Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

tak vyzkoušeno - baňka funguje ;) ... turbo už jsem taky rozlouskl, i ty malý torxy šly krásně, vyčistil (teda jakž takž, zkoušel jsem všechno možný od arvy, čističe na brzdy ... až po čistič na trouby v kombinaci s mosaznym kartáčem a i když je to podstatná změna, pořád tam nějaký stopy zůstaly :( ) - ten prstenec jsem chtěl na mokro přeleštit unašečem s 2000 šmirglem, ale zjistil jsem, že je kousek vypouklej směrem k lopatkám, tak přemejšlim, jestli je takhle každej a jestli ho dát jak byl (tenhle na rozdíl od toho u 9lopatkovýho turba vypadá souměrně) a teď čekam na ty podložky ... pro jistotu jsem tou dvoutisícovkou zahladil i hrany lopatek a na dotyk je to podstatně hladší a to jsem nikde neošoupal celou plochu vršku tý lopatky - ty hrany byly zlehka vystouplý, což se podepsalo i na tý protiploše v turbu
Obrázek
... no asi to nebudu moc komplikovat, stejně bude po složení na prodej ...
pašíkombi AFN B597
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

FandaTDI píše:tak vyzkoušeno - baňka funguje ;) ... turbo už jsem taky rozlouskl, i ty malý torxy šly krásně, vyčistil (teda jakž takž, zkoušel jsem všechno možný od arvy, čističe na brzdy ... až po čistič na trouby v kombinaci s mosaznym kartáčem a i když je to podstatná změna, pořád tam nějaký stopy zůstaly :( ) - ten prstenec jsem chtěl na mokro přeleštit unašečem s 2000 šmirglem, ale zjistil jsem, že je kousek vypouklej směrem k lopatkám, tak přemejšlim, jestli je takhle každej a jestli ho dát jak byl (tenhle na rozdíl od toho u 9lopatkovýho turba vypadá souměrně) a teď čekam na ty podložky ... pro jistotu jsem tou dvoutisícovkou zahladil i hrany lopatek a na dotyk je to podstatně hladší a to jsem nikde neošoupal celou plochu vršku tý lopatky - ty hrany byly zlehka vystouplý, což se podepsalo i na tý protiploše v turbu
Obrázek
... no asi to nebudu moc komplikovat, stejně bude po složení na prodej ...
Já jsem to bral šmirglem na tvrdo dokud tam nezmizely stopy, pak jsem trochu zbrousil lopatky a bylo po problému. Regulaci mi zkontrolovali při repasu turba a byla ok.
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vigo »

Ahoj,

O víkendu se chystám na vyčištění turba OII 1.9PD 77kW. Pročetl jsem celé vlákno a demontáž by měla probíhat stejně jako na fotkách. Prosím jen o pár informací:

1) Vazelína na vysokoteplotní spoje je obyčejná „grafitová vazelína“ ? Pokud není tak kde koupit
2) Úprava nářadí je mi jasná, ale jaká potřebuji těsnění? Napadá mě sací parohy, výfukové parohy... Co něco na turbo? Dokázal by mi to někdo specifikovat. Nechci ušetřit za každou cenu a tak to tenhle týden koupím. Předpokládám, že to budou mít v auto kelly třeba?

Jsou potřeba nové jistící matice nebo šrouby?

Předem díky
Vigo
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

vazelinu nikde nedávaj. montáž tu bude komplikovanejšia. pokial máš DPF.
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vigo »

No jak jsem psal, jde o těsnění a tu vazelínu pro vysoké teploty tu někdo psal. Jde o to, aby to případně šlo povolit i příště.


DPF je předpokládám filtr pevných částic? Pokud ano tak ten nemám.
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

vazelinu netreba dávať nikde. tesnenie môžeš dať nove . v škodovke ti predaju . na sanie, výfuk, EGR . ked pôjdeš do škodovky, tak sa ich pýtaj, čo všetko ti k tomu treba, daj si urobiť supisku materialu, a kup inde :D
llukass
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 13 zář 2009, 14:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od llukass »

Já když sem čistil turbo na passatu 96kw, tak se mě podařilo sehnat sadu od Elringu (200Kč), ve které bylo veškeré těsnění do turba a k němu, štefty a matky(ty sem nakonec ani nepotřeboval), a malá injekční stříkačka na olej, pak sem ještě dával nový těsnění pod sací a výfukový potrubí.
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vigo »

Tak jsem sehnal všecho, ale zaboha nemůžu u autokelly najít samojistící matice na sací a výfukové potrubí. Poradí někdo jestli to mají v sortimentu?

Když už to dělám vyměním všechna těsnění atd...
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

skrutky kup normalne v mototechne ...
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vigo »

JJ koupil bych, ale jak vypadají? Předpokládám ty s plastem uvnitř to nejsou...

Díky
Vigo
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

pýtaj skrutky M 8 na výfukove zvody.
Vigo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 17 kvě 2011, 14:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vigo »

Tak turbo bylo o víkendu venku a je to docela fuška. Auto jsme měli na nájezdech. Humlův klíč nebyl potřeba. Na půlení Brácha vymyslel jednoduchý stahováček a po nahřátí propanbutanem a decentním poklepání se rozloupnulo. Lopatky byly viditělně přidřené. Trochu jsme je shodili na skle smirkem. Podle Vagu regulace funguje znatelně rychleji.

Jinak jedna zkušenost. Tahání za ovládání turba vám o stavu lopatek moc nevypoví. Na studeném turbu mi chodilo vše naprosto volně. Stačilo ale zahřátí plynem a už lehce tuhlo. Při provozních teplotách to podle rýh ve stěně muselo dřít fest.
Škodka Octavia 1.9 PD 105HP/151HP
mr.freezer
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 15 bře 2011, 13:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)

Příspěvek od mr.freezer »

ide turbo vonka vrchom aj na passate???
Škoda Octavia I Elegance, 1,9 TDI ASV

Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji

VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

NA B5 este pohodlnejsie ako v Octe
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

presne tak.... do hodiny s kávou je von
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“