Slabý tah, sem tam nouzák,ASV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Bigr
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 29 pro 2006, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bigr »

Ještě zkusím odpojit tu baňku a uvidím jak to bude vypadat. Nechce se mi to vzdávat jen tak, pokud tam není už nic co by to mohlo ovlivňovat, tak není boha, abych na to nepřišel!!!! (wallbash)
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
frudy1
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 30 led 2013, 00:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od frudy1 »

Změř si podtlak přímo u n75 vstup,měl by mít Od 15 do 20 psi ale ze zkušenosti vím že budeš mít na 90 procent vadný N75 je to nejčastější závada měním je dost často,problém je ten že se hřejí a pak ze zadírají,v akčních členech ti bude normálně fungovat ale v zátěži když se přehřeje tak se pak zasekne,nemužeš tam cpát jinej ventil než n75 nefunguje to mám vyzkoušeno.není to bolest jen vw ale mají s tím problém všechny auta hlavně fordy,ty ventili se hřejí a oni je ještě montujou na místa kde je vysoká teplota od motoru to jim na životnosti moc nepřidá.
Bigr
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 29 pro 2006, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bigr »

Takže verdikt:
po demontáži baňky od regulace turba jsem zjistil opět tu stejnou básničku jako ve všech tématech na tomto fóru ohledně problémů s padáním do nouzového režimu.
Budu si tu muset nasypat hodně popela na hlavu, protože opravdu za problémem s rozhazeným plnícím tlakem jsou v jednom místě mírně ztuhlé lopatky. Při normální kontrole rukou přes odpor pružiny se tak malý odpor nedál poznat, ale na logu jde vidět, že to občas mělo snahu regulovat, ale v tom zatuhlém místě to vždy zakoplo.
Když jsem to rukou částečně rozhýbal a poté zkusil nalogovat, šlo vidět, jak regulace krásně drží požadavek.
Takže až bude čas, půjde turbo ven a bude očista a vypodložení.
Bohužel jsem při zkoumání a testování zjistil, že mi auto dvakrát vyhodilo vodu přes expanzi ven. Při bližším zjištění, se mi potvrdila obava, že to odneslo těsnění pod hlavou, takže v nejbližší době bude muset jít auto do servisu, kde dostane GO hlavy.
V závěru vám všem děkuji za trpělivost s řešením mého problému.
Pro ostatní, kteří řeší podobný problém rada: nestačí jen zkouška regulace přes odpor pružiny, nebuďte lenivy a odpojte si baňku od turba a poznáte hned kde je opravdu problém.
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5053
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Většinou se snažíme dobře poradit ale někteří mají svojí hlavu.
Příjemnou opravu a hodně šťastných km.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Bigr
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 29 pro 2006, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bigr »

Zdravím, tak mám po výměně těsnění pod hlavou a při tom jsem si vyčistil i problematickou regulaci na turbu. Dle přiloženého logu můžu potvrdit, že opravdu byl problém v zatuhávajících lopatkách. Provedl jsem očistu s dodatečným vypodložením a seštelováním předpětí táhla baňky na cca1-2mm. Nedalo mi a povolil jsem i červík na dorazu regulace pro rychlejší náběh. Na logu jde vidět, že jsem se zbavil přefuku při rozběhu, ale díky tomu přišlo auto i o kus zátahu v nízkých otáčkách.
Mám jen dotaz, zda jsem to nepřehnal s tím předpětím a jestli to nemám o kousek ještě povolit?

https://ulozto.cz/!KuDsfftQcrSN/toledo- ... ociste-csv

https://ulozto.cz/!lLjRND2qpT8f/toledo- ... iste-2-csv
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
Uživatelský avatar
Stifko
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 15 srp 2012, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Stifko »

Tvoje téma se mi momentálně hodí, při půlení starého turba na ASV mi turbo prasklo, sehnal jsem jiné zalehlé turbo na kterém byla prorezlá baňka. Turbo je vyčištěno, vypodloženo a nová baňka nastavená podle staré. Nárůst výkonu je mdlý, zátah to má až kolem 3000ot a 4. a 5.rs padá do nouzáku. Zajímalo by mě to předpětí baňky, když jsou lopatky maximálně zavřené (baňka bez podtlaku), tak "prodloužím" tyčku o 1,5-2mm (1-2 závity) ? To jsem neudělal a proto bude ten zátah tak zpožděný, když tedy nepočítám ztrátu výkonu vypodložením, ale to se bavíme posunutým výkonem o cca.200-300ot. Díky za odpověď
Suzuki Burgman 650 40,5kW 2003
VW Multivan T5 2.5TDi 128kW 4-Motion 2008
Škoda Octavia Combi 1.9TDi 81kW 2003
Škoda Yeti 1.2TSi 77kW 2012
Bigr
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 29 pro 2006, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bigr »

Co ti to píše za chybu, když to padne do nouzaku? Počítám že mez plnícího tlaku nedosažena. Předpětí uděláš, že si povolíš tu kontra matku a tou vroubkovanou uvolniš předpětí regulace proti membráně na mez až se nebude vtlačovat do baňky a poté to zpátky budeš šponovat, až se ti začne ta tyčka zasouvat do baňky, tak ji nech zajet jen cca 1mm, utahni a máš hotovo.
Jakou tloušťku plechu jsi použil na vypodložení? Já použil jeden plíšek z těsnění mezi výfuk a turbo a jde znát velký úbytek krouťáku ve spodku a nejde ten náběh doladit ani červikem na dorazu. Auto teď táhne až někde kolem 2200 ot. Žádný nouzák, krásně reguluje, ale je to takový benzínový projev.
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
Uživatelský avatar
Stifko
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 15 srp 2012, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Stifko »

Chybu jsi trefil přesně, to přepětí se musí na autě dělat úplně dokonale :( .Já mám vyrobené titanové válečky nové, nemám podložky, kupoval jsem 2 sady pred 3 rokama,takže už nevím, jestli 0,1 nebo 0,2mm. Spodek je mizernej celkem.U bývalé Octy jsem jsem vyčistil, podložil a bez jakéhokoliv nastavování to už 2 roky jezdí jak fik, škoda že to takhle nejde i teď.To předpětí zkusím, doufám že to pomůže
Suzuki Burgman 650 40,5kW 2003
VW Multivan T5 2.5TDi 128kW 4-Motion 2008
Škoda Octavia Combi 1.9TDi 81kW 2003
Škoda Yeti 1.2TSi 77kW 2012
Bigr
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 29 pro 2006, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bigr »

Naloguj jízdu a dej jí sem, jsou tu šikovní lidi a když se jim zrovna chce, tak i poradí. Možná pokud to bude v mých schopnostech, tak ti řeknu svůj názor i já . Každopádně můžu z vlastní zkušenosti říct, že vypodložení je dobrá věc, akorát se to nesmí přehnat a dát maximálně 0,1mm jinak to nejede vespodku a začíná až někde za 2tis ot. a nepomůže žádné laborování s červíkem. Jinak to předpětí jsem dělal, když bylo turbo venku. Ale jde si pomoci tím, že na autě si to povolíš a pak začneš dotahovat a až dojedeš na doraz, kdy už to prostě nejde lehce a je to opřené o doraz, tak si to zakontruješ jen tak zlehka a pak vymontuješ celou baňku a pomocí posuvky prodlouziš o ten +/- 1mm. Ale první udělej ten log a pak můžeš ladit, ať to nemáš rozházené vše.
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5053
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Když je turbo u ASV čerstvě vypodložené a čisté,tak to nemůže jet. Moc velká vůle a utíká to okolo. Chce to trochu zajezdit,zaprášit,utěsnit a pak to lítá. Vypodkládá se to pro zvětšení vůle,aby saze ,které jsou mastné,lepivé nebránily lopatkám v lehkém pohybu.
Jezdi a po 2tis km nám popiš,jak to lítá. No teď,když si to rošteloval,budeš časem znova ladit a dostaneš se místa závitu,kde jsi byl před čištěním.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Stifko
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 15 srp 2012, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Stifko »

Nastavil jsem baňku podle staré baňky, zkusím ještě do předpětí, takže mi tím chceš říci, že mám s tím nouzákem zkoušet ujet 2000km? :-D
Suzuki Burgman 650 40,5kW 2003
VW Multivan T5 2.5TDi 128kW 4-Motion 2008
Škoda Octavia Combi 1.9TDi 81kW 2003
Škoda Yeti 1.2TSi 77kW 2012
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5053
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Stifko píše:Nastavil jsem baňku podle staré baňky, zkusím ještě do předpětí, takže mi tím chceš říci, že mám s tím nouzákem zkoušet ujet 2000km? :-D
A je stejná? Má stejný odpor,sílu pružiny? Proč jsi ji měnil? Udělal jsi dvě věci najednou a nevíš,kterou z nich byla předtím chyba,závada.
To je potom těžké radit od PC.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Stifko
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 15 srp 2012, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Stifko »

Tak ještě jednou, dával jsem jiné turbo, protože staré jsem zmrvil při půlení. Koupil jsem turbo s novou nenastavenou baňkou, houkalo a bralo olej, tak jsem sehnal ještě jiné, kde byla prorezlá a plná baňka rzi, ale turbo bez vůlí, jen jsem ho vyčistil a vypodložil + jsem na něj dal tu novou baňku a nastavil jsem ji podle té prorezlé co tam byla, jestli má stejný odpor nebo ne se nedá posoudit, ta stará byla plná rzi a moc nechodila,proto asi turbo zatuhlo.
Suzuki Burgman 650 40,5kW 2003
VW Multivan T5 2.5TDi 128kW 4-Motion 2008
Škoda Octavia Combi 1.9TDi 81kW 2003
Škoda Yeti 1.2TSi 77kW 2012
Bigr
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 29 pro 2006, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bigr »

Hádám, že "martinsidlo" myslel tím laděním mé auto, no je pravda, že jsem to zkoušel všelijak a nakonec jsem si předpětí naladil na maléj přefuk a červík jsem se snažil vrátit do původního stavu, ale kdo to už dělal na autě, určitě ví, že nastavit půl otáčky je fakt hodinářská práce. Asi jsem se netrefil úplně, protože auto na plyn reaguje lépe. Ale podle toho logování, a porovnání před a teď jde vidět, že tomu kolem 15-1700 ot chybí vzduch. Zkoušel jsem to oživit vyřazením váhy vzduchu diodou, ale dočkal jsem se jen cukani a žádný tah v celém pásmu.
Dnes jsem zkoušel přesně změřit to těsnění výfuku, ze kterého jsem udělal ty podložky a zjistil jsem, že je tloušťka 0,26mm což už je moc. Tak teď přemýšlím, zda to nechat a doufat, že se to zanese a bude to lepší a nebo to rozhodit a sehnat něco do těch 0,1mm a všechno nastavení udělat znovu.
Seat Toledo (1M) 1.9TDI, r.04, ASV, EGR OFF
Uživatelský avatar
Stifko
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 15 srp 2012, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Stifko »

Uživatel "cin" vyrábí vyšší titanové válečky, nápis mu a nemusíš řešit žádné měření podložek
Suzuki Burgman 650 40,5kW 2003
VW Multivan T5 2.5TDi 128kW 4-Motion 2008
Škoda Octavia Combi 1.9TDi 81kW 2003
Škoda Yeti 1.2TSi 77kW 2012
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“