Stránka 3 z 4

Napsal: 21 pro 2011, 15:59
od LatschQ
bean, ak dobre zarabas kludne potiahni do 50 000km potom vymen olejovy filter a vsetko to znova zopakuj,ju? (LOL) (LOL)

Napsal: 21 pro 2011, 16:47
od bean
tak dik no...

Napsal: 21 pro 2011, 18:14
od tukydydes
Jen tak pro zajímavost, jedna ženská tady od nás z Č.B. jela na první výměnu oleje cca v 83.000km (noteeth) auto bylo Hyundai Getz nebo něco podobnýho v benzínu olej originál na 15.000km prej jenom dolejvala a ani nevěděla že se má jezdit na nějaký výměny. Prej konzistence toho oleje byla docela vláčná, tak se udělal výplach motoru nalil novej olej a auto jezdí do dnes 8)

Napsal: 21 pro 2011, 18:33
od bean
Hmmm, asi tu na mna kazdy cumi ako na neznaboha, co ide pochovat tdi s 50000km na jednu napln a ani nedocita, co som napisal. Ludia berte v uvahu, ze za tu dobu sa ten olej dolievanim trikrat vymeni! Po kazdej jazde dolejem 1,5 deci cerstveho oleja - to nie je jedna napln! Tiez berte v uvahu minimum studenych startov, maximum plynulej jazdy na dlhej trati a longlife upravu motora.
Dakujem za objektivne stanoviska!

Napsal: 21 pro 2011, 19:01
od hansdob
objektivně ti povím že ten motor to má asi za sebou když chlastá tolik oleje pokud je to motorem pokud ne tak bych asi spíše řešil kde mi ho to pije. jinak na starejch prac autech který jezdili tady po okolí tahali bordel dřevo půjčovali se trubkám co neměli svoje tak na tšěch jsem to dělal jak píšeš ale na autě který mě živý bych toto nikdy nepraktikoval.

Napsal: 21 pro 2011, 21:18
od gabco007
mnuapel píše:
Marek77 píše:Ale jak si ten E.T. na těch svých blábolech zarputile trvá, co? A vůbec mu nepřijde divné, že mu tady několik lidí jednohlasně tvrdí naprostý opak, podloží svá tvrzení argumenty a dokáže mu, že kecá - pořád si mele svou............. :-D
Prosim neurazaj, pretoze aj tak ziadne argumenty nemas.
Bezna prevadzkova teplota oleja v motore je do 150C. Vsetky meraky oleja maju stupnicu aspon do 200, pricom od 150 zacina cervene.Preco asi ??? Pretoze ako si spravne napisal zapalna teplota oleja je niekde medzi 220-300C. Ked sa blizime ku 200C olej proste v motore degraduje -spalujeme ho.
Teplota oleje v najma v automatickych prevodovkach a pri dlhej a sviznej sportovej jazde sa kludne priblizi ku 200C - odskusane na vlastne oci na aute Audi Allroad, ktory ma v PC meranie teploty oleja v prevodovke.

A ohladom studeneho motora, lepsie si precitaj co som napisal - nenapisal som ze to nevadi motoru, ale nevadi to oleju! bavime sa o zivotnosti oleja a nie motora.
Takze ano studena teplota neprospieva motoru, ale nijak neubera na zivotnosti oleja. Na zivotnost oleja vplyva dlhodobe tepelne pretazovanie napriklad dlhou jazdou na dialnici pri plnom vykone...
To je vsetko uz to viac nekomentujem
ako citam tvoje postrehy, tak ty si naposledy ohrial olej na retazi na bicykli na 35C a to ked si ho oprel cez leto o stenu pred krcmou ty ET

Napsal: 21 pro 2011, 21:49
od bean
hansdob píše:objektivně ti povím že ten motor to má asi za sebou když chlastá tolik oleje pokud je to motorem pokud ne tak bych asi spíše řešil kde mi ho to pije. jinak na starejch prac autech který jezdili tady po okolí tahali bordel dřevo půjčovali se trubkám co neměli svoje tak na tšěch jsem to dělal jak píšeš ale na autě který mě živý bych toto nikdy nepraktikoval.
Tak to ti objektivne poviem, ze keby to ten motor mal za sebou, tak mi to da inak vediet ako zozranim 2dcl oleja na 1000km, co je uplne v norme na to, ze ten motor permanentne toci 3000ot. Chyta na brnk studeny/teply, ziadny modry dym sa nekona a pri 140 na dialnici ho nepocujes!
V podstate su dve moznosti, bud to vyfuka cez odvetravanie, alebo to pusta turbo. Obidve budu asi spravne, len neviem, v akom pomere. Napadlo ma odpojit odvetranie od sania, ale bojim sa s tym tak jazdit (co ak tie pary predsa maju nejaky prinos pri mazani vrchnych casti). Kazdopadne na vymenu turba sa mi to este nevidi a furt by ma to vyslo drahsie ako obcas nejaka ta flaska oleja...

Napsal: 22 pro 2011, 00:31
od hansdob
ted už mám jen tdi rotačky ale najíždím kolem 80tis ročně. dřív to bylo víc a měl jsem PD ale tolik oleje mi to nezchlastalo. a to jsem jezdil pravidelně 900km do Zürichu takže myslím že tam něco špatně je.

Napsal: 22 pro 2011, 16:56
od jericho-3
Pánové, proč se do mnuapela tak navážíte, mám za to, že na tom něco bude...Vždy nás učili, že zabrat olej dostává na dálnici, kdy naopak je motor spokojen perfektně prohřátý, ale zatížení oleje roste s dlouhotrvající téměř max, rychlostí..Nejsem expert, ale hnát auto v létě po dálnici není pro olej žádná zašívačka, sice TDI motory přehřátím tolik netrpí, ale normální motor toho má plnou prdel, jinak by taky auta určená převážně pro dálniční provoz nemusela mít oleje nejvyšší třídy náročnosti..A to, že benzinák dříve zničí olej než diesel , není moc pravda, protože naředění oleje naftou je u diesela běžné...Je pravidlem, že černání oleje /hlavně u benzina/ ukazuje, že olej "dobře pracuje"..Ale při GO motoru, kdy je vnitřek perfektně vyčištěn, první olej /v záběhu/ se po 500 km vyleje a naleje nový, téměř do intervalu nové výměny oleje si drží stejnou barvu...,což znamená, že nepracuje, protože není co, nečistoty a karbon ještě není přítomen...Takže teoreticky bychom nemuseli tak chvátat s výměnou... :)
Jinak nevím, zda ve FeRRARI, které jezdí většinou jen po dálnici, by mohl být obyčejný olej/který by konstrukčně stačil motoru/, jaký mají blafáky, s kterými strejdové jezdí do Kolbenky /např. PD/ kde vačky musí mít olej perfektní, již z podstaty své konstrukce...Protože přeci na dálnici olej tolik nezatěžují, jako u strejdů ve městě... :)

Napsal: 22 pro 2011, 17:39
od slovacek.milos
[quote="bean"]Hmmm, asi tu na mna kazdy cumi ako na neznaboha, co ide pochovat tdi s 50000km na jednu napln


bean deš na to dobře dyt ono je to logickéí když doleješ čtyři litry oleje za 15.OOO km tak máš olej vyměněný, zatím dolévaáš tři ale to dojde

pak už nic měnit nemusíš a jezdi dál, jen dolévej, si správný chlap neřešíš prkotiny,

ono stejně pod autem to máš zadeklované a olej nejde vyměnit,

za jízdy používej http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=k ... tQ&cad=rja

když ti něco vypochoduje z motoru nemusíš pak měnit fotku v občance ;) miloš

Napsal: 23 pro 2011, 22:41
od Sleepz

Napsal: 23 pro 2011, 22:56
od slovacek.milos
Sleepz píše:Zahlídl jsem něco co se hodí pro každého kdo přemýšlí "Vyměnit nebo ne?"

http://auto.fishki.net/comment.php?id=106410

http://auto.fishki.net/comment.php?id=106271

http://auto.fishki.net/comment.php?id=106111
oleje to je ráj internetových teoretiků, vyásledek je že se nedá žádný olej nalít (hm)

Napsal: 23 pro 2011, 23:35
od LB
olej menit po 10 tis..komplet filtry a olej..kdo ma naftaka a zdroj k nafte tak to neresí jestli o nejakej tyden nebo km navic..tod muj nazor

Napsal: 24 pro 2011, 09:18
od slovacek.milos
LB píše:olej menit po 10 tis..komplet filtry a olej..kdo ma naftaka a zdroj k nafte tak to neresí jestli o nejakej tyden nebo km navic..tod muj nazor
já to taky tak dělám všechny motory mám nastaveny na 1O.OOOkm leju superturbo, sem tam se stane že nějaké HDi přetáhne i na 45.OOO km,

motory mají i přes 4OO.OOO km, třeba hadroštel ten jsem ještě nikdy neměnil jen u potkana ;)

Napsal: 24 pro 2011, 14:17
od Čert
Stručně a krátce: Long Life oleje nám byl :fakac: dlužný.