Fabia II vibrace předních brzd

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Zlatá slova, mám zato, že každy by si měl uvědomit, že továrna VÍ NEJLÉPE, co a odkud na vůz montuje..A to znamená i to, že brzdy od nějaké jiné firmy mohou u jiného vozu fungovat velmi dobře, ale tady prostě ne..Dnes má každý představu, že ví víc než ti, co to konstruovali a samozřejmě prachy jsou vždy až na prvním místě...Tohle svědectví je výborné v tom, že Jarda-k
autu dával čočku , takže zápřah komponetů nebyl jednostranný jako u plížilů, kteří auto oddělají komplet, ale brzdy jim vydrží, neboť je vlastně nepotřebují... :)
nepropadat panice...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Jarda-k píše: Jak říká jeden z fachamnů, co má u nás na starosti materiálový výběr - litina, aby byla dobrá, musí pět let ležet na mrazu a dešti v kopřivách. Pak z ní vytočíš kotouč a ten se ani nehne.
Vytesať do kameňa ;) Presne na túto tému som sa bavil minule s jedným odborníkom na kovoobrábanie. Potvrdil mi, že mnoho liatinových výrobkov sa v rámci úspory času narýchlo obrábajú a potom nastávajú podobné problémy :(.

Môžeme my vymeniť 3/4 auta, merat hadzavosti kotucov...nábojov, atd...

Je to proste v kotúči!

btw...minulý týzden nasadené ATE 288 na passat B5, vydržali jednu cestu RK-LM, na druhý den brzdim z 90tky na vyjazd...a uz volant jemne podrmkava (wallbash)
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

zeptejte se uživatele Tukydydes. První majitel auta, na autě během posledních pár měsiců už jsou teď původní jen tehlice, přední nápravnice a zadní náprava. I ramena má nový,všechno gumový, ložiskový,náboje,brzdiče i řízení je tam cca rok. A furt se kroutí. TRW skoro hned, čína taky, Textar držel asi 10 tis. Dokonce nechal stočit 288 na 280mm a stejně se zkoutili. Takže má vyměnit tehlice aby měl klid?
Už jsem to tu kdysi psal, že těm kecům od výrobců brzd nevěřím.
Naposledy upravil(a) Biimbo dne 04 lis 2017, 20:18, celkem upraveno 3 x.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Biimbo píše:
dhfool píše:FS-III třmeny? Nejzkurvenější brzdy. Všechno v tom odkazu + křivé čepy brzdiče, páč to nějaký debil ohne při dotahování, když to teda nestrhne.
zeptejte se uživatele Tukydydes. První majitel auta, na autě během posledních pár měsiců už jsou teď původní jen tehlice, přední nápravnice a zadní náprava. I ramena má nový,všechno gumový, ložiskový,náboje,brzdiče i řízení je tam cca rok. A furt se kroutí. TRW skoro hned, čína taky, Textar držel asi 10 tis. Dokonce nechal stočit 288 na 280mm a stejně se zkoutili. Takže má vyměnit tehlice aby měl klid?
Už jsem to tu kdysi psal, že těm kecům od výrobců brzd nevěřím.
daj novy kotuc, zmerajte hadzavosť kotuča a naboja ;)

a vieš kde je problem.

btw, ak je problem v náboji, alebo teda mechanicky problem. musi triasť aj nový kotúč!!!! logicky nie? :)

posledna vec, aj správne zajazdenie brzd ma svoje ucinky, pokial ti ostane odtlačok platničky na kotúči, to miesto už bude vždy "tvrdšie" a v tom mieste budeš mať časom hrb.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

A zajimavý je, že i v záruce jim měnili v roce 2001 kotouče kvůli vibracím. Pak tam měl snad 200 tis km ATE powerdisc. Sjetý do mrtě. Bez kroucení.
Dal je znovu a do pár tis km kroucení. Od tý doby vyměnil nespočet brzd, udělal podvozek novýho auta a stejně se mu vlní.

Ale obdivuji jeho odhodlání na to přijít. Myslím že nikdo jiný tomu nevěnoval víc.

Házivost měří pokaždý. Nový neháže.

Já asi před 3-4 roky dělal OI kolegy. Auto celkově nic moc,možná víc zdevastovaný auto jsem neopravoval ale silentbloky natrhaný, jedno ložisko hučelo,sbíhavost v háji protože si měnil čep sám a na geo nebyl a vůle v hřebeni řízení taky slušná. Měl tam jen nový tlumiče se kterýma to už koupil. Nejdřív chtěl udělat jen brzdy. Protože má jit na STK a svítí mu kontrolka. Brzdy nekopali. Ale dopadlo to tak, že jsem mu dal nový puky,ložisko a Textary. Na sbíhavost si dojel. A celý tři roky bez kopání. Takže resumé výrobců o stavu nápravy ať si strčí za klobouk.
Naposledy upravil(a) Biimbo dne 04 lis 2017, 20:29, celkem upraveno 2 x.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34011
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Biimbo píše:
dhfool píše: Už jsem to tu kdysi psal, že těm kecům od výrobců brzd nevěřím.
ze mě dělali taky blba, že prej vůle v náboji, znám auta kde byla taková vůle v náboji že si přesně neodhadl kudy pojedeš a nic netřepalo, znám jedo větší iveko tam když foukalo tak si měl co dělat udržet se v přímém směru, předná kola se kývali,
pak špatně zajeté desky a podobné kecy, ATE pasta,pískání,
kdysi jsem koupil fáčko praktik za pár tisícovek jedu domů netáhlo žralo jak kráva smrad vylezu, desky nekouřily a kotouče svítili jak lampion, normál červená barva, a nic s volantem netřepalo,

udělal jsem si den času z nahromážděného odpadu udělal test měnil a měnil a je to jen v deskách nikde jinde, přehřejou blbě kotouč a začne třepat volant,
neumím to nějak vědecky zdůvodnit ale tak to je



;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34011
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

octaviask píše:


posledna vec, aj správne zajazdenie brzd ma svoje ucinky, pokial ti ostane odtlačok platničky na kotúči, to miesto už bude vždy "tvrdšie" a v tom mieste budeš mať časom hrb.
a máš zkušenosti stím hrbem? když tak napiš u čeho jaké desky jaké kotouče, to třeba neznám, ale neberu to od tebe na lehkou váhu,

mám zkušenosti s extrémním hrbem kdy chlazené schnily a propadli se s volantem to netřepalo ale s tvojí nohou tam byl třes jak kráva

já osobně jsem nikdy vymeltý kotouč nenaměřil, mám úchyla na magnetu i cejchovaný mikrometr , jediné vymleté místo bylo u fordů kde se schnil střed a došlo k propadu
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34011
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Biimbo"]
Ale obdivuji jeho odhodlání na to přijít. Myslím že nikdo jiný tomu nevěnoval víc.

je to šílené ale je to v deskách

;)
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 689
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Myslím si , že na hádzanie kotúčov má veĺký vplyv keď s horúcim kotúčom nabehnete na vodu a dostane sa naň....čo sa asi stane no predsa ho skrúti.To isté plati ak vbehnete do auto umyvárky s horúcim kotúčom.A do tretice je dóležitý štyl jazdy ked niekto prudko zabrzdi na diaĺnici z príklad zo 170-180 na 90 čo sa stane...kotúč sa prudko zahreje na niekoĺko 100 stupňov a v zápäti sa jazdou týchlo ochladi tým pádom ako kebý ste ho jemne zakalili a to je začiatok pomalého ale istého krútenia a preto sú kutúče niekedy až fialové od prehriatia a taký kotúč už nemá 100% brzdný účinok.Ja sa snažim na mojom aute brzdiť tak pokial to dovoluju okolnosti v premávke ,že začnem brzdiť jemne a postupne pritláčam viac a medzi tým pololím a zas prišlapnem tým dosiahném ,že kotúč nedosiahné prudko vysokú teplotu a tým znížim možnosť krútenia kotúčov.Ale je pravda čim väčší kotúč tým väčšia možnosť hádaznia.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34011
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="proxima"]Myslím si , že na hádzanie kotúčov má veĺký vplyv keď s horúcim kotúčom nabehnete na vodu a dostane sa naň...

nechcu tě nasrat ale myslet zn amená hovno vědět ;)
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

proxima píše:Myslím si , že na hádzanie kotúčov má veĺký vplyv keď s horúcim kotúčom nabehnete na vodu a dostane sa naň....čo sa asi stane no predsa ho skrúti.To isté plati ak vbehnete do auto umyvárky s horúcim kotúčom.A do tretice je dóležitý štyl jazdy ked niekto prudko zabrzdi na diaĺnici z príklad zo 170-180 na 90 čo sa stane...kotúč sa prudko zahreje na niekoĺko 100 stupňov a v zápäti sa jazdou týchlo ochladi tým pádom ako kebý ste ho jemne zakalili a to je začiatok pomalého ale istého krútenia a preto sú kutúče niekedy až fialové od prehriatia a taký kotúč už nemá 100% brzdný účinok.Ja sa snažim na mojom aute brzdiť tak pokial to dovoluju okolnosti v premávke ,že začnem brzdiť jemne a postupne pritláčam viac a medzi tým pololím a zas prišlapnem tým dosiahném ,že kotúč nedosiahné prudko vysokú teplotu a tým znížim možnosť krútenia kotúčov.Ale je pravda čim väčší kotúč tým väčšia možnosť hádaznia.
mal som XY aut ktore proste si mohol brzdit ako si chcel...beztak si nič neprehrial..tak isto máš octaviu I ktoru prebrzdiš na dialnici ze kotuce fialove jak fixka....a nie su pokrutene...

pnutie ktoré sa uvolni pri prehriati kotuča...sa odstráni tým, ako tu bolo spomenuté, že liatia je "odstáta", nasledne ma takato liatina menšie sklony ku kruteniu.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 689
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Krútenia budu či už takým alebo onakým spósobom. :)
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 689
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Spíš je ošizen nebo špatně proveden proces normalizačního žíhání a u konstrukce kotouče OI se nedá vynechat. 280mm u OII se nekroutí(teda rozhodně ne v takové míře)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34011
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Biimbo píše:Spíš je ošizen nebo špatně proveden proces normalizačního žíhání a u konstrukce kotouče OI se nedá vynechat. 280mm u OII se nekroutí(teda rozhodně ne v takové míře)
zkus to nějak prokázat podle mě na stotpo nezjistíš nic vůbec nic budeto třepat a třepat (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“