Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2028
Odpovědi: 0
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

můžeš použit aceton nebo třeba odmaštovač ve spreji
Tiguan 2 2.0 tdi
peter9587
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2010, 21:40

Re: čím čístit?

Příspěvek od peter9587 »

kukurelli píše:a čím to čístit? mám z toho celkem respekt,ale co jsem koukal (http://www.youtube.com/watch?v=FqJHVrWA ... re=related)tady to hazi do vody s něčím,s tím každej zachází jak s obyč kusem kovu a je jedno jak,jen z toho nějak dostat ten bordel, tak jestli nejaky čističem, technickej benzín aceton?
kukam na to video a nieco ma napadlo otec ma taku tekutinu asi nejaka kyselina alebo co a ked do toho da nieco kovove tak komplet špina hrdza vsetko opadne s kovu az do hlbky
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

No a čo to je za prípravok?
Mňa napáda ARVA, ta odmasňuje aj púšťa špinu
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7572
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Rychlý dotaz. Půjde turbína vrchem i u G4? Připadlo mi tam při letmém pohledu méně místa než u O1 a O2.... ale asi by mělo že?
malejarousek
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2009, 19:49

Příspěvek od malejarousek »

Kec píše:Ještě malý doplnění:

U turba s 9 lopatkami se musí dát pozor na otočení Ovládacího kroužku:Obrázek

U 11 lopatkového je to bez problému:
Obrázek
co se stane když se otočí?
NICK
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Odpovědi: 0
Registrován: 13 říj 2006, 10:54
Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ

demontáž turba vrchem

Příspěvek od NICK »

Zeptal bych se jestli je možné u OII demontovat turbo vrchem
podobně jako je to tu u OI ?
mr.freezer
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Odpovědi: 0
Registrován: 15 bře 2011, 13:54
Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)

Příspěvek od mr.freezer »

a ja by som sa este spytal.. turbo je vypodlozene 0,1mm... nastup vykone sa posunul do vyssich otaciek... oplati sa zakrutit kusok dorazovy srobik na turbe?? pomoze to?? neublizi?? diky
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7572
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Re: demontáž turba vrchem

Příspěvek od Vici »

NICK píše:Zeptal bych se jestli je možné u OII demontovat turbo vrchem
podobně jako je to tu u OI ?
jo jde to. stejně tak na G4
pala
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2009, 08:39

Re: demontáž turba vrchem

Příspěvek od pala »

Vici píše:
NICK píše:Zeptal bych se jestli je možné u OII demontovat turbo vrchem
podobně jako je to tu u OI ?
jo jde to. stejně tak na G4
moje otázka je konkrétnejšia - ide to vrchom aj u OII, motor BKD?
Octávia 2.0TDI 103kW BKD
Uživatelský avatar
slovi
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2011, 18:48
Bydliště: Slovensko, Senec

Příspěvek od slovi »

ahoj,
vprvom rade chcem podakovat autorovi tochto navodu,velmi mi ulahcil pracu. Turbo sa mi podarilo bez problemu vybrat vrchom von. mam par otazok na ktore som nenasiel odpoved, a radsej sa spytam ako by som spravil niaku chybu.
moje auto : VW Golf mkIV 2002, 1.9 TDI PD ARL 110kw

1.pri skladani chcem povymienat vsetky tesnenia, je potrebne naniest na dosadacie plochy niaky silikon ?
ktora strana tesnenia ide kam ? je nato niake pravidlo ?

2. pri prvom starte staci ak do mazacej trubky dam trocha oleja ? alebo treba aj odpojit zhavice a zastartovat na prazdno ? ked ano, ako ?

3. pri prilezitosti demontaze turba som sa rozhodol vsetko dokladne ocistit. len neviem ako vycistim FMIC bez toho aby som musel rozobrat cely cumak. v celom sacom trakte ako aj v turbe nebolo vela oleja, takze predpokladam ze ani v FMIC nebude toho vela i ked je to miesto kde zhromazduje najviac oleja. takze neviem co spravit, niake napady rady ako nato ???

dakujem za rady
Uživatelský avatar
skoda
Aktivista
Příspěvky: 1182
Odpovědi: 0
Registrován: 11 bře 2008, 16:31

Příspěvek od skoda »

citace: malejarousek

Co se stane když se otočí?

Prej hned nouzak a regulace nejde k dorazovymu cerviku. :(
Bosch kts 570,vcds,Beeprog
llukass
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Odpovědi: 0
Registrován: 13 zář 2009, 14:18

Příspěvek od llukass »

měl bych taky dotaz jaký podložky (rozměr) dávate pod lopatky do turba VW 96 kw?
llukass
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Odpovědi: 0
Registrován: 13 zář 2009, 14:18

Příspěvek od llukass »

nikdo kdo by poradil?
exiter
Přispěvovatel
Příspěvky: 612
Odpovědi: 0
Registrován: 25 lis 2008, 22:06

Příspěvek od exiter »

Zdravim,

resim jsem o vikendu zanesene turbo. Postup dle navodu.
Vse OK akorat pri povolovani tech 3sroubku M4 na torx myslim 25 se mi ten posledni utrhl, utrhl se jen kousek asi 2mm zustali v turbu. Musel jsem tedy odvrtavat a projet zavity. Jen se chci zeptat, zda se toto take nekomu stalo nebo vzdy bez problemu.

DIky
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

exiter píše:Zdravim,

resim jsem o vikendu zanesene turbo. Postup dle navodu.
Vse OK akorat pri povolovani tech 3sroubku M4 na torx myslim 25 se mi ten posledni utrhl, utrhl se jen kousek asi 2mm zustali v turbu. Musel jsem tedy odvrtavat a projet zavity. Jen se chci zeptat, zda se toto take nekomu stalo nebo vzdy bez problemu.

DIky
stává se to, chce to opravdu velice jemně povolovat/utahovat a mezi lopatkami zkusit promazávat závit. děje se to u těch starších turb, u 96kw jsem se s tím nesetkal, je to nejspíš materiálem a závitem až do konce.
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“