NABOJ PREDNIHO KOLA S LOZISKEM Fabia 1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34087
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

edie píše:Zajímalo by mě jakou má přesně ten kroužek funkci...Tech ložisek jsem namontoval spousty ale většinou mi ten kroužek prasknul..Tak ted uz ho tam nedávam vůbec..Žádný problém nebyl..
a jakou ten kroužek měl funci když si to staré ložisko vylisoval :?

působil větší odpor jako když přejede tank mravence???
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

Nechci kecat, ale kolega tuhle říkal, že některej výrobce už na tom ložisku ten kroužek ani nemá, nezabejvaji se tím. Jinak nalisoval jsem těch náboju asi milion a jak tady píšete, že přez koule ložisko zničíš, tak to jsou kecy. Je to ložisko jak hrom a musí odolávat kdejakejm ránám. To by musely bejt kuličky z hliníku, tak neblázněte.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14472
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Před časem jsem četl informační bulletin od SKF a tam psali že s kroužkem končí a zvětšili vnější průměr o 0,5mm.
dream7000
Aktivista
Příspěvky: 1269
Registrován: 17 bře 2007, 17:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Námestovo, Orava

Příspěvek od dream7000 »

na funkciu toho krúžku sa musíš opýtať ing. z Mladej Boleslavi, oni tam toho vymysleli viac, iste si starší kolegovia pamätajú plechovú maticu na klbe v náboji...... :?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34087
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dream7000 píše:na funkciu toho krúžku sa musíš opýtať ing. z Mladej Boleslavi, oni tam toho vymysleli viac, iste si starší kolegovia pamätajú plechovú maticu na klbe v náboji...... :?
v mladý boleslavi se můžeš zeptat tak věznů co tam na škodovky brousí hlavy,

ložisko je koncernové je u audin, seatů i VW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jarda-k píše:
jericho-3 píše:Vůbec jsem neporozuměl proč tento systém výrobci použili. Patrně se chtějí zbavit mnoha tun kvalitní oceli za dobré peníze a prodej přípravků..A samozřejmě servis má kšeft, já když dělám forda, odvezu těhlici do Forda /s vlastním nábojem/a oni mi to nalisují přípravkem za asi 350 kč..A použít autogen? No na to koule nemám a chvilka tohoto plamínku sežere víc než je cena svačiny po tomto úkonu z přelomu století... :)
Nic ve zlým, ale proč tedy do forda nepošleš celý auto? Sprsknout přípravek na lisování tohoto ložiska zabere pár minut. Nedovedu si představit, že mi přijede auto na výměnu ložiska, já vyndám těhlici, což je u focusu chvilka, pak sednu do auta a jedu do forda na výměnu ložiska. Jenom cesta tam a zpět by mi zabrala 3/4 hodiny a pak tam čumět než mi to milostivě přemáčknou.....

Obrázek Obrázek

Na přípravku na fabii jsem si dal záležet trochu víc..

Obrázek Obrázek Obrázek
Ale chápu tě, bohužel je to jak to napsal Miloš, tak když děláš pořád něco jiného, musel bys mít skladiště..A tohle byla náhoda, Forda mám na cestě a něco jsem tam objednával a zrovna naskočily Fokusy a všichni z nich jihli, tak povídám, koukám že zase obohatili tuhle novinku pěknou kokotinou, nábojem rovnou s ložiskem..a ten snímač Hů to je taky chuťovka..A mechán povídá, je to sranda za pár minut, když máš přípravek, klidně to přivez..Tak jsem to přivezl, za chvíli to měl aniž snímač poškodil a tehdy řekl 300kč..Měl jsem klid a jelikož musím pořád cestovat, tak je to jedno. Ale máš pravdu, vždy jsem se snažil vše opravit sám a byl na to člověk pyšný, že to zvádl bez přípravků ala továrna a dokonce si i některé vyrobil svépomocí.. Ale člověk si musí zvyknout, že často je vlastně podavač-přidavač a mě třeba nejvíc štve, že musím U PD takhle poslat opravit hlavu..Proto už mě to nebaví... :)
A Miloši, vždy jsem měl z autogenu vítr, kdysi mi hořely hadice a starý svářeč mi povídá, hele mladej , zapiš si za uši, že když ti bude autogen hořet, nikdy neutíkej od něho, ale k němu..Prostě musíš zavřít flašky, protože jinak mu neutečeš..A zkoušeli jsme propan-butan jak píšeš, ale moc nám to nefungovalo..A po pravdě řečeno, autogen potřebuji velmi vyjímečně....
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34087
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jericho-3 píše:
A Miloši, vždy jsem měl z autogenu vítr, kdysi mi hořely hadice a starý svářeč mi povídá, hele mladej , zapiš si za uši, že když ti bude autogen hořet, nikdy neutíkej od něho, ale k němu..Prostě musíš zavřít flašky, protože jinak mu neutečeš..A zkoušeli jsme propan-butan jak píšeš, ale moc nám to nefungovalo..A po pravdě řečeno, autogen potřebuji velmi vyjímečně....
to víš že jsem taky hořel, nejhorší je výbuch budíků to musíš reagovat okamžitě jinak ti schoří i dílna, hadice jsou v pohodě tam toho tlaku moc není,
jsem kamarád s ceočkem, to vždy vše v dílně spolehlive uhasilo navíc se dá pustit kamkoliv i jako prevence

kurna ted jsem našel perfektní soupravu na výměnu ložiska chtěl jsem to hodit do placu cena velmi zajímavá a pášou nakonec jen na T5 :(
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

fekálek píše: Jinak nalisoval jsem těch náboju asi milion a jak tady píšete, že přez koule ložisko zničíš, tak to jsou kecy.
nezničíš ho hned ale zkrátíš mu životnost ;)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Když jsem dělal poprvý A6 C5 tak jsem taky koukal na systém ložiska jako u OI a závlačka tam žádná. Ptal jsem se jestli ložisko mazat nebo ne aby nevyjelo. Mažu a nic nevyjíždí.
Přípravek na Fabie mám a nikdy kroužek nepraskl. Leze tam rovnoměrně a tlačí to přímo přes něj, takže tam naleze jako do mámy.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jarda S. píše:
fekálek píše: Jinak nalisoval jsem těch náboju asi milion a jak tady píšete, že přez koule ložisko zničíš, tak to jsou kecy.
nezničíš ho hned ale zkrátíš mu životnost ;)
Přesně tak, i když to zní moc opatrně, chce to se k ložisku chovat slušně.. Ne nadarmo jsou různé třídy ložisek, podle vůle..Takže kladivo a ložisko nejde k sobě..Ložisko dokonce "odejde" , když kolo vezme ze strany obrubník..dle odborníků...
nepropadat panice...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

jericho-3 píše:
Jarda S. píše:
fekálek píše: Jinak nalisoval jsem těch náboju asi milion a jak tady píšete, že přez koule ložisko zničíš, tak to jsou kecy.
nezničíš ho hned ale zkrátíš mu životnost ;)
Přesně tak, i když to zní moc opatrně, chce to se k ložisku chovat slušně.. Ne nadarmo jsou různé třídy ložisek, podle vůle..Takže kladivo a ložisko nejde k sobě..Ložisko dokonce "odejde" , když kolo vezme ze strany obrubník..dle odborníků...
ale kulový (wallbash)
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Když se to lisuje přes koule, tak hodně záleží čím se to lisuje.
Pokud nějakým ručním lisem, kde lisující síla je jen nepatrně větší než ta potřebná k nalisování, tak se ložisku nemusí skoro nic stát.
Pokud se to ale lisuje na silnější mašině, tak stačí lis po opření ložiska v těhlici ještě chvilku podržet a je po ložisku, resp. brzo bude.
V oběžných drahách si kuličky udělají nepatrný důlky a ložisko brzy odejde. Vlastní zkušenost....

A mimochodem, k nalisování ložiska za vnější nákružek není potřeba vyrábět žádný přípravek.
Ptal jsem se kámoše co má servis jak to dělá a řekl mi, že na to používá starý brzdový kotouč který přespříč rozřízne flexou.
Ložisko do něj vloží obráceně aby bylo opřený jak má a lisuje. Když kotouč po čase praskne, není problém rozříznout jinej... :)

Není tedy žádný důvod zkracovat životnost ložiska nesprávným způsobem montáže... :)
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Přesně tak, silný lis je na tohle mor. Není v něm cit, škoda že člověk nemá starý závitový lis, ale i u slabého hydraulického je třeba opatrně. Samozřejmě pokud auto už nevidíš, může to být dotyčnému jedno a pokud přijde stížnost, snadno se odpálí nějakým argumentem..Ale pokud chceme mluvit o profi práci, je třeba postupovat obezřetně...
nepropadat panice...
trhna
Přispěvovatel
Příspěvky: 102
Registrován: 28 pro 2015, 21:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od trhna »

Tak lozisko vcera vymeneno. Za pomoci lisovaciho pripravku ze servisu skodovky. Lisovalo se primo na aute, prace asi na 1,5h.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“