Hlučné zimné zadné pneumatiky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Geometriu robím pred každým prezutim.
Plus menil som tento rok tlmiče tak aj po tomto a neskôr sa riešili čapy riadenia takže tam tiež.
Minuly rok sa menilo egr, napravnica bola dole a neskôr tiež stabilizátor vpredu takže tiež to vyšlo 4x ročne.
Robil som geo hneď na druhý deň po servise aby som nejazdil nové gumy na zlej geo.
Nechápem ale ze zimné po 4000km zadné oskakane a letné r17 po 10 000km tip top.
Plus menil som tento rok tlmiče tak aj po tomto a neskôr sa riešili čapy riadenia takže tam tiež.
Minuly rok sa menilo egr, napravnica bola dole a neskôr tiež stabilizátor vpredu takže tiež to vyšlo 4x ročne.
Robil som geo hneď na druhý deň po servise aby som nejazdil nové gumy na zlej geo.
Nechápem ale ze zimné po 4000km zadné oskakane a letné r17 po 10 000km tip top.
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
Problém může být i v tom, že geometrii umí udělat dobře jen málo kdo.
Mě to stálo několik sad pneumatik za jedinou sezónu a asi návštěva pěti servisů, než jsem našel takový který to udělal dobře a našel i příčinu problémů. Všude mi ale tvrdili že je vše OK a někteří dodali i protokol, podle kterého je vše v normě a v zelených číslech. Přesto auto táhlo do prava a gumy vydrželi cca 2000 km a bylo po nich.
Tak asi tak.
Mě to stálo několik sad pneumatik za jedinou sezónu a asi návštěva pěti servisů, než jsem našel takový který to udělal dobře a našel i příčinu problémů. Všude mi ale tvrdili že je vše OK a někteří dodali i protokol, podle kterého je vše v normě a v zelených číslech. Přesto auto táhlo do prava a gumy vydrželi cca 2000 km a bylo po nich.
Tak asi tak.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Pokud nedělám nic zásadního na podvozku a auto se chová, tak jak má, tak do toho nenechám sáhnout. Není to poprvé ani naposled, kdy se tady řešilo, že je problém sehnat kvalitní geometrii ( personál).
Proto jsem ani nesundaval napravnici při výměně silentbloku od vzpěry převodovky.
Vyrobil jsem si lis za pomoci trapezovky a šlo to taky. Sice voser, ale šlo.
Proto jsem to osadil origo silentblokama (ve škodovce 2 litry za oba). Abych na to nemusel hned sáhnout.
Proto jsem ani nesundaval napravnici při výměně silentbloku od vzpěry převodovky.
Vyrobil jsem si lis za pomoci trapezovky a šlo to taky. Sice voser, ale šlo.
Proto jsem to osadil origo silentblokama (ve škodovce 2 litry za oba). Abych na to nemusel hned sáhnout.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Tohle jsi neudělal moc dobře. Na té pravé zadní pneu je vidět, jak je vzorek "zbořený". Čerstvé zimní gumy jsou moc měkké a jak mají vysoký vzorek, tak je potřeba na nich za sucha jezdit opatrně, protože se ten vzorek deformuje.tomxass píše: Cital som radu, že je potrebné ich trosku ohoblovat.
Tak som sa vybesnel, trosku som ich prehrabol, vybrzdil zo 140 na 0 a aj som sa vysantil poriadne na ručnej brzde.
Odvtedy ale hucia zadné asi 5x viac.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Já měl zadní silentbloky v rameni nový, ale vydrželi asi měsíc a normálně se kovový střed odtrhl od gumy, tuším to byly Meyle HD.roman1648 píše:Nedávno jsem dělal GIV kde mu udělali geo s urvanyma zadním silentblokam na ramenech, přední vydroleny, čepy nový teda, nechápal jsem..vyměnil jsem silentbloky a auto najednou 11mm sbihavy
Pravda že někdo si s tím hlavu nelame, zaplať a odjezd, další
Jednou jsem taky zajel do servisu s tím, že mi v zatáčkách zničeho nic ustřelí zadek, aby se mrkli zda je tam nějaký problém. Auto zvedli , montérpákou zkoušeli různý vůle a prý vše OK a že se mi to asi jen zdá.
Všechny moje auta měli sportovní podvozky a v zadku cítím každej nesprávnej pohyb a prostě jsem věděl, že ten zadek si žije vlastním životem a tak jsem se rozhodl to řešit sám.
No a samozřejmě pravý zadní silentblok nápravy byl rozpadlý na sračky.
Kdybych nestál u auta když vše zkoušeli, tak bych řekl, že se na to vysrali, ale byl jsem u toho.
Od té doby auto sedí jak má, ale musel jsem si to vyřešit sám.
A porpo těm gumám vůbec nic není.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Myslíš jako že by ty zadní na předku mohly vibrovat ? To už by podle snímku mohli spíše ty přední vibrovat na zadku. Dal jsi jim pěkného "čouda" podle "dobré" rady někoho z fóra. Přední hrany /náběžné/ jsou jak na vnější tak na vnitřní straně obou pneumatik trochu obroušeny.
Také si myslím, že to moc řešíš. Dělat několikrát za rok geometrii je podle mne zbytečné vyhazování peněz. Stačí pouze sledovat při sezonním přezouvání dezén a hned poznáš co autu chybí. U obou aut v popisu jsem za 16 let nedělal geometrii ani jednou. Zimní i letní pneumatiky vydrželi 10 let. Letní Klebr asi 150 000 km a zimní Matador MP 52 asi 50 000 km. Byly samozřejmě vždy po sezoně řádně ošetřeny a nakonzervovány.
Pokud jsi si jist, že to dělají zadní, tak to ještě jednou zkus přezout na letní. Kolikrát nejde vůbec zjistit odkud a od čeho ten hluk jde. I když třeba ležíš v kufru nebo měníš místo v autě a nasloucháš přes libovolné okno.
Také si myslím, že to moc řešíš. Dělat několikrát za rok geometrii je podle mne zbytečné vyhazování peněz. Stačí pouze sledovat při sezonním přezouvání dezén a hned poznáš co autu chybí. U obou aut v popisu jsem za 16 let nedělal geometrii ani jednou. Zimní i letní pneumatiky vydrželi 10 let. Letní Klebr asi 150 000 km a zimní Matador MP 52 asi 50 000 km. Byly samozřejmě vždy po sezoně řádně ošetřeny a nakonzervovány.
Pokud jsi si jist, že to dělají zadní, tak to ještě jednou zkus přezout na letní. Kolikrát nejde vůbec zjistit odkud a od čeho ten hluk jde. I když třeba ležíš v kufru nebo měníš místo v autě a nasloucháš přes libovolné okno.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip



