Zaslepit EGR nebo ne?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

krepy píše:tak to bude rotacka hmm
co tím myslíš?
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Pajda077 píše:rotačka ..PD je co?
http://lmgtfy.com/?q=motor+PD#
Člověk se pořád učí.
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

šulda píše:
Pajda077 píše:rotačka ..PD je co?
http://lmgtfy.com/?q=motor+PD#
pointu prosím nemám PD! jaky je rozdil jestli PD nebo rotačka? jakou to má spojitost na to na co se me ptal dreizig?prominte ale jsem v tomhle laik nekdy nekoho nechapu na co se ptá ..ale nemám PD tak dreizig můžeme pokračovat dále?
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Štúrovo

Re: EGR -motor k nepoznání

Příspěvek od hiero »

[quote="Pajda077"]Tak než abych zakládal nové téma tak to písnu sem ..už jsem se napřímo pár lidí ptal tak se dotyční nezlobte...potřebuji vědět názory ostatních...

Mám EGR off r.v 2000 čili prý uprava softu není potřeba...mám plech mezi tou stříbrnou trubkou a EGRem.(hadičku zaslepenou)..ale co ted resim je to že mi to chcije pres ty dve dírky pod tou poklickou samotneho EGRu...mám zeblitý celý motor hlavně vzadu...je vydřený EGR jsem zjistil (uvnitř...nový kupovat nebudu tak se zeptám na přímo ..)

Zaslepit ty dírky šroubkami a hotovo? dělá mi to že jakoby víc slyším šustění turba a nechci samozřejmě něco posrat ..jestli ty dírky mají význam když je EGR off tak to radši nechám ať to bleje, ale pokud ničemu neublížím tak bych to chtěl zastavit..Je tu mnoho tady ale je to půl na půl a příspěvky jsou hodně staré ...děkuji za názory[/quote
to sa neda citat... (wallbash) z dovodu ze som si dal tabletku a som kludny tak ti odpoviem.....kurvaaa pokial nemas ani minimalnu sajnu o motoroch tak nic nepis a popros niekoho aby ti to dal do kopy. Aby si bol v obraze zaslepka na egr sa dava hlavne medzi sacie potrubie a prirubu egr ktora na to potrubie dosada. Ked to spravis tak tak potom nemusis riesit olej co sa ti jebe von cez membranu a nemusis ani zaslepovat hadicku podtlaku a to iba vtedy keby ti membrana prepustala co ale moze robit tebe z dovodu toho oleja takze radsej zaslep aj hadicku. Ja mam egr zaslepeny zaslepkou na spravnom mieste a pre pokoj duse som egr z podtlaku vyradil uplne a nechal som ho zapojeny len elektricky. Len sa nezacni pytat ako to spravit lebo par ludi skonci na pohotovosti.. (LOL)
Tdi
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

Ale pre pokoj odfot tvoje sacie potrubie scegr ventilom foto daj sem a mozno ti povieme presne kde mas tu zaslepku dat....
Tdi
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Touhle větou: "Aby si bol v obraze zaslepka na egr sa dava hlavne medzi sacie potrubie a prirubu egr ktora na to potrubie dosada." si mu to docela vysvětlil.. :D

Aby ve finále ješte nezaslepil sání..

Vysvětlim to klukovi v češtině a srozumitelně. Pro ujasněnou. Rotačka znamená že je motor osazen rotačním čerpadlem pro vstřikování nafty. PD je zkratka Pumpe Düse, tedy samostatných vstřikovacích jednotek které jsou ovládany vačkami z vačkové hřídele. AGR motor má rotační čerpadlo, je to tedy "rotačka"

EGR ventil, tedy ventil recirkulace spalin, je v autě z důvodu zlepšení emisí. Jelikož hoření nafty ale způsobuje že se tvoří mastné saze, dost často se stává že tyto saze zanesou sací potrubí právě přes tento EGR ventil. EGR ventil je ovladán řídící jednotko přes el. ovládací ventil. K tomu aby se zamezilo zanesení sacího potrubí se tento EGR ventil vyřadí z činnosti zaslepením. Ze sběrného potrubí na turbu je vedena trubka do EGR ventilu (ta zahnutá, s tím opletem). Na výfuku u turba je chycená na dva šrouby a na EGR ventilu je taky chycená na dva šrouby. Dělá se to bud tak že se trubka odstraní úplně.. To znamená že záslepku musíš dát jak na turbo (potrubí) a dotáhnout matkami, tak záslepku musíš dát i na EGR ventil a dotahnout šroubama. Někdo ale trubku z výfuku nechává a zaslepí nahoře zespod EGR ventilu, čímž se spaliny nedostanou do sacího traktu. Pro jistotu přidávám obrázek:

Obrázek

Pozice 8 je EGR ventil, respektive celý těleso s chcípací klapkou
Pozice 4 je sací potrubí do motoru
Ta zahnutá trubka na jejíž straně jsou dvě přiruby je právě ta trubka opletená, která vede z výfuku do EGR (ta se může odstranit)
Červeně je tam vidět to místo kde se zaslepuje, pokud se trubka nechává!

Tímto odstraníš přívod spalin do sání. Pokud chceš i vyřadit pohyb díky podtlaku, tak zaslepíš i hadičku která vede na vrchil EGR ventilu (ten talířek)

Pokud ti tam někde z toho tělesa EGR ventilu chčije olej, je to tím že v sacím potrubí samozřejmě olej putuje jak od turba tak z odvětrání motoru. Tudíž pokud nebudeš nikam vrtat, nebo cpát nějaký lepidlo dovnitř sacího traktu, klidně si to zalep kde chceš aby ti tam tudy ten olej netekl.. Pokud ti to chčije tam kde to dosedá na sací potrubí, tak máš vymačkaný těsnení..

Doufám že už je jasno..Pokud ne, tak dej fotku a už mě neserte..
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

100 kačiek nato ze pribudnu doplnujuce otazky :D
preto som pisal nech da foto toho sania lebo som nevedel ako to tam ma. na mojom afnku sa jednou zaslepkou odstrani aj popripadny presak oleja cez mebranu...
Tdi
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

Pajda077 píše:
šulda píše:
Pajda077 píše:rotačka ..PD je co?
http://lmgtfy.com/?q=motor+PD#
pointu prosím nemám PD! jaky je rozdil jestli PD nebo rotačka? jakou to má spojitost na to na co se me ptal dreizig?prominte ale jsem v tomhle laik nekdy nekoho nechapu na co se ptá ..ale nemám PD tak dreizig můžeme pokračovat dále?
tak ti ten olej tam háže oddych.mrkni do něho kolik tam je oleja.tak mě napadá co do té hadice oddychu nějak aplikovat molitan at zachytává olej,ale samozřejmě nějak tak at nevletí do saní.nezkoušel někdo?protože to vidím celkem často na těchle motorech.
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

hiero píše:Ale pre pokoj odfot tvoje sacie potrubie scegr ventilom foto daj sem a mozno ti povieme presne kde mas tu zaslepku dat....
Čus tak nevím proč bych to měl nekomu dávat..jsme tu od toho abychom si pomahali v tomto pripade Vy mě!Mě se nejedná o žádnou záslepku tu totiž už mám asi půl roku přesně tam kde je to nakresleno. Ted resim jen unik oleje z odvetravacich direk ....takze ja mam jasno z toho co mi říkáte, když egr je nefunkcni tak ty dirky ucpu protoze pri nefunkcnim egru to nebude mit vliv..mám ten Egr vychozeny kolem te hridele jak jsem se docetl (A BYLO MI PORAZENO)...Takze to ucpu a hotovo ...foto není potřeba mám to jako je to na tom obrázku ......Obrázek
Naposledy upravil(a) Pajda077 dne 01 úno 2015, 00:17, celkem upraveno 1 x.
ClooWn
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 22 lis 2012, 20:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec

Příspěvek od ClooWn »

Mohu se teda taky ještě zeptat??Když jsem zaslepil tu potlakovou hadici co vede k egr(přímo k pozici 8 na obrazku) pomocí šroubku do hadičky je nutné to taky taky zaslepit to kam jde ten podtlak nebo nevadí že na pozici 8 to ucpané není? Doufám že tomu rozumíte protože nevím jak to vysvětlit :-D :-D
VW Golf MkIV RV:99 1.9 TDI/PD 85kW AJM-EGR OFF
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

ClooWn píše:Mohu se teda taky ještě zeptat??Když jsem zaslepil tu potlakovou hadici co vede k egr(přímo k pozici 8 na obrazku) pomocí šroubku do hadičky je nutné to taky taky zaslepit to kam jde ten podtlak nebo nevadí že na pozici 8 to ucpané není? Doufám že tomu rozumíte protože nevím jak to vysvětlit :-D :-D
nemusiš ucpávat...! taky jsem se na to ptal ;)
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

Hodte mi sem prosím Vás někdo link jaký tam mám těsnění na ty sací parohy chtěl bych na to mrknout tenhle tyden ..díky 1.9 r.v 2000 AGR
ClooWn
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 22 lis 2012, 20:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec

Příspěvek od ClooWn »

Akorát se mi zdá ( pokud jsem to tedy nepřehlídnul někde) že mi zde nikdo neodpověděl na to když namontuji tuto záslepku (odkaz) zda je to dobré či ne...zda je lepší nechat původní vyčištěné EGR a zaslepené s chcípací klapkou nebo tedy použít záslepku bez chcípací klapky? Díky za všechny názory i za předchodí odpovědi :) :) Jinak dotaz-může se zaslepeným EGR auto hůře startovat? Zdá se mi že začlo chytat až za delší dobu a více si při startu zakouří :)

Díkx všem
VW Golf MkIV RV:99 1.9 TDI/PD 85kW AJM-EGR OFF
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Dobrý to je v tom že ti do motoru půjde jen čistý vzduch bez spalin..
Nechat EGR s klapkou, pouze zaslepit..
EGR, pokud je průchozí a čistej a nemá na start motoru vliv..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“