
Galaxy AFN - otáčky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak po delší době se vracím k svému staršímu tématu.
Záhada objasněna. Bylo to souhrou dvou věcí - vadným startérem, co odebíral obrovské množství energie, a starou baterkou. Kombinace těchto dvou jevů způsobovala po prvním studeném startu tak extrémní snahu alternátoru dobíjet baterku, že na napájení palubní sítě nezbývalo. Tím to centrální elektronika vyhodnotila jako nedobíjení a zvýšila si otáčky.
Teď mám startér po repasi a novou baterku a zvyšování volnoběžných otáček po studeném startu se naprosto ztratilo.
Záhada objasněna. Bylo to souhrou dvou věcí - vadným startérem, co odebíral obrovské množství energie, a starou baterkou. Kombinace těchto dvou jevů způsobovala po prvním studeném startu tak extrémní snahu alternátoru dobíjet baterku, že na napájení palubní sítě nezbývalo. Tím to centrální elektronika vyhodnotila jako nedobíjení a zvýšila si otáčky.
Teď mám startér po repasi a novou baterku a zvyšování volnoběžných otáček po studeném startu se naprosto ztratilo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Měl jsem totiž na startéru přechodový odpor na silovém obvodu, který způsoboval kromě jiného extrémní přetěžování baterky. Tím zřejmě došlo i k její předčasné smrti. Po opravě startéru se to zvyšování otáček přestalo dít i se starou baterkou. Ale byla už po smrti, tak jsem koupil jinou.
Teď je to jedna báseň.
Teď je to jedna báseň.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)