Stránka 3 z 4

Napsal: 29 bře 2006, 06:40
od avatar
ale kdys ho odstranis to je najednou mista na motoru))))

Napsal: 29 bře 2006, 06:45
od lubomt
:D :D :D :D :D to máš asi pravdu

Napsal: 29 bře 2006, 07:32
od TDIPOWER
Včera jsem to zkoušel. Když byl EGR zapojený, sací potrubí bylo během chvilky horké, když jsem hadičko odpojil, okamžitě to zchladlo, takže nějaký malý přínos tam určitě bude. A je fakt, že v sání bylo tak 5mm mastných sazí, no hnus! Nacpal jsem do podtlakové ovládací hadičky kuličku z ložiska a je. Ještě dotaz. Ta klapa v sání s tím taky nějak souvisí? Kdy se zavírá a proč? Díky.

Napsal: 29 bře 2006, 07:50
od TomasH
Hoši, určitě to má vliv na zanášení sazí, ale zdá se mi to trochu sporadické. Strýc má passata, egr pořád zapojeno, najeto 320tkm a ani jednou zanesené turbo. Naopak jsem teď viděl Boru rv 03, která měla v sání nechutný bordel a zatuhlé lopatky na turbu při 22tkm. Dalšímu známému zatuhly lopatky, tak si nechal natvrdo plechem i s čištěním zaslepit egr a po 9tkm znovu zatuhlé. A k tomu zvuku, turbo točí dřív rychleji, kdy už je slyšitelné, a věčinou už trošku hvízdá i u volnoběhu, mně osobně se ten zvuk moc nelíbí. Nevím, možná záleží i na stavu turba.

Napsal: 29 bře 2006, 07:54
od TomasH
Jo k té klapce. To je klapka pro tlumení vibrací motoru při vypínání motoru - aby se nezatřepal. Prostě zavře přívod vzduchu, pokud dobře a včas funguje a motor doběhne měkce. Spoustě lidí se motor zatřepe, většinou je to problém té klapky a pístku s ventilem na ní.

Napsal: 31 bře 2006, 17:49
od Mara123
Kluci tak jsem dneska zaslepoval EGR a čistil sání kdo máte zájem o fotky tak mrknite :D

http://forum.skodahome.cz/index.php?sho ... ntry160182

Napsal: 31 bře 2006, 17:55
od Ploskonosnik Bodrý
Chlape to je mazec :o :o :o :o :o :o :o . Jo a kolik to má najeto ???

Napsal: 31 bře 2006, 18:17
od Mara123
Ploskonosnik Bodrý píše:Chlape to je mazec :o :o :o :o :o :o :o . Jo a kolik to má najeto ???


95000km a ted my čistil Huml turbínu.

Napsal: 02 dub 2006, 14:52
od gumi
Já bych se pokusil to trochu shrnout. EGR nevyrábí saze!! Ty vznikají (nedokonalým) spalováním nafty. No a usazují se tam, kde je trochu chladnějc. Takže výfukový kanály v hlavě, sběrný potrubí, ani turbo nikdy nebude moc zanesený, protože je to rozpálený a nezanáší se to, případně shoří. Zanáší se mechanizmus natáčení lopatek, protože je už mimo hlavní proud spalin a samozřejmě EGR ventil a hlavně sací vedení (kam EGR přepouští). Mám pocit, že zanášení turba vůbec nesouvisí s EGR, ale s celkovou funkcí (a stavem)motoru. HOWG

Napsal: 02 dub 2006, 19:02
od RC51
dnes som otvoril kapotu a zistil som, ze za posledne dva tyzdne co som ju nemal otvorenu sa toho v motorovom priestore dost zmenilo.
Cez tie dve diery na bokoch EGR ventilu mi zacal tiect olej. Cely priestor okolo neho je zasraty olejom.
Predpokladam, ze jedine riesenie tohto problemu je ? vymena ?

Nedal by sa tento ventil odpojit zapchatim podtlakovej hadicky ?
Tieto dve diery potom zalepit aby z nich netiekol olej ?

Mam PASSAT 1.9 TDI PD.

Zisti alebo nezisti to RJ motora, ze je ventil nefunkcny ?
Prejavi sa to znizenim vykonu ?

Napsal: 02 dub 2006, 19:18
od rfarsky
Taktéž mám EGR OFF

Napsal: 02 dub 2006, 19:30
od Pepe Karita
ja ho zaslepil plechem a jede stejně Rj nic

Napsal: 02 dub 2006, 19:35
od avatar
RC51 píše:dnes som otvoril kapotu a zistil som, ze za posledne dva tyzdne co som ju nemal otvorenu sa toho v motorovom priestore dost zmenilo.
Cez tie dve diery na bokoch EGR ventilu mi zacal tiect olej. Cely priestor okolo neho je zasraty olejom.
Predpokladam, ze jedine riesenie tohto problemu je ? vymena ?

Nedal by sa tento ventil odpojit zapchatim podtlakovej hadicky ?
Tieto dve diery potom zalepit aby z nich netiekol olej ?

Mam PASSAT 1.9 TDI PD.

Zisti alebo nezisti to RJ motora, ze je ventil nefunkcny ?
Prejavi sa to znizenim vykonu ?
No a reknisi jedno od kud se ten olej tam bere????

bud z motoru nedokonale spalovani
nebo turbo ktere ti pousti do sani

Napsal: 02 dub 2006, 19:56
od RC51
To, ze je tam olej mi jedno nie je.
Turbo uz mam druhe, je zatial na polici.
Nevrav mi, ze ked odpojis tu hadicu zo sania, tak tam nemas olej aj ty. Mal som uz zopar aut a nepamatam si nato, ze by to bolo niekde uplne suche.
Momentalne mam po vymene oleja 3000km a ubytok oleja v motore temer nepozorovatelny. Ten ventil bol donedavna suchy. A z tych dier musi byt olej vytlacany (rozpraseny) pod vacsim tlakom, lebo je rozprsknuty v sirsom okoli okolo EGR ventilu. To auto uz ma 4 roky a 120000km, takze uz v sani nejaky olej bude.
A rozhodne nekaslem na to, ze mam v sani olej ale kedze z motora zatial nechyba tak to zatial nebudem riesit.
Myslim, ze problem je v tom, ze ten EGR uz na tiahle netesni a zvysky oleja zo sania (turba) su vytlacane von.
Ide mi iba o to, ze nechcem mat motor zasraty od oleja a nechce sa mi vyhodit zopar tisic za celu prirubu s EGR ventilom.

Napsal: 02 dub 2006, 21:03
od daniel.987
Nevíte někdo přesně v jakém režimu otáček a zatížení motoru EGR otevírá? Myslím že tak trochu narušuje funkci intercooleru, když pouští do sání žhavý plyny. Pokud by fungoval při zatíženým motoru, pak se musí (třebaže minimálně) negativně projevit na výkonu.
:?