Pomalejší nástup turba - 1.9 TDI PD AVF - nalogováno

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Muzu to zkusit tak, ze nastartuju a rukou zkusim tu regulaci dotahnout az nahoru? Ono je tam blbe videt, koukal jsem na to zrcatkem, ale mozna to ten centimetr je.

Jinak vyvevu mam lepenou. Neni mozne, ze po trech letech zacalo to lepidlo propoustet? Opticky to drzi. Jinak vim, ze kdyz mi upadla hadicka podtlaku, nebo blbla ta vyveva, tak to vzdy vygenerovalo i chybu. Ted tam nic neni.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Traker
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 19 lis 2008, 21:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Traker »

the_miracle píše:Muzu to zkusit tak, ze nastartuju a rukou zkusim tu regulaci dotahnout az nahoru? Ono je tam blbe videt, koukal jsem na to zrcatkem, ale mozna to ten centimetr je.

Jinak vyvevu mam lepenou. Neni mozne, ze po trech letech zacalo to lepidlo propoustet? Opticky to drzi. Jinak vim, ze kdyz mi upadla hadicka podtlaku, nebo blbla ta vyveva, tak to vzdy vygenerovalo i chybu. Ted tam nic neni.
odkud jsi?
VW Golf IV 1.9,race 520,12mm hlava,hybrid turbo+chip MV,sání ARL,FMIC,,jednohmota spojka VR6,výfuk 60mm.MAHA 220PS

Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV

VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Zkus to tak, jak píšeš. Jestli to rukou ještě popojede, je jasný, že se nedotýká. Nebo s tím zrcádkem, mužeš zkusit přes vag, zákl. nastavení skupina 11 a mělo by se hýbat nahoru dolu, hlavně aby se dotklo červíka.

Co se týče vývěvy, myslím si, že by to bylo znát při brždění.
Naposledy upravil(a) gigidpietro dne 21 kvě 2013, 10:02, celkem upraveno 1 x.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

prka píše:Ten motor je do 2000 ot. skoro mrtvej. Táhlo regulace se určitě nezatahuje až na doraz. ŘJ se snaží přes N 75 o co největší zvýšení plnícího tlaku, ale nedaří se to. Podívej se ještě jednou, zda se při volnoběhu dotýká ta páčka na konci táhla /naproti baňce/ "červíka" dorazu.
Když na to tak koukám v té své galerii (tohle je moje turbo před rokem po čištění), tak se mi ani nezdá, že by se ta regulace měla hýbat nějak moc. Těch 0,5-1 cm mi připadá jako maximum.


http://the-miracle.rajce.idnes.cz/turbo/
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Fotky už jsem viděl, vypadá to hezky, ale po roce to klidně může zase zadrhávat, zvlášť, když není vypodloženo. Neznamená, že po čištění se regulace má hýbat méně.
Musí chodit v celém rozsahu, onen cca cm, aby jednotka dokázala zajistit požadovaný tlak v celém spektru otáček a požadavkům řidiče.

Podle logů to vypadá, že nejsou naklopeny lopatky, tak jak potřebuje jednotka.
Proto stále řešíme jestli táhlo zajede na doraz.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Můžu tedy za běhu motoru na to táhlo šáhnout a zkusit ho dotlačit rukou nahoru, jestli tam je ještě vůle?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Můžeš

Obrázek
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Super, díky, to je přesně co jsem potřeboval vidět, ale skoro bych si dovolil dle toho, co jsem videl vcera rict, ze to se stalo...
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Tak jsem to prohlížel. Není tam vidět, ale ta regulace se hýbe v pohodě.

Vyměnil jsem všechny dostupné podtlakovky za nové. A tady je log. Subjektivně je to mnohem lepší. Co vy na to?

http://ulozto.cz/xAB2ZESA/log-01-003-008-011-ok-zip

Jinak jsem nahrál video, podle mě se to hýbe jak má...

http://ulozto.cz/x2HbfuqP/p1050031-mov
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Podle logů také o dost lepší, plnící tlak dosáhneš, sice prodleva 4-5 vteřin, ale bylo to téměř od volnoběhu.
Ještě bych zkusil log pouze samotné skupiny 11 a to v 1500ot. dát plnej, nechat rozjet třeba do těch 3000 - 3500ot., ubrat, nechat zpomalit a ještě od 2000 ot. plnej, a klidně i od 2500 ot. To vše v jednom logu.

Podle videa se zdá, že je to v normě, i když by mohlo zajet malinko rychlejc.
Bohužel nevíme jestli je opravdu na dorazu.

Dále jsou tam trochu propady.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Sahal jsem na nej a vic to proste neslo, takze rekl bych, ze doraz tam je. Jake propady?

Jinak jeste k te regulaci. Od toho cisteni si davam zalezet, abych drzel motor v otackach, takze mesto jezdim primarne na trojku. A obcas tomu dam pocudit pres 4000 otacek.

Jeste jeden dotaz. Kdybych tam dal obracene ten ventil, tak to pojede na houby, ze jo?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Dejme tomu, že zajede nadoraz. Po vyrovnání tlaku na požadovanou mez se tam objeví trochu propad kolem 100mBar, proto jsem chtěl vidět logy od 1500, 2000 a 2500 jak si to poradí se špičkou.
A samotnou skupinu 11, kvůli větší přesnosti
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Diky. Naloguju, ale asi az ve ctvrtek. Moc diky.

Jinak tím propadem myslíš ten pokles tlaku zde? Ať se taky něco naučím.

Obrázek
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Obrázek

To co jsi označil, je klesající požadavek jednotky, který je dán palivovou mapou, což je v pořádku.

To oranžové je prodleva než nafoukne turbo na požadovaný tlak.
To červené jsou ty propady, nejsou tak hrozné.

Proto jsem chtěl logy od vyšších otáček, jak jsem psal už předem.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Obdivuju lidi, co tomu takto rozumi. Velmi zajimave. Diky.

Já z laického hlediska jsem si to zdůvodnil (když pominu tedy subjektivní pocit z jízdy) tím, že k dosažení 4000 otáček nebylo potřeba zdaleka tolik času :-).


Jinak nevím, jestli jsem to psal, ale motor je v defaultu (žádný chiptunning) a EGR je taky zapojen v základním režimu. A najeto má cca 280000 km.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“