Stránka 3 z 5

Napsal: 15 led 2017, 21:57
od slovacek.milos
testasstreta píše:Jsou to stary vraky :) u me snad uz zbyva jen to cerpadlo nebo komprese dokaze mi nekdo rict jak by se jeste projevovalo spatne cerpadlo ci mala komprese? Jeste setedy zasoustrerim na tu padajici naftu.
jaký starý vraky, dělal jsem bocovi III golfa, mrzlo až praštělo, co byly vyšší přesahy pístů tak jsem je pobrousil vrtačkou a dostal se na nízké těsnění,

se vším sem se hrál při mínus 18 drb ;)

Napsal: 15 led 2017, 22:12
od slovacek.milos
testasstreta píše:
slovacek.milos píše:
jirka.p píše:zdravim..mam stejny problem. 1.9TDI 81kw AHF

nejlíp sehnat někoho s kleštovým ampermeetrem, a ráno zkusit jestli do žhavičů teče po zapnutí klíčku 60A
60A tam urcite nepotece protoze je tam 50A pojistka. Alebl zkusim je po jedny pripojovat a merit proud
¨¨



to je teorie v praxi jsi ten proud nikdy neviděl a logiku tam netahej, charakteristika odběru si najdi, je 14 A na svíčku

je tam na skoro šedesát a spadne na čtyřicet, nejsem nějaký odborník na elektriku a moje přístroje nejsou ty nejlepší ale to moje oči vidí ;)

Napsal: 16 led 2017, 15:57
od jericho-3
eXi píše:moje zkušenost s pomalejšími starty je krs trysky.. s 66tkama a na naftu mi to chytí na brnk i ráno.. s 66tkama na olej na druhý otočení.. na 764 na naftu na dvě otočení.. a na 764 na olej na 5 otočení a chytá postupně.. trysky byly na stolici.. nevím čím to je
Když tam jde paliva moc, je to chyba, trysky spalovák "umejou". Ale pokud je základní předvstřik správný a čerpadlo dává palivo, musí to chytit. Měření žhaviček různými měřáky je naprd, chce to aspoň jednu vyndat, napojit na její přívod a zkonrolovat ji, zda se opravdu rozžhaví, tak jak má..Pokud to jen slibuje a palivo do motoru jde/výfuk bíle pokuřuje/ , je buď slabší komprese, nebo nejde žhavení, nebo je malý převstřik/nebo je na hraně chytatelnosti/, což v teplejším počasí až tak nevadí.. Když se sejdou různé i malé nedostatky v nejtěžším režimu motoru, což je start v mrazu, nastanou problémy tohoto typu. Pokud auto po problémovém startu normálně jezdí, tak čerpadlu asi nic nebude..Začal bych tím základním, což jsou právě veličiny, bez kterých žádný diesel nemůže pracovat..Možná by stálo zato, zkusit nastartovat auto u někoho v teplé dílně, nechat jej tam do rána a bude se vědět...Také by pomohlo jej vzít na lano, pořádně jej rozjet a zkusit pro jistotu na 4. kvalt motor natočit.Pokud chytne na otočení , bude to kompresí, popřípadě tím předvstřikem.

Napsal: 16 led 2017, 16:07
od testasstreta
Tady je dnesni video, start po dvoudenim stani v garazi kde je cca +10 stupnu, myslim ze takto v teple to startuje dobre. Akorat z toho sel bily coud ktery smrdel naftou. To znamena hodne nebo malo paliva?

https://youtu.be/nXFrYj0c6XQ

Napsal: 16 led 2017, 16:36
od pavlin2
Vim, že to v plus 10 stupnich nezhavi, ale nechavas ored startem zhasnout kontrolky a cvaknout rele kdyz to mas v mrazu?? Ze na videu tocis hned. Ja treba, nevim proc, nechavam zhasnout kontrolky a pak jeste chvilicku pockam i kdyz rele necvakne, treba v lete. Jen tak..

Napsal: 16 led 2017, 17:07
od eXi
jericho-3 píše:
eXi píše:moje zkušenost s pomalejšími starty je....
předvstřik mám kolem 100, nějakým způsobem se mi ho nepodařilo donastavit a pak jsem se na to vysral.. ale vycházím z toho že na naftu a 66tky to jde na brnk.. je po repasu.. a olej je holt hustší o chlup (v zimě parkuji v hale kde je cca 2 stupne) ale kamaráda 1Z golf 3 tdi, má jen trysky bez softu a chytá mu to na brnk i na olej.. tak vám nevím pane (LOL)

Napsal: 16 led 2017, 18:53
od testasstreta
Kdyz to zacne zhavit tak cekam na zhadnuti kontrolky na rele necekam, u oredchoziho tdi sem taky nikdy necekal a startovalo to i v minus 20 na drc. Dnes sem to nestihl ale zitra to vyhodim z garaze na mraz a kouknu na to padani nafty. Snad to bude tim.

Napsal: 16 led 2017, 21:48
od mirsi
V mojom prípade zlý studený štart spôsoboval opotrebovaný štartér a úbytok napätia na silových kábloch (plusový vodič 0,6V a mínusový 0,3V...t.j. spolu 0,9V a to je celkom dosť). Po odstránení týchto závad motor štartuje na brnk aj v mrazoch. Preto odporúčam dôkladnú kontrolu akumulátor-vedenie-štartér. Štart musí mať od začiatku švih. :)

Napsal: 17 led 2017, 06:09
od yardarytarda
To:jericho-3
Zdarec,co tím myslíš?"Když tam jde paliva moc, je to chyba, trysky spalovák "umejou"Mohl bys to víc rozvést?Díky za info.Mám tež vstřiky 764 na asv a problém se startem v mrazu.Vše tip ťop nastavené,jakmile se oteplí nad teplotu kdy to už nežhaví tak startuje na brnk ,jinak se rozkašlává.Je pravda že jsem nekontroloval kontakty na fajích žhaviček.Na to se ještě zaměřím.

Napsal: 17 led 2017, 09:50
od NOVON
Me starsi okta taky "kaslala" pod -5 a byla 1 zhavka v haji.

Napsal: 17 led 2017, 14:11
od jericho-3
yardarytarda píše:To:jericho-3
Zdarec,co tím myslíš?"Když tam jde paliva moc, je to chyba, trysky spalovák "umejou"Mohl bys to víc rozvést?Díky za info.Mám tež vstřiky 764 na asv a problém se startem v mrazu.Vše tip ťop nastavené,jakmile se oteplí nad teplotu kdy to už nežhaví tak startuje na brnk ,jinak se rozkašlává.Je pravda že jsem nekontroloval kontakty na fajích žhaviček.Na to se ještě zaměřím.
Pokud jde do motoru nafty moc , tak při startu to písty jen "umeje", místo aby se nafta vznítila. Proto také každý motor má jinou velikost trysek, podle obsahu, komprese atd. Ty závodní trysky mají hlavní vlastnost a to je větší díry, dávají víc nafty. Tohle jsem si vyzkoušel, když byl nedostatek všeho a origo trysky byly pouze v Tuzexu. Tak se laborovalo a nahrazovaly se trysky z různých silničních strojů, a pak to nechytalo, kouřilo apod. Je to věda a proto je dobře poslechnout výrobce..Samozřejmě záleží také na stavu motoru, je stará zásada, že motor s perfektní kompresí snese téměř vše, zatímco starší opotřebovaný motor, jehož hodnoty jsou již na hraně je háklivý na vše.

Napsal: 17 led 2017, 14:42
od testasstreta
mně práve mechnik zvednul startovací dávku a já si myslim jestli by ji to spíš nechtělo snížit nebo nechat stejnou když jsou tam už větší trysky :?

Napsal: 17 led 2017, 15:55
od slovacek.milos
testasstreta píše:mně práve mechnik zvednul startovací dávku a já si myslim jestli by ji to spíš nechtělo snížit nebo nechat stejnou když jsou tam už větší trysky :?
a okolik ti ji zvedl|? to víš? máš stím nějaké zkušenosti ?


jeden dělá druhý myslí :roll:

Re: špatné studene starty rotačka

Napsal: 17 led 2017, 17:10
od prka
testasstreta píše:ahoj mám horší studené starty, přečetl jsemvšechny podobne témata, žhavky nové Boosch, napětí k nim jde, filtr nový MAN, gumičky filtru nové, baterka nova, startovací dávka na max. čidlo teploty ve VAGu ukazuje správně. předvstřik na teplém motoru 55.trysky 764 ale celé vstřiky byly na seřízení takže taky OK. někdo nějaký nápad? motor točí, točí a chytá to jakoby po válcích, pak se chvilku třepe na 3.5 válce a pak už OK.
pomohlo by startovací relé s přídavným odporem nebo to řeší jen teplé starty? teplé starty mám v pořádku....
Podle toho jak Ti to startuje a s ohledem na dobrou práci žhaviček /jak popisuješ později/ by Ti přídavný odpor pro start určitě pomohl i kdyby byly tlaky ve válcích o maličko nižší.

Napsal: 17 led 2017, 21:51
od yardarytarda
jericho-3 píše:
yardarytarda píše:To:jericho-3
Zdarec,co tím myslíš?"Když tam jde paliva moc, je to chyba, trysky spalovák "umejou"Mohl bys to víc rozvést?Díky za info.Mám tež vstřiky 764 na asv a problém se startem v mrazu.Vše tip ťop nastavené,jakmile se oteplí nad teplotu kdy to už nežhaví tak startuje na brnk ,jinak se rozkašlává.Je pravda že jsem nekontroloval kontakty na fajích žhaviček.Na to se ještě zaměřím.
Pokud jde do motoru nafty moc , tak při startu to písty jen "umeje", místo aby se nafta vznítila. Proto také každý motor má jinou velikost trysek, podle obsahu, komprese atd. Ty závodní trysky mají hlavní vlastnost a to je větší díry, dávají víc nafty. Tohle jsem si vyzkoušel, když byl nedostatek všeho a origo trysky byly pouze v Tuzexu. Tak se laborovalo a nahrazovaly se trysky z různých silničních strojů, a pak to nechytalo, kouřilo apod. Je to věda a proto je dobře poslechnout výrobce..Samozřejmě záleží také na stavu motoru, je stará zásada, že motor s perfektní kompresí snese téměř vše, zatímco starší opotřebovaný motor, jehož hodnoty jsou již na hraně je háklivý na vše.
Díky za poznatek tak-na 4.kompresní zdvihy mám v -10° něco málo přez 30Mpa.Tak nevím jestli je to ok,co zdvih to 8.Mpa.Jinak mám spotřebu a výkon parádní na těch 764,někdo mě říkal že změnou trysek se změní i otvírací tlak a s ním i předvstřik,to ale nemohu potvrdit.Dělal jsem si výměnu trysek sám na Nc50 a jediné co se změnilo je dávka což jsem nastavil na hodnotu 4,5mg/ot.