Stránka 3 z 4
Napsal: 13 kvě 2020, 10:05
od Rayx
To vypadá, jako kdyby "chip" bylo uni zaklínadlo ... Nevím, ale se změnou variabilního časování, tedy i toho vnitřního EGR, si zádný úpravce hrát nebude a nalejvač nebude mít ani tucha ...
1.5 maj svý ofiko updaty, to maš jistě DADA že? Si nejdřív ověř, jestli je update pro provedení co máš, DADA jedno ale maj x variant podle toho, v čem to je ...
To CAXA s 460tkm postnul jednu fotku s detailem na výfukový kanál a sedlo ventilu ...

Napsal: 13 kvě 2020, 12:29
od Rolan
Bravomv píše:Vím, že jsem mimo téma, ale šlo o dvojkovou Octavku Combi ročník okolo 2010 (možná starší) a Fiat Bravo rok 2010 model 2011. Samozřejmě Octavka daleko praktičtější, hlavně vnitřní prostor a velikost kufru. Motor Fiatu, ale úplně někde jinde 1,6 Mjet 88 kW 300 Nm. Proti té Octávce jsem si připadal motoricky, že jedu ve dvoulitru. Dnes jezdím s autem pracovně, takže bych potřeboval spíš ten prostor Octávky. Rovněž konstrukčně měla Octávka DPF pod autem, Fiat již v motoru za turbem, čili snadnější regenerace (hodnoceno v době koupě). Fiat má pouze jednu nevýhodu, a to propad ceny při případném prodeji (což byla výhoda při koupi ojetiny), jinak funguje bezvadně.
Dynamiku 1.6Tdi zabíjí převodovka. 5° a nesmyslně dlouhý převody.
Napsal: 13 kvě 2020, 13:21
od mva1
[quote="Rayx"]
1.5 maj svý ofiko updaty, to maš jistě DADA že?
Mám OIII 1,5Tour 2/2020,Motor DPC
Dle autorizáku tam mám nejnovější software.
Až skončí záruka, tak to musím dořešit.
Jestli máš podklady k funkci vnitřního EGR, rád bych se poučil.dík
Napsal: 13 kvě 2020, 19:46
od toby66kw
K tomu EGR na 1.4 TSI 92 kW
Tam je variabilní jen jedna vačka , nestačilo by jen odpojit konektor a dát tam druhej magnitek aby byla jednotka spokojená.
Napsal: 13 kvě 2020, 20:27
od Huml
no ale jednotce se asi nebude líbit, že se vačka nehýbe, navíc to natáčení není jen kvůli egru, ale i kvůli průběhu točáku a výkonu, já bych to zase tak neřešil, než se to zasere tak abys to poznal, najede to hafo kilometrů, u toho 1,0TSI rapidu co testovali ve SM to po 100000km snížilo maximálku snad do 5km/h, jinak to nešlo poznat, nějaký nánosy tam byly, ale nic tragickýho, stačí s tím jezdit normálně a občas to protáhnout nebo to nechat jednou za 200000km vyčistit
Napsal: 13 kvě 2020, 20:34
od toby66kw
Umí to udělat jen cvak cvak , mohl bys to zkusit , .
Napsal: 14 kvě 2020, 08:20
od Source
Tá variabilná vačka tam nie je len tak kvoli vnútornému EGR ale presne ako bolo spomenuté aj kvôli výkonu a priebehu, skús si niekedy zapnúť test vačky na volnobeh a uvidíš ako ti to rozhádže volnobeh keď sa vačka posunie a pár stupňov.
Napsal: 14 kvě 2020, 08:37
od mva1
A to cukání u 1.5 při studeným rozjezdu, dělá tedy co ?
dík za názory
Napsal: 14 kvě 2020, 08:39
od Marek001
Ano je to tak, stačí keď počuješ hociaké auto s nefukčnou variabilitou, voľnobeh bieda, takisto aj priebeh výkonu
Napsal: 14 kvě 2020, 10:24
od Rayx
Zajímavé a smutné, že i na modifikovaném DPCA není problém se škubáním a gumovou reakcí na plyn zřejmě vychytán ...
DPCA má turbo s obtokem místo varibilního jako u DADA, navíc prý mělo dojít k nějakým změnám na hlavě, přestože ETKA píše změny indexu k dřívějším termínům než nasazení DPCA ...
Mrkni třeba sem pro více info
P.S. - že se rozháže volnoběh při testu variabilního časování je jasný, ono to na volnoběh potřebuje jen čistý vzduch tedy zpožděné časování ...
Pokud tomu dáš spaliny díky dřívějšímu časování, tedy
dojde k "překrytí" doby otevření výfukových a sacích ventilů ve fázi výfuku a tím natlačení části spalin také do sání,
v následné fázi sání to ty spaliny ze sání znovu natáhne a to se motoru v tak nízkých otáčkách nelíbí. To je princip vnitřního EGR, překrytí otvírání sacích a výfukových ventilů ...
Že variabilitou a tedy změnou objemové účinosti zvyšujou krouťák je zřejmý, pokud ji přeženeme až do překrytí, jsme tam kde jsme ...

Napsal: 14 kvě 2020, 14:42
od dhfool
Zajímavé a smutné, že i na modifikovaném DPCA není problém se škubáním a gumovou reakcí na plyn zřejmě vychytán ...
DPCA má turbo s obtokem místo varibilního jako u DADA, navíc prý mělo dojít k nějakým změnám na hlavě, přestože ETKA píše změny indexu k dřívějším termínům než nasazení DPCA ...
Spíš bych řekl, že turba jsou totožná(regulace), jen jinak popsaná(traditional = wastegate)..
Napsal: 14 kvě 2020, 15:39
od Rayx
Máš pravdu

, DADA má opravdu taky obtok a ne VGT.
Mě spletlo SSP555, kde se detail k turbu vztahuje jen k DACA 96kW, a no pak info ze skodahome, kde vytáhli tuhle tabulku z DP.
Napsal: 16 kvě 2020, 07:14
od toby66kw
Rayx
Chcu se tě zeptat na 1,4 92 kW motor.
Tam je to tak že vačka je na volnoběh tam kam patří a při zvýšení otáček se to dostane jinam.?
A ten přestavovač je nějakej variabilní nebo umí jen off on ?
Napsal: 16 kvě 2020, 08:33
od Rayx
Pokud vše funguje a není závada, vačka je vždy tam, kde to výrobce chtěl mít. Variabilní časování je to proto, že se nastavuje pootočením vačky v nějakém rozsahu a není to tedy jen dvoustavový On/Off. Paradoxně to ale řídí ventil, kterej dvoustavový je, podstatě střídou PWM ...
Aby byl co nejklidnější volnoběh, tak je časování ve své výchozí poloze, co nejvíce zpožděné, aby se do válců dostával jen čistý vzduch a spaliny letěly výfukem ven. No a další fáze jsou pak už kouzla motorářů
Však ten stavěcí elektromagnet N205 se nechá odpojit, tím se nasimuluje toto
Při závadě systému (nefunkční elektromagnet N205 nebo jeho buzení) zůstane vačkový hřídel v základní poloze, což sníží točivý moment motoru
Napsal: 16 kvě 2020, 20:28
od toby66kw
Kde to můžu zkusit odpojit , nemáš nějakou fotku toho štekru.
Jak funguje to variabilní přestavování , ?