MAF OFF za dvě koruny :)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

filipos píše:Dnes jsem odpojil starou váhu Pierburg a dal jsem tam diodu. Auto citelně ožilo v menších otáčkách, kouř jsem za sebou neviděl. Pochopil jsem to správně, že pokud váha dává nad 850mg tak řídící jednotka stejně bere max 850mg a jednotka reaguje pouze pokud váha nedává požadovaných 850 ubráním nafty?

Jaké je riziko jezdit s tou diodou dlouhodobě? (LOL)
vaha ti ukaze to co dokaze maximalne zobrazit dignostika. u myho starsiho je to 850, u novejsich kolem tech 1100. ono to simuluje jakoby maximalni prutok takze spravne by tam melo bejt treba v 1500 otackach 12354mg (vymyslena hodnota - nebudu to pocitat). Spatna vaha ukazuje malo nebo vubec a proto to nedava naftu - mysli si to ze neni vzduch tak neni duvod davat naftu. koukni se na graf jak vypada smoke limiter na prvni strane, ten graf neni z myho auta ale oznacil jsem tam 850 protoze mi to vic neukazuje - jen pro ilustraci. u nenacipovanyho auta bez powerboxu to je neskodn, s powerboxem to hazi saze jako krava a s cipem kterej stoji na uprave prave smokemapy a zruseni dalsich omezovacu jako je tql kterej je zavislej pouze na otackach tak je to taky nic moc.. ja stim jezdil 3/4 roku pak sem zapojil vahu (2x cistenou) a najednou funguje normalne :D :D (noteeth)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
filipos
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 13 zář 2008, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od filipos »

No mě překvapilo jak auto ožilo od nízkých otáček. Fakt to jede hned. Neni tam žádná prodleva jako dřív, tak bych to tak rád nechal jen abys se tim nezničilo turbo nebo něco jiného (wallbash)
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

filipos píše:No mě překvapilo jak auto ožilo od nízkých otáček. Fakt to jede hned. Neni tam žádná prodleva jako dřív, tak bych to tak rád nechal jen abys se tim nezničilo turbo nebo něco jiného (wallbash)
naloguj a zistis ako sa sprava turbo.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
filipos
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 13 zář 2008, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od filipos »

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 9&start=15 tady to řešim. úplně dolě jsou logy před opravou, po vyčištění váhy a výměně hadiček u n75 a potom tam jsou dva poslední logy na trojku a čtyřku s váhou off
Timotej
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 20 kvě 2012, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Timotej »

Ahoj kluci, tady jsem přečetl, jak obejít váhu diodou,. Já to zkusil s 1N4007 a auto se mi chová strašně, rozjíždím se, šlapu na plyn, nic nic, pak prudkej zátah, zařadím dvojku, plynule sešlapuji plyn a od motoru mi jde nějaké ,,rachtání,, a vůbec se nerozjíždí, ale když se rozjede, tak letí, a váha není potřeba, ale tohle se mi nelíbí. Setkal se s tím někdo?

Škoda Fabia I 1.9 Tdi PD kombi
2001
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

EGR je off? U PD bude už možná zapsaná nějaká chybka, chtělo by na to mrknout vagem i kolik to ukazuje a příp. přivřít ten EGR i(nejen!) v přizpůsobení.

btw.max. je 1275mg/R (aspoň u "starší" rotačky)
pašíkombi AFN B597
Timotej
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 20 kvě 2012, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Timotej »

Tak připojený jsem ještě nebyl,. a na EGR jsem nešahal,.
takže si to mám ještě nalogovat, to zas budu hledat celej den kabel :-P
Chyba tam určitě bude, ale já když koupil novou váhu, tak od Autoparts mi vydžela 5tis. km. Jezdilo to pěkně, a pak to po těch kilometrech ztratilo tah zkrátka, a vag mi ukazoval že mám zkrat na váze...
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

to mu tim egrem dáváš pěknej kouř ... proto se to nejspíš chová tak jak se to chová ;)
pašíkombi AFN B597
Timotej
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 20 kvě 2012, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Timotej »

tak to já samozřejmě nechci,. svého TDI si vážím,. jsem před rozvody a olejem...
Takže se musím tak jako tak připojit,.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

v tom případě při rozvodech nech zaslepit i egr (pokud chceš používat diodu a zároveň zbytečně nezasí*at motor, kterej "větší průtok vzduchu" při menším zatížení motoru kompenzuje právě co největším otevřením egru, tj. vrací max. možný množství spalin zpět do sání) - když půjdeš cestou odstavení ovládání egru, pak je chyba pravděpodobnější než když "jen" zaslepíš potrubí (event. vč. sw přivření vagem, aby tam "naprázdno" ta klapka zbytečně moc "necvičila") ...
pašíkombi AFN B597
Timotej
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 20 kvě 2012, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Timotej »

Ok, během výměny to zkusím,. ale ještě jedna věc, setkal se někdo, že měl kabeláž od váhy narušenou?
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

i to je možný, když nevede kudy má nebo se jí něco připlete do cesty, může se prodřít, mě se takhle prodírá guma u konektoru k MAP od hadičky a taky se mi nevim proč zlomil drát u konektoru čidla otáček ...
pašíkombi AFN B597
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Prečítal som si to celé a hneď ma napadlo, že lepšie, ako experimentovať s typom a s počtom diód, je použiť potenciometer. Jeden krajný vývod potenciometra na + 5V, druhý krajný vývod potenciometra na - 5V a bežec na vstup do RJ. Výstup z bežca by bol akože náhrada za výstup z pôvodnej váhy. Po otestovaní tej správnej polohy bežca potenciometra je potom možné po zmeraní odporov celý potenciometer nahradiť dvomi odpormi. Toto zapojenie sa dá samozrejme vylepšovať, napríklad o zapojenie dorazových odporov zo strany + 5V, prípadne aj so strany zeme.

Elegantnejšie riešenie mi ale pripadá váhu ponechať, ale na jednu stranu potenciometra pripojiť + 5V, na druhú stranu potenciometra výstup z váhy vzduchu a z bežca potenciometra odoberať signál pre vstup do RJ motora. Takto by funkcia váhy zostala plne zachovaná, iba pre zvýšenie výkonu pri slabej váhe by signál do RJ bol "zosilnený" o určitý príspevok napätia.
http://www.forum.opelclub.sk/viewtopic. ... d86d90d9b6
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Taky jsem přemejšlel nad "elegantním" řešením (nejlíp s tim potenciometrem), v podstatě něco jako ten MajklNajt, ale dioda je podstatně jednodušší ...
tohle je sice hezký:
Obrázek
ale...
- odkud vezmeš těch externích 5V? (na vstupu do váhy napětí ve vyšších ot.padá)
- nebude to náhodou vadit váze? Tj. nechtělo by to další diodu ( - další úbytek napětí) ve směru od ní k těm ext. 5V? ...
... imho je to pomalu na další řj, ale jestli to máte někdo vyzkoušený takhle jednoduše, rád se necham poučit ...
pašíkombi AFN B597
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Nevedel som, že napätie + 5V s otáčkami padá. Je to ozaj tak?
Ak by to mala byť aj pravda, tak potenciometer umiestniť v blízkosti RJ a tam niekde musí byť tých stabilných + 5V na X miestach. Je v podstate jedno, či výstup z váhy vzduchu bude prerušený pri váhe alebo pri RJ motora.
Ďalšie riešenie je toto:
Obrázek[/img]
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“