Rozsah otacek - jak na mirne zlepseni. (R5 103kW)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Hmm, technik mi rekl, za na te gume v remenici mam prasklinky. Preventivne vymenit? Rozvody me cekaji za 30tKm. Nechat do rozvodu?
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

lt.kubosh píše:Hmm, technik mi rekl, za na te gume v remenici mam prasklinky. Preventivne vymenit? Rozvody me cekaji za 30tKm. Nechat do rozvodu?
No jestli se to zatím nijak neprojevuje, tak by to vydržet mohlo. Mě se to začalo ozývat před cca 40tkm - písknutí při přechodu motoru do zátěže - například když jedeš v koloně se zavřeným plynem a přidáš, tak to krátce pískne-vrzne. Prvně jsem to měl za něco souvisejícího se spojkou, ale bylo mi řečeno, že to dělá řemenice, a že je to normální :roll: Nějakej ten měsíc po načipování to začalo vibrovat při rychlým došlápnutí plynu na pětku v rozmezí cca 2000-2200 otáček, když přidáš trochu pomalejc, přeběhne to ty otáčky bez zachvění, teď už to je znatelný i na čtyřku, takže s tím budu muset něco dělat.
Jinak k tvý otázce na začátku. Mám na tomhle motoru chip cca 170k a cca 350 Nm a jede to od sepnutí turba prakticky do omezovače. Nevím, jak jsou ty šrouby na klice horký, ale kolega má T4 150k AHY načipovaný na cca 180k a 360 Nm, najeto na chipu 300tkm, celkovej nájezd motoru 400 tkm, občas tahá docela slušný náklady a naloženej jezdí prakticky pořád. Původní spojka, poloosy, vstřiky, čerpadlo, turbo, bez repase, bez šáhnutí. Napadá mě, že možná měkčí záběr VTG turba nedává takový štosy tý řemenici, a šroubům na spodku.
tom300
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 04 pro 2007, 10:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Morava

Příspěvek od tom300 »

To písknutí ti delá stopro tlumič kmitu multiřemene,řemenice bývá až zakeřně potichu,až jak se to utrhne tak to slyšíš...
Dělají se teď už trochu jiné řemenice,sice se to tolik netrhá,jsou více než o polovinu levnější,ale na volnoběh když zapneš klimu se to třepe jako ratlík.
Ty vibrace jsem měl po čipu taky na 5 a 6ku,dělal mi to kardan,vyvážil jsem ho dal nové středové uložení a byl klid.
Ty šrouby bych nepodceňoval první motor se mi vysypal ve 170tis a druhý 225tis(oba AEL rok 96)
Měj se...
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Já ten motor mám ve Volvu, kde je uloženej napříč, a je to předohrab, takže kardanem ty vibrace bohužel nebudou, bylo by to asi jednodušší. Ikdyž načatej kloub nebo poloosa by mohly dělat totéž. Ty šrouby s větší pevností bych tam rád dal, ať mám klid. Jede to moc pěkně, a nerad bych ten motor zabil.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“