Vycházel jsem z učiva SŠ a VŠ, není to dlouho, ale pár let to už také je, tak jsem mrkl po netu.
PR článek společnosti Bridgestone o pneu ECOPIA EP150, cit. "Tato pneumatika v sobě bravurně spojuje dosud vzájemně si odporující vlastnosti v podobě příkladné bezpečnosti na mokru a menšího valivého odporu."
auto.idnes.cz, článek o zavedení štítků, cit. "Všeobecně platí, že zlepšení jednoho parametru, například valivého odporu, může mít negativní dopad na jiné parametry, jako je přilnavost za mokra."
Jinak nevím jak teď, ale štítky měly v režii samotné firmy. Koukal jsem co vlastně přesně znamenají a pod indexem na mokru se skrývá pouze brzdná dráha, celkové chování pneu na mokru to nevyjadřuje. Nicméně i tak jsem rád, že se to zavedlo, aby to nevypadalo, že jsem toho odpůrce. Nicméně osobně více věřím testům pneumatik, ikdyž i tam může zafungovat síla peněz.
Koukl jsem na pneu v rozměru 185/60 R14
Kumho, hodnocení B B
http://www.pneunet.cz/pneu/168593/kumho ... 2-t-letni/
Dunlop, hodnocení C B
http://www.pneunet.cz/pneu/27085/dunlop ... 2-h-letni/
Řeklo by se rovnocenné pneu, přičemž test dopadl v tomto rozměru takto (Kumho totálně pohořel na mokru):
http://www.testpneumatik.eu/letni-185-60-R14
A dále mě zaujalo, že v rozměru co jsi dal ty 205/55 R16, mají Dunlop hodnocení B A, tedy obě kategorie o stupeň lepší jak u 185/60 R14.
Co z toho plyne? Že výrobci pořádně zamakali, ale pro jistotu je lepší si shlédnout i aktuální test pneumatik v konkrétním rozměru
