Těsnění vstřikovacího čerpadla Berlingo 1,9D
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak jsem dneska konečně po chvilkách dodělal auto - přetěsnil a namontoval vstřikovací čerpadlo. Bylo to celé zavzdušněné, nastartovat se to nepovedlo a tak jsme to roztahovali. Táhli jsme to asi 2km, měl jsem tam dvojku a zapnutý klíček a auto jen občas zaškubalo a asi 3x cca na 1s chytlo a pak zase nic. Je tam ještě friťák z doby, když jsem to cca před měsícem odstavil a na ten to startuje hůř, ale po 2 km by musel chytnout i ten! Těsně před roztažením jsem polil čerpadlo vařicí vodou z rychlovarky. Po roztahování byl motor lehce vlažný. Chtěl jsem to natočit, ohřát a natankovat naftu, aby to přes zimu chytalo a olej zase až na jaře. Je možné, že jsem v čerpadle něco blbě složil? Předvstřik jsem dal zpátky, tak jak byl na moje rysky od hřebíku. Nebo je to tak zavzdušněné? Anebo je ten olej taková potvora, že se ani trochu nerozpráší a ani po 2 km to nechytne?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Konečně jsem se dostal k tomu, abych nastartoval motor. Motor běží na volnoběh, ale na přidání plynu nereaguje. Když zatočím šroubem bohatosti vzadu na čerpadle, nebo jak se to jmenuje, tak se sice dost zvedne volnoběh, ale už reaguje na přidání plynu. Otáčky jdou nahoru dost pomalu, ale mám odpojené hadice turba, takže to bude asi tím. Na sundání volnoběhu na dorazu plynu ale nereaguje.
Jaký je správný postup nastavení vstřikovacího čerpadla Bosch, čím mám začít a jak pak pokračovat dál?
Jaký je správný postup nastavení vstřikovacího čerpadla Bosch, čím mám začít a jak pak pokračovat dál?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
Dr.Spiegel
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34089
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Volnoběh se nešteluje u páčky, ale za čerpadlem bude ovládání otáček volnoběhu. Takže přitáhni ten šroub bohatosti vzadu a musíš šroubem volnobehu ubrat. Sice přesně nevím, jaký typ čerpadla tam máš, ale je vztah mezi šroubkem u páčky a šoubem bohatosti, máš to rozštelované nebo zalepené novodobým palivem řidičů, kteří nemají ke strojům náležitou úctu a lejou tam každou sračku a pak mění čerpadla , vstřiky a čistí nádrže..pepe276 píše:Konečně jsem se dostal k tomu, abych nastartoval motor. Motor běží na volnoběh, ale na přidání plynu nereaguje. Když zatočím šroubem bohatosti vzadu na čerpadle, nebo jak se to jmenuje, tak se sice dost zvedne volnoběh, ale už reaguje na přidání plynu. Otáčky jdou nahoru dost pomalu, ale mám odpojené hadice turba, takže to bude asi tím. Na sundání volnoběhu na dorazu plynu ale nereaguje.
Jaký je správný postup nastavení vstřikovacího čerpadla Bosch, čím mám začít a jak pak pokračovat dál?
nepropadat panice...
Je to Bosch turbodiesel, Lucas mi nesmí do baráku
. Čerpadlo jsem měl celé rozebrané a komplet ho přetěsňoval, protože mi kolem hřídelky přisávalo vzduch takovým způsobem, že už si skoro nesálo z nádrže, ale v průhledné zpátečce jsem viděl, jak se vrací do nádrže cca 3/4 vzduchu. Jinak, jak píše Jericho, tak jezdím většinou na friťák
Když má člověk trochu soucitu s motorem a ohřívá olej, tak to motoru nic neudělá, jen to sežere gumičky, ale bionafta je asi ještě horší. Naopak mi to na olej jede lépe. Teď jsem dal vitonové, tak to snad bude držet. Všechno jsem sice nastavil tak, jak to bylo předtím, apoň si to myslím, ale asi ne tak úplně.
Tady jsem vyfotil trochu novější čerpadlo, ale kromě elektroniky navíc jsou ty čerpadla de facto stejná. Kde se tedy co má nastavit, aby mi to běhalo tak, jak má?

Tady jsem vyfotil trochu novější čerpadlo, ale kromě elektroniky navíc jsou ty čerpadla de facto stejná. Kde se tedy co má nastavit, aby mi to běhalo tak, jak má?


Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34089
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Jojo, tím jsem přidal a začal reagovat na plyn, ale motor pak vyletí na volnoběhu cca na 1200, možná 1500 (odhad-nejde mi otáčkoměr) a stejně nechce jít do otáček a má díru po přidání jako hrom. Chtěl jsem volnoběh stáhnout na dorazu+šroubu plynové páky, ale motor nereagoval.
Co jsem tam složil blbě?!
Ví někdo, jaký je správný postup štelování tohoto čerpadla? Čím začít a jak dál pokračovat, ať to normálně jezdí? Ten motor je počítám max. tak na 3 měsíce a pak budu mít jiný, ale do té doby musí tenhle jezdit a nechci ho zničit.
Co jsem tam složil blbě?!
Ví někdo, jaký je správný postup štelování tohoto čerpadla? Čím začít a jak dál pokračovat, ať to normálně jezdí? Ten motor je počítám max. tak na 3 měsíce a pak budu mít jiný, ale do té doby musí tenhle jezdit a nechci ho zničit.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34089
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
burton.b22
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34089
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tlak z turba nahoru na čerpadlo mám zapojený a turbo tlačí. Sice asi nic moc, protože už fest bere olej, ale má najeto cca 450 tisíc, takže se nedivím. Ještě tak 3 měsíce musí vydržet a pak bude celý jiný motor, jen co ho dodělám 
Tady když byl hodně vytočený šroub paliva, tak jsem zatáhl za lanko plynu až na doraz na plný plyn a otáčky se zvedly z nízkého volnoběhu tak o 50 nahoru. Když přidám na tom šroubu paliva, tak se zvedl volnoběh na těch cca 1200-1500 a na plný plyn cca 2000-2500 a ještě až za dlouho s velkou dírou v plynu. Když jsem přidal asi 3, nebo 4 otáčky na tom šroubu množství paliva a dal plný plyn, tak motor za dlouho vylítnul do šílených otáček a furt přidával, že jsem mu musel rychle dlaní ucpat sání, aby chcípnul a nepotkal se. Hadice turba jsem měl v tu chvíli odpojené, takže olejem z turba to nebylo.
Měl jsem venku šroub na odstředivé regulaci, ale hloubku jeho zašroubování jsem si měřil, ale přes nalepený friťák, takže možná tam nějaká nepřesnost byla, i když jsem ho předtím čistil, možná tam nějaký bordel zbyl. Pak jsem měl povolený šroub bohatosti, ale polohu jsem měl nastavenou kontramatkou. Pak obě kotvičky na vršku čerpadla, ale tam jsem měl polohu poznačenou rýsovací jehlou a trefil jsem jí. No a pak byla venku páka plynu, ale tu jsem taky myslím dal správně, aspoň podle čárek.
Tady když byl hodně vytočený šroub paliva, tak jsem zatáhl za lanko plynu až na doraz na plný plyn a otáčky se zvedly z nízkého volnoběhu tak o 50 nahoru. Když přidám na tom šroubu paliva, tak se zvedl volnoběh na těch cca 1200-1500 a na plný plyn cca 2000-2500 a ještě až za dlouho s velkou dírou v plynu. Když jsem přidal asi 3, nebo 4 otáčky na tom šroubu množství paliva a dal plný plyn, tak motor za dlouho vylítnul do šílených otáček a furt přidával, že jsem mu musel rychle dlaní ucpat sání, aby chcípnul a nepotkal se. Hadice turba jsem měl v tu chvíli odpojené, takže olejem z turba to nebylo.
Měl jsem venku šroub na odstředivé regulaci, ale hloubku jeho zašroubování jsem si měřil, ale přes nalepený friťák, takže možná tam nějaká nepřesnost byla, i když jsem ho předtím čistil, možná tam nějaký bordel zbyl. Pak jsem měl povolený šroub bohatosti, ale polohu jsem měl nastavenou kontramatkou. Pak obě kotvičky na vršku čerpadla, ale tam jsem měl polohu poznačenou rýsovací jehlou a trefil jsem jí. No a pak byla venku páka plynu, ale tu jsem taky myslím dal správně, aspoň podle čárek.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34089
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice