Jaké z vašich aut , která jste měli považujete za nejlepší?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Odpovědi: 0
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Já začínal na š octavii super r.v. 1962 Měli jsme ji v rodině od nova, já na ni začal jezdit když měla 110 tkm. Jezdil jsem s ní 3 roky, motor slušně baštil olej, o benzinu nemluvě. V zimě problémy s volnoběhem. Jinak hlavní problém koroze. Když jsem ji rozdivočil, jelo to i přes 120 km/h. Základ auta je stále funkční, táta z toho má udělanej postrk na vození dříví.

Pak následovala š 120 LS 5° r.v. 1985 Ta jezdila velmi slušně. Jezdil jsem s ní asi 5 let. kvůli spotřebě oleje jsem dělal GO motoru a taky boj s korozí, jinak se řešily pouze detaily.

Potom následoval a š favorit 136 L r.v. 1990 Měl jsem ho taky asi 5 let a až na korozi bez problémů.

Následovala š Felicia 1,6 1996, tu mám dodnes, cca 9 let. Posledních asi 5 let s ní jezdí žena. Po koupi se měnila škrtící klapka, což v tý době byla nákladnější oprava. Jinak se dělaly běžný věci - spojka, výfuk, gufera na ventilech kvůli spotřebě oleje, ložiska v kolech, klouby na poloosách, tlumiče. Jo a asi 2x odešla zapalovací cívka, naštěstí vždy těsně u baráku.

Pak následoval focus TDCi r.v. 2002 Měl jsem ho asi 5 let a první rok nebyl vůbec dobrej - pořád jsem řešil špatný studený starty, po vyloučení všeho možnýho jsem nechal zrepasovat vstřiky. Pak už motor fungoval ke spokojenosti. Po asi 110 tkm od repasu se vstřiky opět začaly ozývat a já uvažoval co s autem bude dál. Pak jsem sejmul srnu a bylo rozhodnuto. Jinak až na reznoucí karoserii jsem s ním byl spokojenej.

Pak následovala fabie 2 1,4 TDI Auto dovežený z Itálie s netknutou kastlí a 150 tkm nejetých a doložených km. Mám ji něco přes rok a najel jsem přes 30 tkm. Musím zaklepat, ale auto po mě chtělo zatím pouze rozvody, oleje, filtry a pneumatiky.

Když to tedy shrnu, s fokusem se asi jezdilo nejlíp, ale neustále ve vzduchu visela větší investice, fabie je zase podstatně kvalitnější a spolehlivá, takže ji považuju za své nejlepší auto. :)
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

A100 C4 2.8EV6 Quattro Avant 1991

Spotreba vyssi, ale startovalo to vzdycky, i ted by to melo alespon oranzovou emisni plaketku, vybava neuveritelna - digi automatická klima, tempomat, palubní optimista, okynka v el, TORSEN, tlacitko pro VYPNUTI ABS a tlascitko pro elektronickou uzaverku zadniho diferencialu.

Umelo to vyblikat chyby na led nebo diagnostika VAGem 2x2 vsech 5ti -> pouze 5 ridicich jednotek.

Kdyz ted sednu do novejch aut a porovnam souasnou A6 a tu A100, tak je tam namrdano picovin, ktery nejen, ze jsou zbytecny, ale ani je nechci a vsechny auta vypadaj stejne.

A nejvěrnějsí byla A6 C4 2,5TDI o šest let novější. Ale už to byl diesel - čmoud a neustálá péče o baterku v zimě a nebylo to Quattro. Jedna hnaná náprava je zkrátka k hovnu. Teď mám part-time 4x4 a to je částečně zklamání, ale furt lepší než jenom předo-zado hrab.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
shadow
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2007, 10:42
Bydliště: MB

Příspěvek od shadow »

Tak také něco přihodím. Jako mladej po vojně jsem přestavěl Š100 do nové káry. Dost jsem si s tím vyhrál, těch nátěrů na spodku kastle a v blatnících! Zadek mezi přepážkami jsem odhlučnil nalepením IPY aby ty plechy nerezonovaly, fakt to pomohlo. Po třech letech jsem stejně našel pupínky koroze pod lakem, tak šla do bazaru. Ještě jsem podobnou akci zopakoval se Š105 s GO motoru a válci Š120. Škodovky byly hrozně dejchavičný do kopců, nic moc to nejelo. Jedním z mých dalších vozů byla ojetá LADA 2104, combík 1300ccm. To bylo jiné kafe, šla dobře za plynem, suprově topila ale také pěkně žrala, poslal jsem ji zpět do oběhu když je u nás začali skupovat Rusové. :) A teď konečně k těm autům co byla fakt dobrá. Prvním západním vozem byl P309GR, motor 1,9i, čtyřbodová stříkačka, z dnešního pohledu měl jen 72kW ale na tu dobu jel fantasticky! Jak se říká "Objem ničím nenahradíš" zde nekompromisně platilo. Zrychlení super, byl lehký a měl krátké převody. Spotřeba byla dlouhodobě 7,7l. Byl to dovoz z CH v super stavu, za celou dobu cca. 6ti let jsem téměř nic neřešil. Odešlo jen čidlo tlaku oleje a termospínač sahary. Moc rád na něj vzpomenu pro jeho jednoduchost a spolehlivost. Druhým autem které stálo za pozornost byl Nissan Almera N15 s motorem 1,4i, 64kW. Přez menší objem to jelo velmi dobře, jízdní vlastnosti byly suprové, Almera, díky originální zadní nápravě seděla v zatáčkách jak přibitá. Jezdil jsem s ní za pěkných 6l. Motor a převodovka nepropouštěly žádný olej jak bylo zvykem např. u Škodovek. Agregát byl spíše zoxidovaný a zašlý. Hlavním problémem tehdejších Nissanů byla koroze. Tak za mě, P309 a Nissan N15, auta která jsem měl rád. :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

P 309 bylo dobré auto, jen jsi mě trochu překvapil u tohoto motoru se spotřebou 7,7 litru. Ten motor lákal k nakládání , takže udržet spotřebu chtělo dobré nervy..Patrně jsi měl štěstí na zachovalý kus, já většinou řešil staré pasti.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Nejradsi jsem mel GII 1.8i. Bylo to moje prvni lepsi auto, bylo mi 17 a v roce 95 to byla neskutecna kara. Slecny, zabava, dobra kara,... :)
Dalsi auto ktere jsem mel rad byla GII AHF MTDi. Neskutecna raketa na tu dobu. Slecny,zabava, rychlej golf,....:)
Potom rok a pul stare toledo 98 magnus. Co jsem tomu autu delal a co to vydrzelo bylo az divne. :)

Asi uz nejsem daleko od auta cislo 100, ale na tyhle tri rad vzpominam.

Dnesni stav. T4 1.9 TDi drzak kterej toho moc nepotrebuje a hodne toho odveze. Asi nejuniverzalnejsi auto pro me.

T5Multivan 128kw na dovolenou dobry. :)

Nissan patrol off-road. Pan neznicitelny :)

Vw brouk speedster 1971. Mazlik

Skoda octavia 1961.

VW caddy 2005 life. Prakticke auto pro manzelku.

Superb 2005. Neprakticke auto pro manzelku.

Skoda rapid 1988. Mazlik

Passat B3 1.9D. Auto me 11ti lete dcerky se kterym jezdime po polnackach aby v 18ti nekoukala v autoskole jak trdlo. :) Bylo mi ho lito vyhodit a mel ruzovy kola. :D Prijdu, nazhavim a jede. Nezmar
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... light=bugs



----------------777 32 60 32----------------
shadow
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2007, 10:42
Bydliště: MB

Příspěvek od shadow »

Ten můj P309 byl vlastně nejslabším GTi, byl to zřejmě kompromis mezi výkonem a spotřebou. Výkonější varianty stejného motoru 1905ccm disponovaly 88 a 108kW, také většinou bývaly jen 3dv., moje bylo 5dv. Těch 309 s označením GR jsem viděl dost, ale většina z nich měla motory jen 1,6ky. Holt Švýcaři si vždy potrpěli na výkonější vozy a také jim v údržbě věnovali patřičnou pozornost. Kastle byla dobře pozinkovaná, ne jako dnes, že si to na pozink jen hraje. :) Tenhle auťák jsem si fakt dobře užil, jako kdyby šlo o nové auto. :)
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Odpovědi: 1
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

No měl jsem mraky aut,několik škodovek,fáčka,feldu,Peugeot 205/309,Mitsu Colt,Opel Kadet/Astra,Passat B3,Mondea MK1..No a teď mám 4 tou AUDI 80..Právě ty 80 tky mi sedly nejvíce-spolehlivost,ceny dílů,výborná ochrana proti korozi bezkonkurenční atd,atd..
Teď má žena krátce O1 1.9 TDI AGR,a to se ještě uvidí.Zatím jen dávám dokupy zanedbanou údržbu a klasické bolesti...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, 80 urazila jen málokoho, jde jen o to, jaký rok a jaké provedení to bylo..Byl to výborný kompromis , který uspokojil velký průsečík majitelů...
nepropadat panice...
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Odpovědi: 1
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

jericho-3 píše:Ano, 80 urazila jen málokoho, jde jen o to, jaký rok a jaké provedení to bylo..Byl to výborný kompromis , který uspokojil velký průsečík majitelů...
1x B3 r.v.90,1.8 karbec 66kW
1x B4 Avant r.v. 93,2.0 jednobod 66kW
1x B4 Avant r.v.94,1.6 MPi 74kW
1x B4 sedan r.v.94,2.0 66kW (stávající a tu už nedám :-) )

Jsou samo výkonnější verze,ale mě to tak nějak stačí.. 8)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Stara Croma a Thema to boli asi naj auta po kazdej stranke. Ten vykon, komfort, spolahlivost a priestor. Boli to vynimocne auta. Skoda ze zhnili :(
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9201
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Jelikož jsem auta od 18 let vozil tak jich byla spousta ale záleží na to co nač se hodilo

takže terén vožení dřeva a tahání čehokoliv Nissan patrol 3,3D 1988
využitelnost tahání 2000kg malá náročnost na servis 1,9 tdi sharan,alhambra galaxy 1
po nich přisel multivan T4 2,5tdi
uspornost nenáročnost výdrž OI 1,9 tdi ALH

Z těch horších ale službu též udělali opel omega (tahala 2000kg neustále řešení chlazení 6 a nakonec shnila, fiat croma též tahala 2000kg shnila rychleji než by kdo čekal asi tehdejší solení)

začátky opel ascona 1,8-2,0 nezničitelný motory kastle u zadní napravy na paštiku. kadetty super opět koroze

takže hodnocení terenák starej nissan,osobák OI, MPV sharan 1


No a dnešní auta mám vlastně profláklý sráče a vůůbec si nestěžuju místo pracovního A6 allroad 2,5tdi, paní astra G 1,7dti,zabava opel astra F , na tahání stale nissan ale pokukuju po touaregovi 3,0tdi jen nemužu najít takového co by mě upoutal
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Dnes jsem po "honičce" s Mondeem 2.0 TDCI se svým Bravem /1996/ 1,6 ccm pozapomněl na starší vozy, které jsem měl. A máte pravdu, Fiaty Croma , Ascona , Omega byly skvělé vozy, koroze byl často průvodní jev tehdejších let, takže lze posuzovat pouze mechanické části...Co je mi platné auto, které neshnije, když člověka za celou dobu co s ním jezdí vůbec nepotěší? A to jsou dnešní navo něné, pojízdné bedny, které blikají jako svítící bedny pro opilé hráče v zapadlém baru.... :)
nepropadat panice...
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Psal jsem tu historii mích aut po snaze vložit fotky mi to celé spadlo a ten opravdu dlouh text mi zmizel... málem monitor dostal pěstí (rofl) ale co.. napíšu to znova :D
V 17ti jsem od našich dostal Š120 (užovku) měla už od táty černej "stodola lak" a rallye křídlo. Po namontování širokých náprav z "emka" a smížení hlavy se jezdilo (to už samo v 18ti (noteeth) ) Pak se tam hodil motor z favorita a zase hlava dolů. Na autě se zkoušely neskutečný věci. Mělo 2 brzdové třmeny na jednom kole a přibylo turbo z Una. Brzdilo a jelo to brutálně a hodně lidí co jsem tenkrát svezl na "černou Šáde" jak jí říkali , vzpomínají dodnes. Přibyl intercooler a výměna motoru (taky z fáčka) potom 5ti kvalt a 185 gumy.. byl to takovej postrach ve kterým jsem se pořád vrtal a ona mě potom odměnila ,že mě při "sepnutí" turba dokázala rozesmát. Potom mě jediná sklenka vína stála to, že mi ji přítelkyně rozstřelila :( a bylo konec hry.
Další kup byla Lancia Prisma 1,9td... po třech měsících mi ale prohnil nosník u nápravy a já si pořád říkal proč mi v zatáčkách i po geometrii pískají gumy.. a tak šla na díly.
Potom jsem si chvilku půjčoval Š120 - série od tchýně a vzpomínal na svoji oturbenou škodověnku.
Po svatbě jsme pořídili Opel Omega 2,5td kombi. Bylo to neskutečně pohodlné a prostorné auto - 1800l při sklopení sedadel. Už při cestě z bazaru jsem se jen usmíval.. Úsměv ale zmizel při ceně repasu čerpadla a po půl roce těsnění pod hlavou a vodní pumpě. Vždy jsem si auto opravoval sám a tohle muselo do servisu a já na to nebyl zvyklej.. postupnými opravami a úpravami jsem se dostal na skoro jednou takovej výkon jakej to mělo v sérii. Po montáži nitra se při testování (moje pusa vypadala jako rohlík,když se nitro pustilo (rofl) ) se upálil 3 písty a už tehdy jsem zvažoval šrot,protože auto už bylo zhnilé.. nakonec výměna motoru to jen urychlila, když "zaručeně dobrý" motor po měsíci přestal mazat.
Pak jsem pořídili BMW E39 530d touring. Je to méně pohodlné než Omega, ale zase to lépe jede a míň žere. předělal jsem si ho k obrazu svému a jako památku na "sprintovací kariéru" mám v něm turbo právě z Omegy.
Abych to shrnul:
Škoda 120 turbo - auto pro mladýho blbce na vyřádění a posbírání zkušeností byla moje srdcovka od které si pořád pamatuju SPZ.
Lancia Prisma - Pokud ještě nějaká na světě existuje, tak stejně zhnije.
Opel Omega - Pohodlné a super rodinné auto co nás vždy dovezlo od moře domů
BMW E39 530d - maximální spokojenostObrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No, často si mladoši upravovali škodku k obrazu svému, /já to samé/ ale oturbit jí a dát 2 brzdové třemeny to dokáže jen sveřepec...Samozřejmě naše možnosti v 70. tých letech byly silně omezené , o UNU s Turbem jsme ani neslyšeli.../Teď mám tento motor z Turbo Una doma./ Lancia Prisma mi medila s její zadní nápravou a s motorem 1300 ccm, což byla výborná kombinace..Jinak nejsi sám, komu známá/přítelkyně/ zničila auto. Moje milovaná Š 1100 s novou karoserií skončila na střeše ve strouze u rybníka, kde jsem se probral po kotrmelci, a visel jsem na pásech/už jsem je tehdy měl/, pás jsem rozepnul a dal ještě poslední ránu střeše svým nosem..Jinak Omega byl skvělý vůz a taxikáři jej milovali...Jen se trošku divím, že sveřepec tvého typu pak skončí u chrochtáka na "lehký olej"... :)
To bude asi tím turbem..
nepropadat panice...
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Výkonej nafťák je holt kompromis mezi ještě výkonějším benziňákem a dobrou spotřebou... Jediné co mě mrzí, že v té době,kdy jsem si s tou škodovkou hrál neexistovaly mobily s videem.. nemám z toho žádný záznam :( mám to jen v sobě... i čáry co zůstávaly na křižovatkách už jsou pryč ..
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“