Zaslepenie EGR (navod)

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

Hanzi, až budeš mít znalosti jako TDIFun a budeš mít za sebou slušnou sbírku upravených aut tak možná budeš vážit slova nejen ohledně Funa. Celé se to zvrhlo z tvé strany na invektivy a nebudu jistě sám kdo ti oznámí, aby si v tomto urážlivém rozumbradování nepokračoval. Bude to tak lepší i pro tebe, vysoký krevní tlak není zdraví prospěšný...
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

tuner píše:To toby, pusobi na ten ventil i ten tlak v sacim potrubi,navic ten ventil je kuzelka takze ma na saci strane jeste vetsi plochu, tim padem i o neco vetsi tlak nez pri stejnym tlaku na vyfukove strane, neni problem to spocitat kolik je potreba EMP na pootevreni ventilu
JJ jasně ,protitlak - plnící tlak = 00,nic ,,
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Registrován: 23 led 2006, 14:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od HanZ »

Samej rozumbrada, ale důkaz, že EGR nemá spojistost s turbem nikdo neposkytl.

Závěr je tedy jasný : dávejte si záslepky kam chcete a myslete si dál, že to na nic vliv nemá. Já osobně, a ani nikomu jinému, ji tam dávat nebudu.

Až si někdo dá tu práci a ověří reálnou funkci EGR ve spojistosti s ostaními součástmi motoru (a ne jen furt dokola zamr**ný sání), tak třebas přijde na to, že na tom něco je. Do té doby mi můžete...
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

@HanZ: Nie ze by si na to nemal pravo, ale da sa to povedat aj inak...... aj ked vo vela veciach s tebou suhlasim, akosi mi nesedi tento "hulvatsky" styl, sorry :( Kazdopadne by bolo mozno na mieste, kedze si prisiel so zaujimavou pointou diskusie, spytat sa toho znameho Pana Upravcu ako to myslel a v com je teda problem, bolo by to korektnejsie ako urazat tu ludi (aj ked si to poniektori mozno zasluzia) ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@HanZ: Mohu te poprosit, abys nam tu nastinil v klidu a bez emoci, jake dle tebe ma spojitosti EGR na ostatni soucasti motoru? Jen odprezentuj svuj nazor, abychom si mohli udelat obraz - nic vic, nic min. Predem dekuji
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Registrován: 23 led 2006, 14:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od HanZ »

V tom není problém, avšak se opět budu opakovat, vše jsem již napsal a je to naprosto logické : EGR ventil tam z konstrukčního hlediska je, ovládá ho řídící jednotka motoru. Primárně slouží k regulaci zpětného vedení výfukových spalin. V nouzových situacích turbo odpouští přetlak (co jak kdy kde a kam nebudu rozebírat, nevidim do toho). Kus plechu v místě, kde být nemá, nemohl inženýr, co ten motor navrhoval předpokládat, proto tam nemá co dělat. Jestli se ve firmware jednotky primární funkce EGR odstaví, sekundární stále zůstává. Ať si každej věří čemu chce, tohle je poznámka k tématu a z úplně jiného úhlu pohledu. Mé poznámky slouží primárně k vyprovokování používání vašich vlastních mozkových buněk. Nemá smysl servírovat hotová řešení, grafy, logy...
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

HanZ píše:V tom není problém, avšak se opět budu opakovat, vše jsem již napsal a je to naprosto logické : EGR ventil tam z konstrukčního hlediska je, ovládá ho řídící jednotka motoru. Primárně slouží k regulaci zpětného vedení výfukových spalin. V nouzových situacích turbo odpouští přetlak (co jak kdy kde a kam nebudu rozebírat, nevidim do toho). Kus plechu v místě, kde být nemá, nemohl inženýr, co ten motor navrhoval předpokládat, proto tam nemá co dělat. Jestli se ve firmware jednotky primární funkce EGR odstaví, sekundární stále zůstává. Ať si každej věří čemu chce, tohle je poznámka k tématu a z úplně jiného úhlu pohledu. Mé poznámky slouží primárně k vyprovokování používání vašich vlastních mozkových buněk. Nemá smysl servírovat hotová řešení, grafy, logy...
Podívej se na některé logy,kdy není dosaženo anebo je překročen tlak v sání,kdy je tedy otevřen EGR. Jinak ty máš auto,jak vyjelo z továrny,žádná úprava?Jinak ničíš práci inženýrů,co to auto vymysleli.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Dekuji za odpoved, jen jsem se chtel ujistit, zda to myslis vazne. Predpokladam, ze informaci o tom, kdy ho ma otevrit (pro sekundarni pouziti) by ziskaval v pripade nekontrolovatelne se zvysujiciho tlaku v sani ... protoze v serii cidlo na EMP neni. No, podle tve teorie pasujes EGR ventil na krajne nevhodne reseny externi wastegate ... coz teda musim rict, ze je hodne smela myslenka (noteeth)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

Hlavně by to odpoštělo kdy jako? Když je čidlo nadoraz? Egr je egr a né wastegate. Smělá myšlenka to vůbec neni, je to hloupost :roll: Udělej si egr na čudlík a zmáčkni ho při plným plynu a natoč to, ať se pobavíme (LOL)
:-@
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

HanZ píše:Kus plechu v místě, kde být nemá, nemohl inženýr, co ten motor navrhoval předpokládat, proto tam nemá co dělat.
Myslim ze na EGR ventile je este omnoho zaujimavejsia vec ako ze dokaze sekundarne znizit tlak vo vyfuku pred turbom (EMP) a tym padom v urcitych specifickych pripadoch (mozno) zabranit jeho likvidacii - a sice skrtiaca klapka v casti sacieho potrubia prechadzajucej EGR ventilom - ale to ty isto vies :) Dovolim si tvrdit ze minimalne 75% pripadov brutalneho poskodenia turbiny a motoru je v dosledku nekontrolovaneho narastu otacok sposobeneho unikom oleje do sania - comu prave funkcna skrtiaca klapka v sani vie v 99% pripadoch zabranit. Ironiou je ze samotnou primarnou funkciou EGR ventilu (recirkulaciou casti vyfukovych plynov v nizkych otackach) je tato jej funkcnost v dosledku hromadenia usadenin na stenach sacieho potrubia postupom casu degradovana -> ak by sa hladelo na ostatne (nie primarne funkcie) EGR tak to koncepcne mohli vyriesit tak ze by k tomuto vobec nedochadzalo -> len tolko som chcel povedat ku zmysluplnosti a navrhom inzinierov v automobilkach :) Predpokladam ze tych by omnoho viac "prekvapilo" viacero inych veci a zavad co vyplyvaju z beznej prevadzky motoru ako "len" nejaka zaslepka na EGR :)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Registrován: 23 led 2006, 14:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od HanZ »

subz3ro_tdi: máš bod ;-)
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

to jsou vsechno ale jenom teorie, chtelo by to, aby se k tematu "egr jako WG" vyjadril nejakej ECU map tuner a ten by to mohl potvrdit nebo vyvratit, ze je ECU opravdu takto naprogramovana, ale dost o tom pochybuji
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
jbrunc
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 27 pro 2011, 11:39
Odpovědi: 0

EGR, Passat AJM, r.v. 1999

Příspěvek od jbrunc »

chtěl bych se zeptat, zda Passat 85 kW AJM z r.1999 má egr, když jsem na WIKIPEDII četl, že snižuje emise na EURO 4 a výše? mám pocit že mám EURO 3, díky
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

ma
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
msmity
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 22 črc 2009, 09:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od msmity »

netopier píše:
kléma píše:ahoj.lidi když to tady čtu-pochopil jsem správně že na 81Kw motoru stačí odpojit ta podtlaková hadice k EGR a neměl by ten ventil chodit?
ano, ale ak uz je ventil v pici - prepusta aj ked je zavrety, treba zaslepit rurku zaslepkou .. takze zalezi na tom ci mas ventil OK ..
ahoj muj EGR ventil pousti ven olej, myslis ze zaslepeni nepomuze? co radis, diky
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“