť ale zatail nemam budík na tlak turba tak že či ešte pritiahnuť kus alebo nie...
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

bjukemen píše:..dík dawe dačo pošpekulujem..ozaj ked si na origo turbe tlačil 1.5bar. tu tyčku si mal uplne zaštobovanu.?..vieš pytam sa len tak orientačne lebo otcovi som ju utiahol asi o pol senti a je to trocha citiť ale zatail nemam budík na tlak turba tak že či ešte pritiahnuť kus alebo nie...
wow to už nevím....ale když jsem to trochu zašroubyl,tak už mi to šlo pěkně blbě nasadit (wallbash)
Já na sérii měl nejvíc 1,44baru...s tím čidlem se dalo jít dál..ale to už jsem psal..ALE to sériový turbo z toho určitě radost mít nebude (hm)
Nicméně jsem s tím jezdil přes rok a vše bylo OK.dokonce to turbo ještě doma mám kdyby se vám to rozletělo (noteeth)
když nasadíš budík a skřípneš tu hadičku co vede od kompresorové části do panky a půjdeš to projet,tak by turbo mělo chvilkama dávat kolem 1,8 baru.Tak zjistíš jestli má vůbec to turbo zatěžovat.Já měl turbo po repase a těch 1,8 tam bylo,než zasáhla jednotka a padlo to do nuzáku.
Kamarád měl turbo horší a i po přeskřípnutí hadičky se dostal na 1,4 a to znamená,že to turbo už nemá dobrou kondicy a další "tuning" by ho mohlo pohřbýt...tot moje slohovka (LOL)
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..ok ..dakovala :D no zmeria sa to a premyslí atd. ale vidím to tak že bude treba nastaviť rozvod asi bude vytianhnuta retaz lebo za tepla to zle štartuje je ta stale tak isto cele tri roky čo to mame...a v nizkych to nič nejde,už som videl aj lepšie TDSka ale toto nasňchipovane a pridane tlak stale to nieje ono s mojím peugeotom otcovi ujdem,asi bude treba uvolniť vyfuk..ale pekna debata o TDS somrad že aspon tu lebo inde tento motor hania a podla mna je viac než dobry aj na tuto dobu..už sa teším ked ho budem mať v e36 :D
Naposledy upravil(a) bjukemen dne 02 čer 2011, 09:51, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

http://www.youtube.com/watch?v=XoA1WKjRnRk
Ta 4tá jízda jsem já s omegou :D
E46 330d mi ulela o 4 desetiny...
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

bjukemen: rozvody a predvstrek je dobré nastavovať aspoň každých 20tis. km
a čo sa týka toho zvyšovania tlaku, keď sa to nebude softvérovo dolaďovať tak je zbytočné pridávať tlak, a myslím si že na sériové turbo u TDS je tak 1,2-1,3 ešte bezpečný tlak a ďalej by som s tým nešiel lebo tie turbá už za tie roky majú dačo za sebou
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

dawe2706 píše:http://www.youtube.com/watch?v=XoA1WKjRnRk
Ta 4tá jízda jsem já s omegou :D
E46 330d mi ulela o 4 desetiny...
:D :D pekne ti to ide, a ani nevidno že by to nejak moc dymilo, nie ako tá strieborná octavia to bol sadzomet
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..budem to musieť dať niekomu nastaviť,ako mame auto ešte sa s tym nič nerobilo a to je dobrych 120 000km

..ale ladiť sa to bude teda je to už nachipovane davno...no rachne turbo da sa ine a bude klud
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

viktorddd píše:
dawe2706 píše:http://www.youtube.com/watch?v=XoA1WKjRnRk
Ta 4tá jízda jsem já s omegou :D
E46 330d mi ulela o 4 desetiny...
:D :D pekne ti to ide, a ani nevidno že by to nejak moc dymilo, nie ako tá strieborná octavia to bol sadzomet
Neboj....na dýmu se už pracuje (noteeth) (noteeth)
Sříbrná oktávka měla 230koní.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Odpovědět

Zpět na „BMW“