AFN - snímač tlaku v sání

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

vítej do klubu dementních hajzlbab (noteeth)
při vypnutym motoru by měla bejt hodnota z obou snímačů +- stejná (i v případě snímačů mimo řj) a taky je větší šance, že se sporadická 65535 nechá smáznout než při běžícím motoru, řj oba údaje samozřejmě porovnává a pokud je tam rozdíl mimo nastavenou toleranci, vypíše tuhle chybu - u jednotky s čidlama "in" vcelku logicky dle "výměnný servisní politiky" ;) )
Jo a to jsem vlastně taky trochu odbočil - rozdíl mezi atm. tlakem a tlakem v sání za turbem je obvykle zhruba dvojnásobnej :D (...dalo by se to rozvést, ale na to tu jsou vhodnější adepti ;) )
pašíkombi AFN B597
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

... děkuji za slovo :-D


Fando - doufám, že jsi tu bábu na hajzlíku vzal žertem - rozhodně to tak bylo myšleno ;-). Jinak právě jsi povýšil z hajzlbáby na chytrého kluka - uvažuješ zcela správně ;-).

toefuk: Při stojícím motoru jsou pochopitelně všude stejné tlaky - tedy jak tlak vzduchu, tak tlak v sacím potrubí jsou logicky stejné (je to podobně jako u teplotních čidel vody-nafty-vzduchu, je-li motor studený). Ale o stojící motor vůbec nejde.
Jde o situaci, kdy motor je v chodu. Tam dochází k tomu, co tu bylo popsáno - a já to napíšu klidně znovu (píšu rád, mám trénink a rád se poslouchám, prostě debil učitelskej, no :-)).
Pokud se turbo začne točit, vznikne v sacím potrubí přetlak. Jeho hodnota je u každého motoru jiná, ale budeme uvažovat, že je to přibližně kolem 1 Baru. Atmosférický tlak, tedy tlak vzduchu v našem okolí, je rovněž plus minus 1 Bar a mění se nepatrně s nadmořskou výškou a podle počasí. Dá se tedy říci, že turbo umí vyvinout přetlak, který je ve srovnání s atmosférickým tlakem jednou takový (dvojnásobný). Absolutní tlak v sacím potrubí je potom součtem atmosférického tlaku a plnicího tlaku. A teď to přijde..... Pokud se turbo roztočí, pak přetlak, který tímto vzniká, se dostává hadičkou do ŘJ motoru k čidlu plnicího tlaku. Jenže hadička uvnitř jednotky je prasklá, netěsní. Tím se tento přetlak dostane do celého prostoru jednotky motoru a díky výborné těsnosti obalu ŘJ tlak nemůže ven. A v tuto chvíli začne "tlačit" na čidlo atmosférického tlaku umístěného uvnitř ŘJ na plošném spoji. Jednotka v tom okamžiku dostává informaci o tom, že atmosférický tlak není 1 Bar, ale třeba 2 Bary (není atmosférický, nýbrž absolutní). To je mimo toleranci, protože normálně se tlak vzduchu na planetě mění jen asi o 7-8%, nikoli o 100%. Proto jednotka vyhodí závadu "65535 - ŘJ motoru VADNÁ". Ten snímač se totiž nedá vyměnit, mění se celá jednotka - a protože si v tu chvíli jednotka myslí, že ten snímač atm. tlaku je vadný, napíše tuhle závadu. No a protože po vypnutí motoru se tato závada-nezávada ztratí, je chyba 65535 vyhodnocena jako sporadická.

Takhle to vidím já a doufám, že nekecám.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 24 srp 2012, 16:23, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

to nekecas,presne takhle to je. Pises dobre,pises rad,psani te bavi :D Ale jeste napis,coz teda ani me neni uplne jasny, jak cidlo zmeri atm.tlak ,kdyz je vlaste vzduchotesne uzavreny v rj.
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

to nekecas,presne takhle to je. Pises dobre,pises rad,psani te bavi :D Ale jeste napis,coz teda ani me neni uplne jasny, jak cidlo zmeri atm.tlak ,kdyz je vlaste vzduchotesne uzavreny v rj.
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Marek77 píše: Jenže hadička uvnitř jednotky je prasklá, netěsní. Tím se tento přetlak dostane do celého prostoru jednotky motoru a díky výborné těsnosti obalu ŘJ tlak nemůže ven.
Presne toto som potreboval vediet, ale to ma mohlo napadnut. Ď!
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

sniper--: Pokud vím, tak na dně vnějšího obalu ŘJ je gumová záslepka, která by měla fungovat jako vodotěsná tlaková membrána. Ale to už fakt vařím z vody, jistě to nevím. Jsem spíš na mechaniku a vše, co smrdí naftou - co je elektrické, to mě neoslovuje (jsem elektrotechnik, proto elektroniku nenávidím ;-)).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Julinaa
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 09 říj 2009, 17:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Julinaa »

Marek77 píše:V jednotce jsou dvě tlaková čidla. Jedno je čidlo atmosférického tlaku, to prostě jen reaguje na tlak okolního vzduchu. Někdy se mu neodborně říká čidlo nadmořské výšky - prakticky podle okolního tlaku vzduchu koriguje vstřikované množství, aby například u moře neměl motor malý výkon, či naopak aby na horách motor nehulil jako prokopnutá kamna. S plnicím tlakem za turbem nemá vůbec nic společného.

Druhé je čidlo tlaku za turbem - to je spojeno hadičkou se sacím potrubím.

Pokud ta hadička uvnitř jednotky praskne, fouká tudy plnicí tlak, který vyvine turbo pro motor, a ten únik tlaku dovnitř jednotky ovlivňuje mimo jiné i čidlo atmosférického tlaku. Jednotka je totiž vodotěsně a prachotěsně uzavřená, proto tlak z turba, který do ní prasklinou v hadičce vnikne, nemůže ven a zlobí tam.
Marku,Marku
Tvá teorie zdá se být správná,ale furt mi teda nedochází proč teda ta Tvá děravá hadička neovlivnila čidlo atm.tlaku v jednotce?Když jsi tam měl 3mm díru,tak přeci ve Vagu to muselo házet rozdílný tlaky atm.vzduchu a ty jsi psal,že máš auto 5 let a chyba jenom 65535,která nemá na nic vliv?

PS:Jaký jsi zvolil postup při vyndání jednotky a jak dlouho to trvá?Je potřeba ten spešl torx při vyndávání jednotky? nebo tím jen jednotku už vyndanou oddekluju?
FORD Galaxy TDI AVG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem hodnoty atm. tlaku VAGem za jízdy nikdy nezkoumal, takže nevím, jak moc byly mimo toleranci. Ale pokud mi to psalo 65535 - Řídící jednotka motoru - vadná, pak to asi nějaký důvod mělo, ne? Pokud vniká přetlak do uzavřeného prostoru jednotky, jednoduše to musí ovlivňovat snímač atm. tlaku - ono to tak nějak zní logicky a nejspíš to tak prostě je.

A odchylné hodnoty atm. tlaku nemusejí znamenat problém za jízdy. Pokud je atm. tlak vyšší (třeba u moře), pak jednotka dávkuje malinko víc paliva. Pokud současně s tím lehce přefukuje turbo, což u mě bylo, nemusí to prostě vůbec nic špatného dělat - auto může jet naprosto normálně. Víc paliva + víc vzduchu = méně šlapat na plyn a jede to pořád stejně. Tedy aspoň mně to tak nějak štymuje.

Řídící jednotka motoru a její demontáž:
Jednotka je umístěná v palubní desce v prostoru za (před- ve směru jízdy) budíky. Tedy vyndat budíky (tři minuty), poté odpojit konektor jednotky motoru (zprava, pojistku vytáhnout směrem dopředu). Následně bit TORX 20 s dírkou a povolit dva šrouby, které drží jednotku k výztuze palubní desky (jsou na straně konektoru, čili vpravo). Poté se jednotka vysune z držáku směrem vpravo asi o centimetr a vyndá ven. Jako poslední se od ní odpojí hadička - je dost dlouhá (zkracoval jsem ji skoro o půl metru a pořád stačila). Pak TORX 15 a demontovat čelo jednotky. Toť vše. Když jsem to dělal prvně, myslel jsem, že u toho vypustím duši a klel jsem jak pohan. Dnes vím, že je to práce na max. deset minut.

Při zpětné montáži doporučuji nejprve jednotku nasadit do držáku a přišroubovat, poté nasadit konektor a až potom (naslepo, po hmatu) nasunout hadičku. Pokud totiž nejprve nasadíš hadičku, jde konektor děsně blbě zajistit - ona tam ta hadička tak nějak překáží.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Akonáhle RJ konštatuje chybu v údajoch ( mimo tolerančné pole ) , prejde automaticky do náhradného režimu , kde je atmosferický tlak pevne zadefinovaný- napr 0,962 baru . Toto vysvetľuje prečo motor s deravou hadičkou funguje bezchybne ( okrem chybovej hlášky ) . V nadmorskej výške 3400m - napr. Lima by to však vyzeralo inak.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

jak jsem popisoval při nalogování turba byl v grafu dosazen plnici tlak az pri 2500 ot , coz je zrejme jen zkresleni vlivem dirky v hadicce , jelikoz auto jede naprosto normalne nicmene na tu hadicku mrknu
Marek77 píše:Já jsem hodnoty atm. tlaku VAGem za jízdy nikdy nezkoumal, takže nevím, jak moc byly mimo toleranci. Ale pokud mi to psalo 65535 - Řídící jednotka motoru - vadná, pak to asi nějaký důvod mělo, ne? Pokud vniká přetlak do uzavřeného prostoru jednotky, jednoduše to musí ovlivňovat snímač atm. tlaku - ono to tak nějak zní logicky a nejspíš to tak prostě je.

A odchylné hodnoty atm. tlaku nemusejí znamenat problém za jízdy. Pokud je atm. tlak vyšší (třeba u moře), pak jednotka dávkuje malinko víc paliva. Pokud současně s tím lehce přefukuje turbo, což u mě bylo, nemusí to prostě vůbec nic špatného dělat - auto může jet naprosto normálně. Víc paliva + víc vzduchu = méně šlapat na plyn a jede to pořád stejně. Tedy aspoň mně to tak nějak štymuje.

Řídící jednotka motoru a její demontáž:
Jednotka je umístěná v palubní desce v prostoru za (před- ve směru jízdy) budíky. Tedy vyndat budíky (tři minuty), poté odpojit konektor jednotky motoru (zprava, pojistku vytáhnout směrem dopředu). Následně bit TORX 20 s dírkou a povolit dva šrouby, které drží jednotku k výztuze palubní desky (jsou na straně konektoru, čili vpravo). Poté se jednotka vysune z držáku směrem vpravo asi o centimetr a vyndá ven. Jako poslední se od ní odpojí hadička - je dost dlouhá (zkracoval jsem ji skoro o půl metru a pořád stačila). Pak TORX 15 a demontovat čelo jednotky. Toť vše. Když jsem to dělal prvně, myslel jsem, že u toho vypustím duši a klel jsem jak pohan. Dnes vím, že je to práce na max. deset minut.

Při zpětné montáži doporučuji nejprve jednotku nasadit do držáku a přišroubovat, poté nasadit konektor a až potom (naslepo, po hmatu) nasunout hadičku. Pokud totiž nejprve nasadíš hadičku, jde konektor děsně blbě zajistit - ona tam ta hadička tak nějak překáží.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Do Kordiller a podobných končin se nechystám, takže asi proto mi to fakt jelo bez problému s náhradní hodnotou.

No vypadá to, pánové, že záhada s chybovou hláškou bude objasněna. To by mě fakt těšilo ;-).

Díky všem zúčastněným - je prostě pravda, že víc hlav víc ví.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

nejvetsi prdel je,ze me tam ta chyba skace na pracovnim G3 taky uz pekne dlouho. Tak az bude cas,mrknu na to taky :D
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já tam tu chybu mám celou dobu, co mám auto - od února 2007. Kdyby to člověk věděl, spravil by to hned - je to necelá hodinka práce a téměř nulové finance.


Mufe - po rozborce jednotky podej befel, jak to vypadalo a hlavně jestli případná výměna hadičky pomohla.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 17 srp 2012, 11:24, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

presne tak. :)
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14441
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Někde tady dával chiptuning fotku jednotky, co měla léta prasklou hadičku a asi horší turbo, jelikož byla jednotka celá naplněná olejem až to vzdala a museli dát pánovi jinou.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“