Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
krejča
Aktivista
Příspěvky: 1032
Registrován: 04 úno 2008, 23:13
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od krejča »

mě ty lopatky přídou nějak volámaný čoveče :o
SEAT LEON FR ARL TDIFUN 271PS/521NM ,EGR,KAT OFF,MAF OFF,HDS,SACHS PERFORMACE,HP Sporting,BRZDY 330x30 4píst\288x22,WEBASTO R+,"R" komplet paket,sedáky RECARO 4(polokůže),...takže vlastně naftový Rko :-)
Daily-T4 mulťák acv
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

no môžeš zháňať v klude nové.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5092
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

To jsou lopatky z kuchyňského robota,né?To něco hezky nasekalo.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

ANDRE mi to potvrdil také. Kompresorová vrtulka je rovnoměrně zbroušená díky axiální vůli. Je to nepatrně vidět zevnitř "domečku" sání. Ale ty zoubky jsou o něčeho osekané to jo. Všiml jsem si, že se to vyvažuje pravděpodobně zespodu vrtulky. Jsou tam vybroušené obdelníky.
Ale dík za názory/rady ;)
Turbínka půjde na menší repas.

Kdo by chtěl mohu se zanedlouho podělit o zkušenosti s "repair" sadou pro turba z Ebay. Jsou to díly z UK.
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Jak se tu píše:
"Demontujte výfukové potrubí od turba a přivažte ho drátem ke karosérii (dle montážní příručky by se flexi spoj neměl moc prověsit)"
Předpokládám, že tím je myšlen katalyzátor.
Když jsme turbo vyndávali, hodně jsme s tí flexi spojem manipulovali, aby turbo šlo vyndat ven. Co se ukrývá vevnitř? Co se tam mlže zničit?
Jde o to, že když jsme tam dali jiné turbo (sice staré, ale na pohled funkční a bez vůlí), tak turbo mělo slabý tlak. Je možné, že se v tom katu něco zaseklo/ucpalo?
Jak se to dá jednoduše zjistit?
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kibi »

flexi spoj je tzv pletenec (vlnovec)...prověsit by se neměl tolik, aby náhodou nepraskl ;) je málo pravděpodobné, že když tlačí turbo málo, že by to bylo tím co píšeš...pokud předtím vše fungovalo a s výměnou turba tlačí méně začal bych základním nastavením baňky regulace
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Díky. Myslel jsem, že v tom vlnovci je něco, co může ucpat kat. Ale když je to jen "pružná trubka". Turbo bude tedy v háji. Už jsem zkoušel všechno. Netěsnost sání. Nastavení regulace. Při regulaci naplno se turbo nepřehouplo přes 2000mbar, přitom byl červík úplně vyšroubovaný, tudíž lopatky úplně zavřené. Naštěstí se s tím dá docela ještě jezdit bez nouzáku. Ale dávám dokupy nové turbo.
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Takže, po všech těch trápeních s turbem je to konečně na dobré cestě.
Popíšu situaci od začátku.
Turbo pískalo, měli vůli v axiálu asi 4mm, díky tomu byla ohoblovaná kompresorová vrtule, a zatuhlá regulace. Myslím si, že díky té regulaci vznikla ta vůle, pač jednotka neposlala motor do nouzáku ani při tlaku turba 1.5bar.
Turbo jsem tedy vyměnil za starší funkční tak na 60%(slabý tlak) a tohle jsem rozebral do posledního dílu. Jelikož jsem takovej domácí kutil, tak jsem se rozhodl, že turbo opravím sám (nepočítám vyvážení). Na ebay jsem koupil opravnou sadu k turbu (ložiska, těsnění, šroubky, vymezovací kroužky a prstýnky). Balík přišel do týdne. Vše krásně sedlo až na poslední kroužek, který příjde do hliníkového talíře. Kroužek byl malinko jiný než původní - širší plošku, malinko větší průměr.
O radu jsem požádal uživatele 1pavel, ale ani společnými silami jsme na nic nepřišli a tak doufáme, že si s tím v turbo servise poradí. Společně s výměnou vrtulky, vyvážení a nastavení regulace.

Pokud by se někdo rozhodl kupovat opravnou sadu k turbu, tak bych doporučil zkontrolovat rozměry všech dílů.
Poslouží stránka: http://www.turbointernational.com/
Třeba turbo GT1749V je ve více provedení, a to nemyslím svody a natočení kompresorového domečku. Ale vnitřek.

Časem přispěju nějakýma fotkam rozebraného turba.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

dobrý vlákno ;) (a nejen tohle) ... povedlo se mi vyndat turbo z ATJ v pašíkovi na nd (GT1749V) se zánovní baňkou, kterou dle pův.majitele nebyli schopný v "renomovanym" servisu nastavit(hodnota ve vagu pořád 94), tak se chystam to turbo rozlousknout, i když se toho trochu obávám (šrouby a baňka dole, ale nechce se mu - asi zkusim nahřátí).
Už sháním i podložky, ale překvapilo mě, že po sundání baňky jde táhlo naklápění úplně lehce(stačí zatřást s turbem, aby se hejbalo) v celý dráze (s baňkou sice plynule, ale dost ztuha - pusou neudělam podtlak snad ani abych s nim hnul o milimetr), tak nevim, jestli je ta baňka ok, jestli má smysl uvažovat o těch podložkách nebo ho prodat jak je (na pův. motoru už ho nevyzkoušim) ... :?
pašíkombi AFN B597
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

FandaTDI píše:dobrý vlákno ;) (a nejen tohle) ... povedlo se mi vyndat turbo z ATJ v pašíkovi na nd (GT1749V) se zánovní baňkou, kterou dle pův.majitele nebyli schopný v "renomovanym" servisu nastavit(hodnota ve vagu pořád 94), tak se chystam to turbo rozlousknout, i když se toho trochu obávám (šrouby a baňka dole, ale nechce se mu - asi zkusim nahřátí).
Už sháním i podložky, ale překvapilo mě, že po sundání baňky jde táhlo naklápění úplně lehce(stačí zatřást s turbem, aby se hejbalo) v celý dráze (s baňkou sice plynule, ale dost ztuha - pusou neudělam podtlak snad ani abych s nim hnul o milimetr), tak nevim, jestli je ta baňka ok, jestli má smysl uvažovat o těch podložkách nebo ho prodat jak je (na pův. motoru už ho nevyzkoušim) ... :?
Pusou to jde, ale musíš se snažit. Pokud to jde jen o mm, tak je baňka KO. Vyzkoušej to na něčem silnějším (vysavač třeba). Ale nejprve se mrkni zespodu baňky, jestli není okolo tý kulatiny orezlá, možná zkusit něčím prostříknout.
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

arlie píše:
FandaTDI píše:dobrý vlákno ;) (a nejen tohle) ... povedlo se mi vyndat turbo z ATJ v pašíkovi na nd (GT1749V) se zánovní baňkou, kterou dle pův.majitele nebyli schopný v "renomovanym" servisu nastavit(hodnota ve vagu pořád 94), tak se chystam to turbo rozlousknout, i když se toho trochu obávám (šrouby a baňka dole, ale nechce se mu - asi zkusim nahřátí).
Už sháním i podložky, ale překvapilo mě, že po sundání baňky jde táhlo naklápění úplně lehce(stačí zatřást s turbem, aby se hejbalo) v celý dráze (s baňkou sice plynule, ale dost ztuha - pusou neudělam podtlak snad ani abych s nim hnul o milimetr), tak nevim, jestli je ta baňka ok, jestli má smysl uvažovat o těch podložkách nebo ho prodat jak je (na pův. motoru už ho nevyzkoušim) ... :?
Pusou to jde, ale musíš se snažit. Pokud to jde jen o mm, tak je baňka KO. Vyzkoušej to na něčem silnějším (vysavač třeba). Ale nejprve se mrkni zespodu baňky, jestli není okolo tý kulatiny orezlá, možná zkusit něčím prostříknout.
A pokud máš baňku vyndanou, tak to vyzkoušej rukou trošku rozhejbat.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

ta baňka je zvenku jak nová, chodí v celý dráze i relativně rovnoměrně, ale tak nějak ztuha (jakoby vevnitř bylo moc gumy (noteeth) ) - nevim, jestli má smysl to zkusit třeba něčim prostříknout(čim?) :? Chvíli jsem s ní "kvedlal" a jde pořád stejně - ještě zkusim, jestli jí zatáhne ten vysavač ...
Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 12 říj 2011, 09:02, celkem upraveno 1 x.
pašíkombi AFN B597
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

FandaTDI píše:ta baňka je zvenku jak nová, chodí v celý dráze i relativně rovnoměrně, ale tak nějak ztuha (jakoby vevnitř bylo moc gumy (noteeth) )
Tak ona bude klást odpor, nemůže jít úplně lehce. Zkus to vyzkoušet na podtlakový vývěvě na autě. Tam je stálý podtlak. Tedy aspoň u afn. A jestli se zatáhne, tak bude pravděpodobně funkční.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

no jo vlastně, vždyť to můžu vyzkoušet na svym autě (crazy) - díky, prubnu ;)
pašíkombi AFN B597
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

FandaTDI píše:no jo vlastně, vždyť to můžu vyzkoušet na svym autě (crazy) - díky, prubnu ;)
Pokud to máš řízený podtlakem tak ano. Některý jsou přetlakem.
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“