Stránka 3 z 3

Napsal: 28 led 2014, 17:31
od aughostino
no filter ma vplyv na kvalitu/cistotu oleja.

Marek, ten spatny ventil je sucastou olejoveho cerpadla? alebo je to vymenitelny diel?

Napsal: 28 led 2014, 18:48
od gigidpietro
Podařilo se mi najít ventil škrtící a OEM číslo 028115436 mám shodný s felicií 1.9D. Ten komplet držák u mne 028115405 AB novej cca 300 €.

http://www.amd-autodily.cz/motor/ventil-skrtici.html

Napsal: 28 led 2014, 18:50
od gigidpietro
aughostino

Což to je jasný, že má vliv na čistotu. Šlo mi o to jestli bude rozdíl třeba MANN vs. UFI vs. CHAMPION projevitelnej. Výměny oleje dělám vždy s předstihem.

Napsal: 28 led 2014, 19:19
od gigidpietro
Marek upravil příspěvek o stránku dříve, že u AFN je zpět. ventil guma ve filtru. No až budu měnit zkusím koupit jiný, třeba MANN a přestanu to řešit. Jen mně trochu sere to, že člověk se o to stará a vidí, že se to pomalu zhoršuje a starý klepadlo 1Z, který má o 100k km víc je furt stejný.
Mluvím teda jen o zdvihátkách, jinak AFN spokojenost, chodí i chytá v mrazech pořád skvěle. Kdyby to bylo pořád 5s beze změny, vůbec bych to neřešil.

Napsal: 29 led 2014, 15:53
od Marek77
To by nevymyslel ani pitomec, že filtr má vliv na kvalitu vyčištění oleje - to se tu zas někdo vyznamenal :-D.


U plechových filtrů je zpětný ventil vlastně ta gumová manžeta uvnitř, co kryje obvodové otvory pro vstup oleje do filtru. Některé filtry (osobní zkušenost) mají tu gumu blbou a nedoléhá, čímž po vypnutí motoru netěsní a olej z kanálků steče do vany. Pak po startu motor tluče, protože nějakou dobu trvá, než se kanálky opět naplní olejem.

Paradoxně NE vždy značkový filtr = dobrý filtr.

Napsal: 29 led 2014, 16:26
od gigidpietro
Etka tvrdí, že je u AFN v držáku škrtící ventil.

Pakliže se podaří kápnout na filtr s dobře doléhající gumou, mohl by být problém vyřešen i za předpokladu, že ten šk. ventil trochu propouští. ;)

Napsal: 29 led 2014, 18:02
od besoun
Nedávno jsem tady o tom psal -


Před zimou na OI 66 kw jsem vyměnil olej. Zachován olej 5w30 a při každém studeném startu se ozýval zvýšený hluk.To před výměnou nedělalo. Filtr byl použitý MEYLE , furt jsem přemyšlel čím co a jak se stalo.Vždy jsem dával origoš filtr. Tak jsem dal originál filtr a je klid. Když jsem vytahoval ten filtr už mi připadalo , že se v tom celém hrdle nedrží olej a filtr jsem položil na podložku a s něj vyteklo tak čtvrt decy oleje, možná ani to ne. Nejspíš vše vždy steklo a pak to muselo čerpadlo vše natlačit, protože to bylo suché a tím pádem to bylo hlučné.