no ved prave.... tak potom naco bude ten velky altik....dibarbora píše:aj ked vo fabii tam tych priestorovych moznosti moc nie je.
MAX altík do ASZ-Fabia
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ak 120A alternator nemas v beznej prevadzke vytazeny na 100% o com som celkom presvedceny, tak baterku rychlejsie nedobijes ani 180 ani 260...... A altikom. Baterka cez seba pri palubnom napati pusti len isty prud bez ohladu na pouzity altik, nabijanie zrychlis len vyssim napatim a nie vykonejsim alternatorom.sasasat píše:Protože, větší altík tu baterku dřív nakrmí, bude přebytek. Jasně že větší baterka by byla gud, holt není místo.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Silnější alternátor dává v tomto případě smysl jen pokud jsi fanda do hifi a krmíš několik zesíků. Za sebe ti můžu říci že při zapnutých světlech, puštěným rádiu, vyhřívání sedadla řidiče, klimu na econ a zhruba poloviční rychlost ventilátoru topení mám zatížení altíku mezi 25-30 %. Když sepne i klima nebo pustím výhřev oken a zrcátek tak jsem nad 40%
Tome výměna kabelu za silnější problém není, ale problém je cena originál dílu. Jen za káblík ke startéru od baterky chtějí cca 1100,- a to je asi ten nejkratší silnoproudý kabel v autě. Takže nejlepší by byla asi výroba na zákázku v nějakým auto hifi obchodě a nebo Made in Home.
Já jsem před pár dny proletoval pořádně jen koncovky kabelů kolem baterky a tím jsem zvedl palubní napětí o 0,3 - 0,5 V.
Tome výměna kabelu za silnější problém není, ale problém je cena originál dílu. Jen za káblík ke startéru od baterky chtějí cca 1100,- a to je asi ten nejkratší silnoproudý kabel v autě. Takže nejlepší by byla asi výroba na zákázku v nějakým auto hifi obchodě a nebo Made in Home.
Já jsem před pár dny proletoval pořádně jen koncovky kabelů kolem baterky a tím jsem zvedl palubní napětí o 0,3 - 0,5 V.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Kabeláš nebude asi takový problém změřit průměr a spočitat, ale zajímá mě to napětí kolem 2000ot.
Zatím mi to nikdy nespálilo žádnou žárovku a to je divné. Mám doma tři altíky 120A, tak zkusíme jestli se chovají napětím stejně.
Zatím mi to nikdy nespálilo žádnou žárovku a to je divné. Mám doma tři altíky 120A, tak zkusíme jestli se chovají napětím stejně.
Fabie Combi 1.9TDI-ASZ,6kvalt-JNC,FMIC,Velké brzdy,Org.Xeny,Bufet,Sowt.TDIFUN
197PS 447N.m
OIIIRS
197PS 447N.m
OIIIRS
Já tu 180ku mám, do O1 ASZ sedla bez úprav. Ale kabely atd mám původní, mám normální auto, ne elektrárnu..... čili 140A by bohatě stačil
s Galaxy mám 140A Altík, 100Ah baterku a pro bufík druhou (trakční gelová) , moc se s tím nejezdí a nenabíjím....
Na krátké trasy je podle mě důležitá velká baterka, samozřejmě ok dobíjení s dejme tomu 140kou altíkem a pokud se používá často bufík, tak druhá baterka pro něj = jistota že vždy nastartuješ
s Galaxy mám 140A Altík, 100Ah baterku a pro bufík druhou (trakční gelová) , moc se s tím nejezdí a nenabíjím....
Na krátké trasy je podle mě důležitá velká baterka, samozřejmě ok dobíjení s dejme tomu 140kou altíkem a pokud se používá často bufík, tak druhá baterka pro něj = jistota že vždy nastartuješ
Nemas v tom celkom jasno kamarat.... Napetovo sa tie altiky budu chovat rovnako, preto maju regulator, aby posluchali. Vyssim napatim baterku akurat znicis a ako to pisal dibarbora a ostatni, baterka nedokaze zobrat 100 A nabijaci prud... Vacsi altik by ti pomohol tak ako som ti pisal hore - pri dvoch baterkach, lebo kazda by si brala svoje a altik by to stihal dodavat....sasasat píše:Kabeláš nebude asi takový problém změřit průměr a spočitat, ale zajímá mě to napětí kolem 2000ot.
Zatím mi to nikdy nespálilo žádnou žárovku a to je divné. Mám doma tři altíky 120A, tak zkusíme jestli se chovají napětím stejně.
Uz druhy den tu mlatime prazdnu slamu, vypisujes tu veci, ktore nesvedcia moc o o tom, ze elektrike aspon trochu rozumies.sasasat píše:Kabeláš nebude asi takový problém změřit průměr a spočitat, ale zajímá mě to napětí kolem 2000ot.
Zatím mi to nikdy nespálilo žádnou žárovku a to je divné. Mám doma tři altíky 120A, tak zkusíme jestli se chovají napětím stejně.
Zober multimeter
chod k autu
studene ho nastartuj
zapni svetla, pokojne vsetky co mas k dispozicii, vratane vyhrevu sediaciek.
Odmeraj napatie na baterke na volnobeh a nech ti niekto prida tak na 2000 ot.
Napis co si nameral, potom mozne zacat rozmyslat, skusat menit alternator ci uz za rovnaky alebo vacsi a skusat ako sa to bude chovat mi pride bez poriadnej diagnostiky uplne od veci.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
No nevimnevím jak tady kdo tomu rozumí, ale napěti je dost důležitá věc, aby jsi nakrmil baterku ačkama. Samo, že není OK to přehnat, ale pokut tam je 13,5 nebo 14 je to pak obrovský rozdíl, jak rychle to tam teče a kolik ji kapacitně naliješ. Mám pocit, že možná bude trochu problém i v regulaci napětí, jestli funguje správně. Poměříme a budu vědět a taky mě zajímá jestli vag a multimetr budou na stejných hodnotách.
Fabie Combi 1.9TDI-ASZ,6kvalt-JNC,FMIC,Velké brzdy,Org.Xeny,Bufet,Sowt.TDIFUN
197PS 447N.m
OIIIRS
197PS 447N.m
OIIIRS
Na to aby poznal stav palubnï site pod zatezi staci i voltmetr a znalost Ohmova zakona. Pb aku maji napeti na clanek v nabitem stavu ~2,3V, coz je u 12V monobloku 13,8V. To znamena, ze minimalne tohle napeti musi trvale altik drzet, ma-li se aku nabit na plno. Obvykle je v palubni siti okolo 14V pri natocenym aute .Ladas píše:ideálně ještě použít proudové kleště