Napsal: 04 bře 2019, 20:51
No, to právě vím, ale co nevím, to je zatížení obou náprav u toho RS. A určitě se to bude i u toho RSa lišit mezi sedanem a combi.
Auta, auta, auta..
http://www.dieselpower.cz/forum/
To je sice hezká úvaha, dokonce máš i pravdu s tím, že sedan má nižší koeficient cx oproti kombi. Ale zapomínáš taky na jednu věc - octavia nemá zakrytovaný spodek a při výraznějším snížení pouze zadku si ze spodní výztuhy, prostoru kolem zadní nápravy a zadního nárazníku vytvoříš krásnou vzduchovou kapsu, která tě bude brzditLokotka píše:Z hlediska aerodynamickýho odporu se pleteš, poněvadž splývavá záď je aerodynamičtější, proto má sedan lepší koeficient cx než combi. Nejvýhodnější je sklon střechy okolo 15°, tak jak to vyplývá z tý studie o těch křídlech na konci střechy, cos sám vložil jako odkaz.
Takže přesně naopak, snížení zadku je správná volba, alespoň co se obtékání přes střechu týká. Navíc snížením zadku i trošku víc skloníš čelní sklo (vytvoříš ostřejší klín).
Ano pasují, se sériovými starými tlumiči to sice nebude ideální, ale půjde to. Nejlepší by bylo i tlumiče z RS, nebo aspoň nové tlumiče, nějaké s tužší charakteristikou, než je série, což je třeba Bilstein nebo KYB.Lokotka píše: Podstata snížení jsou ale ty pružiny, o kterých vím kulový.
Opravdu budou na běžnou Octavia I Combi 1,9TDi po faceliftu (r.v. 2004) pasovat jak vpředu, tak i vzadu ty z toho RSa? A budou chodit se sériovejma tlumičema?
Nemáš pravdu, rozdíl ve váze je jen cca 10 kg na předku, což je zanedbatelnémartinsidlo píše:Pružiny se dávaj dle váhy .To asi ale nevíš. Tudíž,RS není stejně těžké jako TDI.
Prosim tě, teď mě napadlo, jestli když si v Kelly nebo na autodily cardo kupuješ tlumiče na fabii RS, jestli jsou to ty s větší pístnicí, protože jak je známo, pod dílem je výčet aut, na které díl pasuje a já nevím jestli výrobce aftermarketu počítá s tím, že tlumič fabia 1.9 tdi 74kw a fabia rs 96kw byly uplně jiné... To je otázka na kterou neznám odpověď... kdysi jsem řešil u dvou aut RS pružiny + tlumiče, na jedno auto jsem dával do seriového 74kw tdi tlumiče RS pružiny a druhé jsem měnil komplet tlumič + pružina fabia RS z druhé ruky a ta kombinace RS +RS byla diametrálně odlišná než seriový 74kw tlumič a RS pružina...turbo kamna power píše:Nejlepší by bylo i tlumiče z RS, nebo aspoň nové tlumiče, nějaké s tužší charakteristikou, než je série, což je třeba Bilstein nebo KYB.
Pořád čekám na odpověď ot Tiffa (nebo od kohokoli jiného, kdo už to delší dobu má), čím ten spodek zakryl a čím přichytil, aby to drželo. No a co znamená: "výraznější snížení"?turbo kamna power píše:... octavia nemá zakrytovaný spodek a při výraznějším snížení pouze zadku si ze spodní výztuhy, prostoru kolem zadní nápravy a zadního nárazníku vytvoříš krásnou vzduchovou kapsu, která tě bude brzdit
Nj., jenže ten origo Octavia I RS Combi spoiler na tu střechu nenavazuje, to už jsem psal (je před ním propadlina a hrana navíc), kdyby navazoval, tak ho beru všema deseti!!! Navíc, co omezuje vztlak, tak jinými slovy vytváří přítlak, ale tj. jen zbytečný slovíčkaření.turbo kamna power píše:A tu studii si přečti ještě jednou, vychází z ní, že nejvýhodnější je spojler, který je prodloužením střechy, přináší to největší pokles odporu vzduchu a mírnou redukci vztlaku (o nějakém přítlaku vůbec nemůže být řeč). Jakékoliv sklopení křídla nahoru nebo dolů má negativní vliv na odpor vzduchu.
Mám loni nový tlumiče (najeto tak 20000km) a jsem rád, že jsi mi potvrdil moje úvahy, že se RS Combi a TDi Combi hmotnostně víceméně neliší.turbo kamna power píše:Ano pasují, se sériovými starými tlumiči to sice nebude ideální, ale půjde to. Nejlepší by bylo i tlumiče z RS, nebo aspoň nové tlumiče, nějaké s tužší charakteristikou, než je série, což je třeba Bilstein nebo KYB.
A samozřejmě se liší pro liftback a combi, takže pro tebe budou logicky lepší ty na combi
Ten odkaz je skvělej, děkuju. Vyrábím něco podobnýho. To nejdražší a nejúčinnější už mám. Hodně mě zaujalo to snížení CX. To se docela posnažili!!! Takhle navazující křídlo na linii střechy bych si taky představoval. Někde toho greenlajna musím zkouknout na živo, abych viděl ten spodek.turbo kamna power píše:A jedna filozofická otázka na závěr - Octavia 3 greenline je oproti běžné octavii o 15mm snížená a má větší zadní spoiler, proč asi?
www.auto.cz/test-skoda-octavia-greenlin ... epsi-80559
A jak teda odůvodníš vyšší maximálku FI combi oproti sedanu?palinator píše:[quote="turbo kamna powerTo je sice hezká úvaha, dokonce máš i pravdu s tím, že sedan má nižší koeficient cx oproti kombi.
tvl, fabia sedan není klasický sedan, ale má sklon zadního okna jako hatch a na to nalepený kufrpalinator píše:A jak teda odůvodníš vyšší maximálku FI combi oproti sedanu?
Nahlodal jsi mě. Jen se bojím, jak to bude s přejížděním těch zvýšenejch přechodů pro chodce. U nás jsou vyvýšený o víc jak 25cm s nájezdama tak 1m.turbo kamna power píše:Na Eibachách jsem jezdil a je to v pohodě, ale musí být tlumiče v kondici
Je to v pohodě, jen musí člověk jezdit s rozumem a nevleťet na ten přechod jak magor, aby se předek "nezhoupnul". Pak nejezdit do lesa přes kořeny a u vysokých obrubníků neparkovat na "duc", ale nechávat si místo na nárazník, atd. Zkrátka, používat to auto, jak se má a nedělat z toho SUVLokotka píše:Nahlodal jsi mě. Jen se bojím, jak to bude s přejížděním těch zvýšenejch přechodů pro chodce. U nás jsou vyvýšený o víc jak 25cm s nájezdama tak 1m.
To snad nemyslíš vážně, že má Fabie sedan stejnej sklon okna jako hatch. Naopak celej posměch sedanu vychází z toho, že převzal zadní nárazník a světla z kombíku, proto vypadá tak nějak připosraně.turbo kamna power píše:tvl, fabia sedan není klasický sedan, ale má sklon zadního okna jako hatch a na to nalepený kufrpalinator píše:A jak teda odůvodníš vyšší maximálku FI combi oproti sedanu?ale sedan má větší maximálku jako hatchback. Combi má v případě fábie lepší aerodynamiku, protože má více plynule klesající záď oproti hatchbacku. Schválně si prorovnej klasické sedany vs. kombi, třeba VW Passat, nebo i Octavia liftback vs. combi.
Měl jsem je na golfu 3 tdi, komfort podobný jak série, jen mírně tužší a stabilnější v zatáčkách. RS mi přijde tuhý akorát, základní Octavia mi přijde až moc měkká. Ale komfort podle mě dělají víc tlumiče, pokud pružiny nejsou nijak extrémní. Ano, eibach je o cca 15 mm nižší oproti RS. Nic nižšího už bych na denní ježdění nedával.Lokotka píše:OK. Měls je taky na 1,9 TDi? A jak je to u nich s tvrdostí? Oproti původním jsou určo tvrdší, ale oproti těm z RSa?
Navíc diky jiným tlumičům RSa spolu s jinejma kostma (Právě díky těm kostem ty RS tlumiče nechci) tipuju, že je to pak s těma Eibachama ještě o 1,5 cm vpředu i vzadu oproti RSu nižší, nebo se pletu?