Přibržďuje zadní kolo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

OťasTDi píše:hadice dokáže nakysnout a v podstatě vytvořit takový nechtěný zpětný ventil...ale jestli je to zrovna tvůj případ...to netuším...spíš tipuji, že se nevrací pístek
Tak to by mě moc nepotěšilo, zvláště u nových třmenů. Ono z RS zrovna levný nejsou.
Zkusím se s tím nějak poprat, ale obávám se že bez zvedáku se mi tu poslední hadici vyměnit nepodaří a bohužel garáž mám k dispozici jen hodně nízkou, takže ani na špalkách to auto moc nezvednu.
Uvidím zítra v garáži, snad mi dotoho nic nevleze.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7575
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

mě RS zadky na zpátečku někdy vržou už 10 let (tehdy byly nové)… ničemu to nevadí, za jízdy to nepřibržďuje...
dnes bych do toho asi už vůbec nešel. nechal bych předek 288, zadek normal..
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Vidím to podobně, efekt celých 256 kotoučů vzadu je že to vypadá hustě, ale já měl problémy i s brzdami co tam byly předtím, takže u mě je to prašť jak uhoď.
Jinak jsem se vrátil z garáže a brzdy snad opravený a ano podložky byly opravdu hliníkové a opravdu byly celkem slušně z oxidovaný.
Dalo celkem práci vyčištit dosedací plochu na třmeni tak, aby byla rovná a zároveň jí nepoškodil.
To nejlepší ale přišlo až na závěr při skládání. Vše jsem měl nachystaný a vyčištěný a tak jsem si vlezl do auta pro sáček s novými měděnými podložkami a je celekm super zjistit v pátek večer, že jsem si já idiot koupil podložky na šrouby o průměru 10mm a né 12 jaký tam mají být.
Naštěstí jsem měl poslední dvě měděný podložky ještě ve starých zásobách.
Další co bylo super, tak při odvzdušňování jsem zjistil, že brzdová kapalina v nádobce vypadá příšerně, jakási zakalená a plná špíny, takže odsát co jde a nahradit novou. A to jsem jí celkem nedávno měnil, přesněji když jsem dával nový třmeny a to je tak cca 2 - 3 roky.
Bohužel jsem měl jen dvě butilky kapaliny a navíc jedna byla Dot 3 a druhá Dot 4, takže jsem použil tu čtyřku a vyměnil jí jen v tom opravovaném třmeni, zbytek musí počkat na příští víkend až koupím víc stejné kapaliny.
Na butilce jsem se dočetl, že její životnost je dva roky, taky super.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4917
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

hele a nemůže nějak souviset vytvářející se bordel v brzdové soustavě s tím tvým problémem?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

favo, to máš pravdu, také měděné nemohu sehnat , ale bohudík to nebude na brzdy. Mě se u š1000 MB propadl pedál /jednookruhové brzdy/ když jsem chtěl zastavit na stopce u hlavní přímo ve městě , kde je provoz jako blázen a pedál byl na podlaze a já ruční zastavil až na hlavní. Naštěstí nic nejelo a já rychle couvnul..Jelikož brzdy byly po vlastnoruční opravě , tak mne zamrazilo, co jsem zkurvil..A byly to hliníkové podložky u hadic na zadním kole..Tehdy se solilo na plné kule .... :(
nepropadat panice...
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

OťasTDi píše:hele a nemůže nějak souviset vytvářející se bordel v brzdové soustavě s tím tvým problémem?
To je otázka do pranice, ale problém je v tom, že když jsem dal třmeny nový, tak šla i nová kapalina a vrzání začalo cca 14 dní po opravě až do teď, tedy do chvíle než spoj povolil a přestal těsnit.
Každopádně, ráno jedu do práce, tak uvidím zda začnu zase vrzat, když už vše těsní.
Dnes ráno nic nevrzalo, ale taky nebyla zima, tak uvidím zítra.

Jericho, já nemám problém je sehnat, já mám problém že jsem idiot a koupil jsem si menší než potřebuji. :D

Jinak čepy byly krásně namazany prachovky OK, ale všimnul jsem si že když jsem zasouval třmen do vodících čepů tak v jednom místě se sekl a když jsem to místo překonal, tak zbytek dráhy byl opět v pohodě. Odpor nebyl nijak velký, ale asi by toto mohl být problém.
Plně zasunutý jdou hladce, kousek desky se sjede a začne to drhnout a až se sjede hodně desky zase to přestane.
Bohužel jsem to neměl čím protáhnout, takže v práci nafasuji nějaký výstružník a o víkendu se na to zase mrknu.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 727
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Já chvíli bojoval s čepy na zadních brzdách na O1 taky. Netroufnu si ale tvrdit, že Golf IV je uplně stejný a už vůbec ne, že je to tvůj problém.
Přišel jsem u O1 ale na dvě věci. Vazelina pouze ta co tam patří, jiná může vyschnout nebo zničit prachovky a prachovky ne Škoda, ale lepší jsou přední prachovky např. z Citroenu Berlingo, Fiat Ducato, Peugeot Boxer atd.
A typický zvuk spodního zarezlého čepu je slabé pískání při couvání.
Já se naučil na jaře a před zimou při nějakém servisu čepy vyčistit a promazat. Od té doby vše OK.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Richi, Golf IV je úplně stejný jak Octávia 1 navíc já mám třmeny přímo z octávie RS.
Co se vazelíny týká, tak jsem zkoušel přímo na brzdy od ATE, potom jsem koupil měděnou s tepelnou odolností do cca 1100°C ale všechny vysychaly až nakonec mě napadlo dát tam silikonovou vazelinu a ta zatím drží.
Konečně byla dost drahá, ale zdá se že funguje, navíc je určená i pro instalaterý, takže přítomnost vody jí nevadí.
Čepy mám nový a po kontrole vypadají pořád dobře, žádná rez, ale to bohužel nemůžu tvrdit o držáku třmenu a otvorech v něm, do nich totiž pořádně něvidím. O víkendu se na to znovu vrhnu a díry protáhnu výstružníkem a bude snad klid.
Každopádně dnes ráno teplota kolem nuly a žádný vrzání, takže nezbývá než počkat cca 14 dní od poslední opravy brzd a doufat že už to nepříjde.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Takže, brzda už při couvání nevrže, ani když jsou teploty kolem nuly.
Vše zdá se těsní dobře, ale prozměnu mi nyní začalo to pravy kolo při lehkým brždění pískat jako prase. :D
Přibrzdím víc a je ticho, šlápnu na brzdu lehce a pískot, to by se z toho jeden posral, to auto prostě nemůže fungovat bez toho, aby nevydávalo nějaký otravný zvuky.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4917
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

ted jsem to resil na predku....pomohlo prehozeni desek leva/prava....pro jistotu mi kamos ti desky lehce zarovnal soustruhem...byly to predky na fabii 256mm
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Asi to zkusím, jak budu čistit otvor v držáku, tím nic nepokazím.
Nebo tam konečně dám desky Zimmermann a Bremba vyhodím.
Pro jistotu jsem si koupil 8ks nových tentokrát správných měděných podložek za cca 35,- Kč.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Tak s deskama jsem nakonec nic dělat nemusel, protože po pár delších bržděních pískání zmizelo.
Nyní je to konečně tichý při couvání i při brždění.
Pokusil jsem se i vyměnit tu poslední hadičku, ale i když mi poradily jak na to, tak povolit matici se mi nepovedlo, leda bych zničil i brzdovou trubku a to by znamenalo nádrž dolů a vyměnit celé vedení a to se mi fakt dobrovolně dělat nechce.
Spoj mezi maticí a trubkou byl solidně zoxidován a i když je trubka stále jako nová, tak ta oxidace by jí zničila. Leda nějak odstranit tu oxidaci.
Napadl mě ocet, přeci jen to vypadá jak vodní kámen, ale kdo ví co by pomohlo, vím jen to že WD40 s tím nehnulo.
Nahřívat jsem to nechtěl, protože je to hned vedle nádrže a neměl jsem nic na odstínění.
Asi to dám do servisu a připravím se na tučný účet. :(
Konečně čeká mě i koupě nového řízení, protože to staré má už značnou vůli a i po vymězení to není ideální, takže co už.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“