Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

exiter píše:Zdravim,

resim jsem o vikendu zanesene turbo. Postup dle navodu.
Vse OK akorat pri povolovani tech 3sroubku M4 na torx myslim 25 se mi ten posledni utrhl, utrhl se jen kousek asi 2mm zustali v turbu. Musel jsem tedy odvrtavat a projet zavity. Jen se chci zeptat, zda se toto take nekomu stalo nebo vzdy bez problemu.

DIky
Neraz a ne jeden ;)
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

slovi píše:ahoj,
vprvom rade chcem podakovat autorovi tochto navodu,velmi mi ulahcil pracu. Turbo sa mi podarilo bez problemu vybrat vrchom von. mam par otazok na ktore som nenasiel odpoved, a radsej sa spytam ako by som spravil niaku chybu.
moje auto : VW Golf mkIV 2002, 1.9 TDI PD ARL 110kw

1.pri skladani chcem povymienat vsetky tesnenia, je potrebne naniest na dosadacie plochy niaky silikon ?
ktora strana tesnenia ide kam ? je nato niake pravidlo ?

2. pri prvom starte staci ak do mazacej trubky dam trocha oleja ? alebo treba aj odpojit zhavice a zastartovat na prazdno ? ked ano, ako ?

3. pri prilezitosti demontaze turba som sa rozhodol vsetko dokladne ocistit. len neviem ako vycistim FMIC bez toho aby som musel rozobrat cely cumak. v celom sacom trakte ako aj v turbe nebolo vela oleja, takze predpokladam ze ani v FMIC nebude toho vela i ked je to miesto kde zhromazduje najviac oleja. takze neviem co spravit, niake napady rady ako nato ???

dakujem za rady
1. ziadny silikon! staci nove tesnenie
2. ked budes mat este urbo vonku, tak cez holender mazacej trubky tam nakvapkaj trocha oleja, btw pri odpojenych zhavicoch motor normalne nastartuje
3. olej z ic iba vypusti cez spodnu hadicu, odpoj ju a olej nechaj vytiect, ale pokial ho tam mas abnormalne vela, chyba bude v turbe, aku ma ax. volu?
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Rohol
Přispěvovatel
Příspěvky: 293
Registrován: 23 kvě 2006, 14:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní morava

Příspěvek od Rohol »

Pánové, mám prosbu. Podle čeho se volí ty podložky pod distanční kroužky do turba? Eventuelně kde se dají sehnat? Vím že už se to tady řešilo, ale nepodařilo se mi to najít... :roll:
Jerry973
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 26 led 2011, 16:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerry973 »

Ja som sa ich dnes snazil zohnat, ale to je asi nemozne. Ako tu bolo pisane niekde, daju sa urobit so stareho tesnenia pod hlavu myslim, tam je taky plech. Da sa to vyrazit dierkovacom. Ja som zohnal len kamarata, ktory mi to dokaze vyrobit. Bezne sa taketo veci zohnat nedaju, aspon co som presiel predajne, pozerali na mna ako na nejake UFO ked som povedal co chcem a z akeho materialu .. :)

PS: Hrubka by mala byt priblizne 0,2 mm, alebo 0,15 mm ...
Golf lll combi, 81 kW, AFN
Rohol
Přispěvovatel
Příspěvky: 293
Registrován: 23 kvě 2006, 14:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní morava

Příspěvek od Rohol »

No z těsnění pod hlavu není špatný nápad, díky za inspiraci. Vím že tady kluci dělali záslepky na EGR, tak jsem myslel že se podložek do turba taky někdo chytl. díky a měj se.
Jerry973
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 26 led 2011, 16:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerry973 »

Tak som sa dal na cistenie turba, kedze regulacia drhla ...
Prikladam nejake foto z vnutra turba.
Podlozky som nedaval (jednak som ich nezohnal a nestihol ani dat vyrobit), ale zabrusil som lopatky na 600 vke smirgel + sklo.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Golf lll combi, 81 kW, AFN
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

ja dávam podložky 0,05 - 0,1 mm ak dáš viac, tak potom auto stratí ťah v spodných otáčkach. potom je ešte potrebné trošku doladiť červíka na turbe.
Pokial sa len vyčistí, tak netreba nič nastavovať.
sparco gti
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 04 bře 2010, 07:34
Odpovědi: 0
Bydliště: zilina

Příspěvek od sparco gti »

jj
styblow
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 10 črc 2011, 11:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec

Příspěvek od styblow »

Keez bych na to taky nasel odvahu.
enemy
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 12 dub 2009, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od enemy »

Zdravim urcite to tu kdesi je ale uz nejaku chvilu hladam a nic ..... ako potom spravne nadstavit regulaciu .... auto ide nehadze ziadne poruchy akurat trochu dymi a na budiku tlaku turba mam volake vysoke cisla....moze davat turba vyzsi tlak ktory by mu mohlo ublizit ????.....mozno je len budik K.O....dik
Seat ibiza 1,9 Tdi AFN rok vyroby 98
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

sprav najprv poriadnu diagnostiku
raduz
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 24 zář 2011, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od raduz »

Zdravím.Vytáhl jsem a vzčistil turbo,taky jsem podložil lopatky 0.1mm hlinikovými podložkami protože se mi sekaly lopatky.Nebyla tam skoro žádná vule.Teď ale nevín jak upravit ten dorazový červík.Jestli ho povolit nebo přitáhnout :?
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

povoliť o pol otáčky. viac nie
raduz
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 24 zář 2011, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od raduz »

Díky za radu.
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Myslíte, že jsou vrtulky v pořádku? Na omak jsou malinko ostré. Ale to může být od vyvážení.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Co vy na to?
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“