Jde to?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

neboj se ze to nachipovane JTD neprohanim:D delal sme to cely minuly rok a ted mi taky jeste aspon 2x za tyden hrabne a tocim 4 tis,ale teplym motorem. olej pro dvoutakty doporucuji i autorizovane servisy Mercedes CR- CDI to same citroen - HDI takze JTD to same. me to teda nikdy nepomohlo ,ale jinym lidem to rozchodilo odumrele vstriky
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
radekandy
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Odpovědi: 0
Registrován: 29 črc 2010, 17:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od radekandy »

sikin1987 píše:neboj se ze to nachipovane JTD neprohanim:D delal sme to cely minuly rok a ted mi taky jeste aspon 2x za tyden hrabne a tocim 4 tis,ale teplym motorem. olej pro dvoutakty doporucuji i autorizovane servisy Mercedes CR- CDI to same citroen - HDI takze JTD to same. me to teda nikdy nepomohlo ,ale jinym lidem to rozchodilo odumrele vstriky

Zrovna minulý týden jsem se o používání 2T oleje bavil s kamarádem co má na plzeňsku jeden z největších velkoobchodů s oleji a k tomu i patřičné vzdělání a říkal že ten 2T olej mnohem víc karbonuje, protože je určený pro spalování při úplně jiné teplotě a hlavně v úplně jiných otáčkách, což má svou logiku. Navíc olejů do 2T je hafo druhů, třeba trialové motorky které pracují hlavně v nízkých otáčkách potřebují úplně jiné oleje než 125cm silniční, která jede skoro pořád na max a je tam úplně jiná teplota a vyplachování válce... Takže to údajné doporučení výrobci dávat 2T olej mi přijde dost padlý na hlavu. Viděl jsem třeba ještě na vlastní oči, jak jeden kámoš který chtěl ušetřit mazal enduro 2T GasGas 300 EXC olejem STIHL na motorové pily a jak mu pak krásně chcal nespálený olej kolem přívěry, z výfuku atd.. A zas jde jen o to, že mot. pila pracuju furt v max otáčkách, kdežto na enduru se ty max otáčky zas tak moc nevyužívají...
AUDI A4 B8 3.0TDI
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Odpovědi: 0
Registrován: 19 lis 2010, 10:59

Příspěvek od ovocny »

S tim ze olej do 2T motoru je celkem slozita otazka souhlasim. Taky mam uplne jiny olej do pily a do Gase EC. Pokud jde ale o to nalit jeden z nich do nadrze auta tak bych pokud jde o maly pomer (treba 20:1 s naftou) nalil do nadrze klidne oba nic to neudela. Ono by to nejspis na nej jelo i 1:1 ale asi by to delalo problemy i kdyz kdo vi, vyzkousene to nikdo nema. On diesel opravdu spali kdeco a rozhodne ma 2T olej v mnoha ohledech lepsi vlastnosti pro spalovani nez RO.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

ale ti odbornici na vstriky doporucuji pridat 2 deci na celou nadrz:D takze o nejakym karbonovani se neda mluvit to mi vic zakarbonuje spatna nafta , kdyz budu podtacet motor jak to delam. Ja sem to tam dal jen tak ze srandy. ja tomu neverim,ze se to nejak muze projevit. verim,ze treba rostlinak muze lip mazat cerpadlo nez nekvalitni nafta
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

Všechny motorový oleje se špatně spalujou protože jsou určený k tomu aby vydržely i vysokou teplotu a zajistily mazání motoru. A jestli si někdo dá do rostliňáku nějaký deci jakýhokoliv motoráku tak je to úplně jedno. Já dávám i 50% motorovýho, nebo převodovýho, kompresorovýho, řeznýho oleje do rostlinnýho oleje a nepociťuju v tom žádný rozdíly. A čerpadlo jsem v životě nezadřel.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“