Galaxy AFN - otáčky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

venouš
Přispěvovatel
Příspěvky: 291
Registrován: 04 črc 2009, 14:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od venouš »

v týdnu se tomu chci po práci věnovat,tak dám vědět . (wallbash)
VW sharan 81kw AVG
Škoda Felicia combi 1.3MPi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak po delší době se vracím k svému staršímu tématu.

Záhada objasněna. Bylo to souhrou dvou věcí - vadným startérem, co odebíral obrovské množství energie, a starou baterkou. Kombinace těchto dvou jevů způsobovala po prvním studeném startu tak extrémní snahu alternátoru dobíjet baterku, že na napájení palubní sítě nezbývalo. Tím to centrální elektronika vyhodnotila jako nedobíjení a zvýšila si otáčky.

Teď mám startér po repasi a novou baterku a zvyšování volnoběžných otáček po studeném startu se naprosto ztratilo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

tak to je zaujimave, fajn ze sa to podarilo vyriesit.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Měl jsem totiž na startéru přechodový odpor na silovém obvodu, který způsoboval kromě jiného extrémní přetěžování baterky. Tím zřejmě došlo i k její předčasné smrti. Po opravě startéru se to zvyšování otáček přestalo dít i se starou baterkou. Ale byla už po smrti, tak jsem koupil jinou.

Teď je to jedna báseň.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“