Nastavení rozvodů u PD pomocí VAG

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25

Příspěvek od Vigo »

Podle všeho tedy předpokládám že hodnota -3.9 s přípravkem je správná pro EDC16

Mám pocit že jsem otevřel pandořinu skříňku, ale uvidíme zítra až to vrátím zpět.

Měnil někdo šrouby? Nikde jsme je nesehnal ale dotažení dle manuálu je tedy síla...
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

to Huml: a je teda nějaká šance nastavit EDC16 tak, jak to konstruktér zamýšlel? jak to tak čtu, tak ne.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Možná proto bude i tolerance synchronizace -6 až +6

Nedávno jsem dělal Tourana a podle přípravků mi to vyšlo na -1, u Caddy jsem si to pohybem kola vačky nastavil na 0 a v zásadě nic špatného nepozoruju.
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25

Příspěvek od Vigo »

2 Nogis: Jediná šance je použít originální nulovací kolíky, pak by to za předpokladu že to ve výrobě složily dobře mělo sedět.
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jasně správně je to na přípravky, po nastavení a zatočení motorem musí jít volně zasunout, jinak hodnoty +/- 1° od správné polohy nehrajou zase takovou roli a auto by mělo jet pořád stejně, je lepší je dát o chlup dopředu, protože provozem se řemen natauje a nastavení ubíhá dozadu
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25

Příspěvek od Vigo »

Tak jsem si zase trochu hrál. Na stejné trase na dálnici s tempomatem jsem změřil spotřebu (podle počítače) a 2x zrychlení 0-100 při -2,5

Následně jsem nastavil -3,9 a provedl to samé. Pocitově auto jezdí stejně. Zrychlení +- 0,5s stejné. Spotřeba ve stejném směru na stejném úseku z 5,2 klesla na 4,6.

Motor se zdá mít na volnoběh tvrdší chod. Podotýkám, že test zrychlení nepovažuji za průkazný (stejně mě to zajímalo) a i ta spotřeba závisí na větru atd. Nicméně u spotřeby byly podobné podmínky.

Auto s nastavením -3,9 jezdilo od poslední výměny rozvodů před 50tisk km s průměrnou dlouhodobou spotřebou 5,6l. Začale jsem si s tím hrát až teď po chipu a nechám to na -3,9 minimálně dokud někde nezjistím proč posouvat jinam.

Vigo
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

s tou spotřebou je to jasný, protože tím nastavováním rozvodů se mění vstřikovaná dávka, v podstatě by sis tak mohl přesně zkalibrovat kolik ukazuje palubák a kolik to opravdu žere, jinak tu trasu si jel pořád za stejno, to právě jen palubák ukázal jiný hodnoty
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25

Příspěvek od Vigo »

Ano s tím bych souhlasil. Uvidím kolik auto bude žrát až změřím podle tankování, ale před chipem s hodnotou -3,9 to docela odpovídalo počítači. Skutečná spotřeba byla o 0,1-0,2l víc. Teď s chipem to podle počítače žere míň, tak uvidíme...

Je brzy dělat nějaké závěry, ale všem s EDC16 bych doporučoval před posouváním kola dobře označit původní polohu a nastudovat si trochu problematiku.

Jinak mám další zjištění k EDC16. Při posunu o více jak 1mm se po startu ukáže "0" ale to není pravda. Skutečná hodnota se mi objevila až po delší jízdě a několika startech. Nechápu proč tomu tak je, ale stalo se mi to 2x.
Následně při posunu o menší krok je vždy změna vidět okamžitě. Mám podezření, že při překročení správné hodnoty o více jak 6° přestane jednotka ukazovat a zobrazuje jen "0"
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
ondrej4
Nováček
Příspěvky: 6
Odpovědi: 0
Registrován: 16 pro 2010, 09:04
Bydliště: Revuca

Příspěvek od ondrej4 »

Obrázek
Takze ja som nasiel tieto hodnoty a este pre zaujimavost ked dam na pole 4 tak to zacina zdochinat. A este jedna vec: moze koli tomuto alebo týmto udajom vstupit spotreba a to o dost hodne priblizne tak 1,5 l.S pozdravom ondrej
ondrej4
Nováček
Příspěvky: 6
Odpovědi: 0
Registrován: 16 pro 2010, 09:04
Bydliště: Revuca

Příspěvek od ondrej4 »

A este som zabudol na podstatnu vec, bol meneny rozvod. Takze sa treba vyhrat s tými troma skrutkami (natacanim) kadial mam tocit pri takýchto hodnotách a asi kolko podla vysich skusenosti. A este nieco ta hodnota skace medzi -2,2/-2,8 cf. Vopred dakujem
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

1092 ot./min mi ale nepřijde jako volnoběh ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
LukasPaprok
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 07 lis 2011, 12:51

Příspěvek od LukasPaprok »

skace mi to z -0,6 na 0 ... je to dobre nebo s tim neco delat? a mam 903ot na volnobeh
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

LukasPaprok píše:skace mi to z -0,6 na 0 ... je to dobre nebo s tim neco delat? a mam 903ot na volnobeh
je to v pořádku :-)
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nogis píše:1092 ot./min mi ale nepřijde jako volnoběh ;)
jestli to nebude tím, že to má v základním nastavení a ne v měřených hodnotách
Lucinka
Přispěvovatel
Příspěvky: 147
Odpovědi: 0
Registrován: 25 zář 2009, 20:21

Příspěvek od Lucinka »

Ahoj, chtěl jsem se jen zeptat, jestli se má nastavení vstřiků u PD dělat třeba preventivně po nějaké době, nebo to má vydržet po celou životnost vstřiku. Nemám teda žádný problém ale jen mě to zajímá, nikde jsem se k tomu nedočelt. Jinak děkuji za odpověď a všem přeji krásné Vánoce a bouřlivý Nový rok.
Škoda Fabia kombi 2004, 96Kw chip, Fiat Ducato 2.3JTD 88KW 2008, Galloper 2.5 TD 73KW
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“