Nastavení rozvodů u PD pomocí VAG

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
shvellan
Přispěvovatel
Příspěvky: 256
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2009, 11:30

Příspěvek od shvellan »

Zdravím, když dám vačku na aretaci tak mi nesedí značka 4Z do tý mezery jak je to videu v 5:40 co s tím, vadí to ?
http://www.youtube.com/watch?v=ZSQzo5_T ... re=related
Octavia 1,9TDi 81kW
p.balaz
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 02 lis 2012, 15:26

Příspěvek od p.balaz »

Zdravicko, mam O2 RS 125kw 2006, nedavno som si robil novr rozvody a zaujala ma tema. Poprosim nejakeho profika na koment mojich hodnot pred a po nastaveni synchronizacie. Mam broblem za studena zle startujeo a pri tankovani drahsej nafty to startuje znacne lepsie ale stale to nie je ono. Za tepla startuje OK.
Nastavil som natocenie na 0,0 a ukazalo sa ako najlepsia spotreba 0,4l na volnobeh.
Steloval som saciu vacku. Vacka vyfukova (vstreky) sa nenastavuju? SU vzdy zaaretovane?
Dakujem za odpovede

HODNOTY PO ROZVODOCH PRED NASTAVENIM

12:57:11 Skupina 004: jednotka motoru
795 /min Otacky motoru (G28)
5.0 *ATDC pocatek vstriku (pozadovano)
3.7*KW dekla vstriku (pozadovano)
1.84* hodnota natoceni

12:57:11 Skupina 013: volnobeh stabilizace (odchylka vstrikovaneho mnozstvi)
-0.96 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 1
1.29 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 2
0.26 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 3
-0.59 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 4

12:57:11 Skupina 023: jednotka motoru vypinani cas odchalka
0.21 ms odchylka casu valec 1
0.21 ms odchylka casu valec 2
0.21 ms odchylka casu valec 3
0.21 ms odchylka casu valec 4


HODNOTY PO ROZVODOCH PO NASTAVENI NATOCENIA NA O,O

14:18:17 Skupina 004: jednotka motoru
792 /min Otacky motoru (G28)
5.0 *ATDC pocatek vstriku (pozadovano)
3.8*KW dekla vstriku (pozadovano)
0.00* hodnota natoceni

14:18:17 Skupina 013: volnobeh stabilizace (odchylka vstrikovaneho mnozstvi)
-1.02 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 1
1.34 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 2
0.06 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 3
-0.39 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 4

14:18:17 Skupina 023: jednotka motoru vypinani cas odchalka
0.21 ms odchylka casu valec 1
0.21 ms odchylka casu valec 2
0.21 ms odchylka casu valec 3
0.21 ms odchylka casu valec 4
milazar
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2011, 17:43

Příspěvek od milazar »

Tak jsem si to rozhodil...a nejde mi to dát zpět,dodržuji uvedený postup pokud pootočím šroubem po směru hodinových ručiček tak mi to skočí do mínusu...pokud sním pootočím obráceně pak žádná změna a aktuálně mě to zustalo na hodnotě -4.4....kde dělám chybu?Šroub se viditelně pootočí....mám nervy PD74kW aretace se tam nedělá ne??
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Odpovědi: 0
Registrován: 01 říj 2011, 21:56

Příspěvek od mjanulik »

leguan píše:ladí se to na vačkovym kole sací vačky povoliš ty tři šrouby na vačkovym kole a středovou maticí lehce otačíš bud na jednu nebo druhou stranu až budeš mit nulu utahneš a zkontroluješ v tvem případě by si měl vačku malinko posunout po směru otačení dopředu aby ses dostal na nulu jen je mi divny že po vyměně rozvodu tam nemaš nulu vždy když sem to dělal na aretace tak sem to měl normě

pokud se nastavení provádí na motoru 2,0 BKD,který má dvě vačky,tak se musí ale povolit obě řemenice né?
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

V židnom pripadku!
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Odpovědi: 0
Registrován: 01 říj 2011, 21:56

Příspěvek od mjanulik »

dík,ale chtěl bych vědět proč?Nebudu pak otočená jedna vačka vůči druhé?
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

To samozřejmě bude. Hýbá se ale s tou vačkou, na které je snímač otáček a to je vačka ssacích ventilů. Ta výfuková se neměří a proto její nastavení není tak kritické. Je potřeba dát do souladu údaj ze snímače otáček klikového a vačkového hřídele. V tom je každá odchylka v délce řemene znát.
Je to obdoba TDI grafu u rotaček, kdy se dává do souladu údaj snímače otáček kliky (to znamená horní úvtať) a údaj zdvihu jehly (údaj o skutečném počátku vstřiku).
Ecu motoru potom dynamicky mění hodnotu předvstřiku podle otáček, zatížení, požadavku výkonu, prostě podle příslušné mapy. Pokud byly u osmiventilu všechny vačky na jednom hřídeli, tak se nastavoval ten. Tím, že se to rozdělilo na dva hřídele, tak se to nastavije na ssacím.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
TomiT
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Odpovědi: 0
Registrován: 07 lis 2012, 21:41

Příspěvek od TomiT »

Dakujem aj ja za odpoved,riesim podobnu vec na BKD,nastavil som nove rozvody na pripravky to dalo -3.9 stupna za studena za tepla -3.4,ale chcem to poladit lebo my palubak dajak ukazuje blbosti,po nastartovani momentalna spotreba 5.4l/h pri zastaveny na semafore 1.5l/h a taketo picoviny,raz uz ukazovalo na volnobeh aj 10.0l/h (LOL)
Moze to byt tym -3.9 alebo sa to dajak ustali a prebere jazdenim samo,popripade ci to nema za nasledok to ze bola baterka odpojena(bol rozobraty,hlava dole na repas zralo vodu+sa to hned poskladalo s novymi rozvodmi) vyse tyzdna a palubny sa musi dajak teraz adaptovat???
Dakujem za poznatky a postrehy
BMW E60 530d/AT M-packet
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Odpovědi: 0
Registrován: 01 říj 2011, 21:56

Příspěvek od mjanulik »

takže stačí opravdu povolit jen ty tři šrouby na řemenici blíž k sobě,když stojím před autem,to je ta sací a v podsatě jen o ty desetiny milimetru nastavit.
p.balaz
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 02 lis 2012, 15:26

Příspěvek od p.balaz »

Potrebujem poradit s mojim startovanim. Octa II 2006 125kw motor BMN.
zle startuje pri nizsich teplotach, musim tocit cca 3 sekundy a ked naskoci tak ako keby len na 2 valce a po par sekundach ide normalne. podozrieval som padanie nafty ale aj som dal priehladnu privadzaciu hadicu a nove spojky ale vzduch ziadny, len v spiatocke. Vie mi niekto skontrolovat hodnoty? dakujem

14:18:17 Skupina 004: jednotka motoru
792 /min Otacky motoru (G28)
5.0 *ATDC pocatek vstriku (pozadovano)
3.8*KW dekla vstriku (pozadovano)
0.00* hodnota natoceni

14:18:17 Skupina 013: volnobeh stabilizace (odchylka vstrikovaneho mnozstvi)
-1.02 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 1
1.34 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 2
0.06 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 3
-0.39 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 4
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

chybu se žhavičema to nehlásí?
p.balaz
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 02 lis 2012, 15:26

Příspěvek od p.balaz »

Zhavice su OK, vsetky zhavia aj som ich trocha ocistil ale nic.......inak rozvody su robene bez aretacii ale problem sa prejavoval aj pred rozvodmi. mam objednanu sadu aretacii tak sa stym este pohrajem
rami
Aktivista
Příspěvky: 1666
Odpovědi: 0
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

p.balaz píše:Potrebujem poradit s mojim startovanim. Octa II 2006 125kw motor BMN.
zle startuje pri nizsich teplotach, musim tocit cca 3 sekundy a ked naskoci tak ako keby len na 2 valce a po par sekundach ide normalne. podozrieval som padanie nafty ale aj som dal priehladnu privadzaciu hadicu a nove spojky ale vzduch ziadny, len v spiatocke. Vie mi niekto skontrolovat hodnoty? dakujem

14:18:17 Skupina 004: jednotka motoru
792 /min Otacky motoru (G28)
5.0 *ATDC pocatek vstriku (pozadovano)
3.8*KW dekla vstriku (pozadovano)
0.00* hodnota natoceni

14:18:17 Skupina 013: volnobeh stabilizace (odchylka vstrikovaneho mnozstvi)
-1.02 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 1
1.34 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 2
0.06 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 3
-0.39 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 4

Bych rekl ze ty trysky na 1 a 2 valci nic moc.
Rozvody mas nastavene na 0 nebo ta hodnota ti nelita - pokud nelita = mas spatne cidlo nebo kable k nemu a proto ti to tak dele startuje.
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

rami píše:
p.balaz píše:Potrebujem poradit s mojim startovanim. Octa II 2006 125kw motor BMN.
zle startuje pri nizsich teplotach, musim tocit cca 3 sekundy a ked naskoci tak ako keby len na 2 valce a po par sekundach ide normalne. podozrieval som padanie nafty ale aj som dal priehladnu privadzaciu hadicu a nove spojky ale vzduch ziadny, len v spiatocke. Vie mi niekto skontrolovat hodnoty? dakujem

14:18:17 Skupina 004: jednotka motoru
792 /min Otacky motoru (G28)
5.0 *ATDC pocatek vstriku (pozadovano)
3.8*KW dekla vstriku (pozadovano)
0.00* hodnota natoceni

14:18:17 Skupina 013: volnobeh stabilizace (odchylka vstrikovaneho mnozstvi)
-1.02 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 1
1.34 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 2
0.06 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 3
-0.39 mg/str odchylka vstrikovaneho mnozstvi valec 4

Bych rekl ze ty trysky na 1 a 2 valci nic moc.
Rozvody mas nastavene na 0 nebo ta hodnota ti nelita - pokud nelita = mas spatne cidlo nebo kable k nemu a proto ti to tak dele startuje.
Marosi, casovani je OK, problem bude v zaneseni trysek.. Uz jsme to nekolikrat chemicko mechanickou cestou resili, starty se zlepsili a narostl i vykon o napr nezkutecnych 30koni....
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

keď su vstreky KO, tak sa nieto čo čudovať , ďalšia vec sú tlaky motora. inak na tento problem je vo VW group aj update rj motora
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“