
Demontáž a oprava turba vrchem
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5092
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
ANDRE mi to potvrdil také. Kompresorová vrtulka je rovnoměrně zbroušená díky axiální vůli. Je to nepatrně vidět zevnitř "domečku" sání. Ale ty zoubky jsou o něčeho osekané to jo. Všiml jsem si, že se to vyvažuje pravděpodobně zespodu vrtulky. Jsou tam vybroušené obdelníky.
Ale dík za názory/rady
Turbínka půjde na menší repas.
Kdo by chtěl mohu se zanedlouho podělit o zkušenosti s "repair" sadou pro turba z Ebay. Jsou to díly z UK.
Ale dík za názory/rady

Turbínka půjde na menší repas.
Kdo by chtěl mohu se zanedlouho podělit o zkušenosti s "repair" sadou pro turba z Ebay. Jsou to díly z UK.
Jak se tu píše:
"Demontujte výfukové potrubí od turba a přivažte ho drátem ke karosérii (dle montážní příručky by se flexi spoj neměl moc prověsit)"
Předpokládám, že tím je myšlen katalyzátor.
Když jsme turbo vyndávali, hodně jsme s tí flexi spojem manipulovali, aby turbo šlo vyndat ven. Co se ukrývá vevnitř? Co se tam mlže zničit?
Jde o to, že když jsme tam dali jiné turbo (sice staré, ale na pohled funkční a bez vůlí), tak turbo mělo slabý tlak. Je možné, že se v tom katu něco zaseklo/ucpalo?
Jak se to dá jednoduše zjistit?
"Demontujte výfukové potrubí od turba a přivažte ho drátem ke karosérii (dle montážní příručky by se flexi spoj neměl moc prověsit)"
Předpokládám, že tím je myšlen katalyzátor.
Když jsme turbo vyndávali, hodně jsme s tí flexi spojem manipulovali, aby turbo šlo vyndat ven. Co se ukrývá vevnitř? Co se tam mlže zničit?
Jde o to, že když jsme tam dali jiné turbo (sice staré, ale na pohled funkční a bez vůlí), tak turbo mělo slabý tlak. Je možné, že se v tom katu něco zaseklo/ucpalo?
Jak se to dá jednoduše zjistit?
flexi spoj je tzv pletenec (vlnovec)...prověsit by se neměl tolik, aby náhodou nepraskl
je málo pravděpodobné, že když tlačí turbo málo, že by to bylo tím co píšeš...pokud předtím vše fungovalo a s výměnou turba tlačí méně začal bych základním nastavením baňky regulace

FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky 

Díky. Myslel jsem, že v tom vlnovci je něco, co může ucpat kat. Ale když je to jen "pružná trubka". Turbo bude tedy v háji. Už jsem zkoušel všechno. Netěsnost sání. Nastavení regulace. Při regulaci naplno se turbo nepřehouplo přes 2000mbar, přitom byl červík úplně vyšroubovaný, tudíž lopatky úplně zavřené. Naštěstí se s tím dá docela ještě jezdit bez nouzáku. Ale dávám dokupy nové turbo.
Takže, po všech těch trápeních s turbem je to konečně na dobré cestě.
Popíšu situaci od začátku.
Turbo pískalo, měli vůli v axiálu asi 4mm, díky tomu byla ohoblovaná kompresorová vrtule, a zatuhlá regulace. Myslím si, že díky té regulaci vznikla ta vůle, pač jednotka neposlala motor do nouzáku ani při tlaku turba 1.5bar.
Turbo jsem tedy vyměnil za starší funkční tak na 60%(slabý tlak) a tohle jsem rozebral do posledního dílu. Jelikož jsem takovej domácí kutil, tak jsem se rozhodl, že turbo opravím sám (nepočítám vyvážení). Na ebay jsem koupil opravnou sadu k turbu (ložiska, těsnění, šroubky, vymezovací kroužky a prstýnky). Balík přišel do týdne. Vše krásně sedlo až na poslední kroužek, který příjde do hliníkového talíře. Kroužek byl malinko jiný než původní - širší plošku, malinko větší průměr.
O radu jsem požádal uživatele 1pavel, ale ani společnými silami jsme na nic nepřišli a tak doufáme, že si s tím v turbo servise poradí. Společně s výměnou vrtulky, vyvážení a nastavení regulace.
Pokud by se někdo rozhodl kupovat opravnou sadu k turbu, tak bych doporučil zkontrolovat rozměry všech dílů.
Poslouží stránka: http://www.turbointernational.com/
Třeba turbo GT1749V je ve více provedení, a to nemyslím svody a natočení kompresorového domečku. Ale vnitřek.
Časem přispěju nějakýma fotkam rozebraného turba.
Popíšu situaci od začátku.
Turbo pískalo, měli vůli v axiálu asi 4mm, díky tomu byla ohoblovaná kompresorová vrtule, a zatuhlá regulace. Myslím si, že díky té regulaci vznikla ta vůle, pač jednotka neposlala motor do nouzáku ani při tlaku turba 1.5bar.
Turbo jsem tedy vyměnil za starší funkční tak na 60%(slabý tlak) a tohle jsem rozebral do posledního dílu. Jelikož jsem takovej domácí kutil, tak jsem se rozhodl, že turbo opravím sám (nepočítám vyvážení). Na ebay jsem koupil opravnou sadu k turbu (ložiska, těsnění, šroubky, vymezovací kroužky a prstýnky). Balík přišel do týdne. Vše krásně sedlo až na poslední kroužek, který příjde do hliníkového talíře. Kroužek byl malinko jiný než původní - širší plošku, malinko větší průměr.
O radu jsem požádal uživatele 1pavel, ale ani společnými silami jsme na nic nepřišli a tak doufáme, že si s tím v turbo servise poradí. Společně s výměnou vrtulky, vyvážení a nastavení regulace.
Pokud by se někdo rozhodl kupovat opravnou sadu k turbu, tak bych doporučil zkontrolovat rozměry všech dílů.
Poslouží stránka: http://www.turbointernational.com/
Třeba turbo GT1749V je ve více provedení, a to nemyslím svody a natočení kompresorového domečku. Ale vnitřek.
Časem přispěju nějakýma fotkam rozebraného turba.
dobrý vlákno
(a nejen tohle) ... povedlo se mi vyndat turbo z ATJ v pašíkovi na nd (GT1749V) se zánovní baňkou, kterou dle pův.majitele nebyli schopný v "renomovanym" servisu nastavit(hodnota ve vagu pořád 94), tak se chystam to turbo rozlousknout, i když se toho trochu obávám (šrouby a baňka dole, ale nechce se mu - asi zkusim nahřátí).
Už sháním i podložky, ale překvapilo mě, že po sundání baňky jde táhlo naklápění úplně lehce(stačí zatřást s turbem, aby se hejbalo) v celý dráze (s baňkou sice plynule, ale dost ztuha - pusou neudělam podtlak snad ani abych s nim hnul o milimetr), tak nevim, jestli je ta baňka ok, jestli má smysl uvažovat o těch podložkách nebo ho prodat jak je (na pův. motoru už ho nevyzkoušim) ...

Už sháním i podložky, ale překvapilo mě, že po sundání baňky jde táhlo naklápění úplně lehce(stačí zatřást s turbem, aby se hejbalo) v celý dráze (s baňkou sice plynule, ale dost ztuha - pusou neudělam podtlak snad ani abych s nim hnul o milimetr), tak nevim, jestli je ta baňka ok, jestli má smysl uvažovat o těch podložkách nebo ho prodat jak je (na pův. motoru už ho nevyzkoušim) ...

pašíkombi AFN B597
Pusou to jde, ale musíš se snažit. Pokud to jde jen o mm, tak je baňka KO. Vyzkoušej to na něčem silnějším (vysavač třeba). Ale nejprve se mrkni zespodu baňky, jestli není okolo tý kulatiny orezlá, možná zkusit něčím prostříknout.FandaTDI píše:dobrý vlákno(a nejen tohle) ... povedlo se mi vyndat turbo z ATJ v pašíkovi na nd (GT1749V) se zánovní baňkou, kterou dle pův.majitele nebyli schopný v "renomovanym" servisu nastavit(hodnota ve vagu pořád 94), tak se chystam to turbo rozlousknout, i když se toho trochu obávám (šrouby a baňka dole, ale nechce se mu - asi zkusim nahřátí).
Už sháním i podložky, ale překvapilo mě, že po sundání baňky jde táhlo naklápění úplně lehce(stačí zatřást s turbem, aby se hejbalo) v celý dráze (s baňkou sice plynule, ale dost ztuha - pusou neudělam podtlak snad ani abych s nim hnul o milimetr), tak nevim, jestli je ta baňka ok, jestli má smysl uvažovat o těch podložkách nebo ho prodat jak je (na pův. motoru už ho nevyzkoušim) ...
A pokud máš baňku vyndanou, tak to vyzkoušej rukou trošku rozhejbat.arlie píše:Pusou to jde, ale musíš se snažit. Pokud to jde jen o mm, tak je baňka KO. Vyzkoušej to na něčem silnějším (vysavač třeba). Ale nejprve se mrkni zespodu baňky, jestli není okolo tý kulatiny orezlá, možná zkusit něčím prostříknout.FandaTDI píše:dobrý vlákno(a nejen tohle) ... povedlo se mi vyndat turbo z ATJ v pašíkovi na nd (GT1749V) se zánovní baňkou, kterou dle pův.majitele nebyli schopný v "renomovanym" servisu nastavit(hodnota ve vagu pořád 94), tak se chystam to turbo rozlousknout, i když se toho trochu obávám (šrouby a baňka dole, ale nechce se mu - asi zkusim nahřátí).
Už sháním i podložky, ale překvapilo mě, že po sundání baňky jde táhlo naklápění úplně lehce(stačí zatřást s turbem, aby se hejbalo) v celý dráze (s baňkou sice plynule, ale dost ztuha - pusou neudělam podtlak snad ani abych s nim hnul o milimetr), tak nevim, jestli je ta baňka ok, jestli má smysl uvažovat o těch podložkách nebo ho prodat jak je (na pův. motoru už ho nevyzkoušim) ...
ta baňka je zvenku jak nová, chodí v celý dráze i relativně rovnoměrně, ale tak nějak ztuha (jakoby vevnitř bylo moc gumy
) - nevim, jestli má smysl to zkusit třeba něčim prostříknout(čim?)
Chvíli jsem s ní "kvedlal" a jde pořád stejně - ještě zkusim, jestli jí zatáhne ten vysavač ...


Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 12 říj 2011, 09:02, celkem upraveno 1 x.
pašíkombi AFN B597
Tak ona bude klást odpor, nemůže jít úplně lehce. Zkus to vyzkoušet na podtlakový vývěvě na autě. Tam je stálý podtlak. Tedy aspoň u afn. A jestli se zatáhne, tak bude pravděpodobně funkční.FandaTDI píše:ta baňka je zvenku jak nová, chodí v celý dráze i relativně rovnoměrně, ale tak nějak ztuha (jakoby vevnitř bylo moc gumy)