Stránka 3 z 4
Napsal: 25 lis 2020, 09:18
od Pepíček
Správně by si měl jet na geo pokaždý, když vymeteš nějakou větší díru na cestě. Tak třeba má geometrii doma anebo má servis

Napsal: 25 lis 2020, 09:31
od roman1648
My ji máme třeba,sice starou 15 let kamerovku Beissbarth ale fachčí,naordinovat to můžeš po jakémkoliv zásahu do podvozku,doporučit po výměně pneu atd,když si dopředu rozhýbeš hejblátka,je to práce na 10 minut

Napsal: 25 lis 2020, 10:58
od tomxass
Geometriu robím pred každým prezutim.
Plus menil som tento rok tlmiče tak aj po tomto a neskôr sa riešili čapy riadenia takže tam tiež.
Minuly rok sa menilo egr, napravnica bola dole a neskôr tiež stabilizátor vpredu takže tiež to vyšlo 4x ročne.
Robil som geo hneď na druhý deň po servise aby som nejazdil nové gumy na zlej geo.
Nechápem ale ze zimné po 4000km zadné oskakane a letné r17 po 10 000km tip top.
Napsal: 25 lis 2020, 11:10
od favo
Problém může být i v tom, že geometrii umí udělat dobře jen málo kdo.
Mě to stálo několik sad pneumatik za jedinou sezónu a asi návštěva pěti servisů, než jsem našel takový který to udělal dobře a našel i příčinu problémů. Všude mi ale tvrdili že je vše OK a někteří dodali i protokol, podle kterého je vše v normě a v zelených číslech. Přesto auto táhlo do prava a gumy vydrželi cca 2000 km a bylo po nich.
Tak asi tak.
Napsal: 25 lis 2020, 11:30
od roman1648
Nedávno jsem dělal GIV kde mu udělali geo s urvanyma zadním silentblokam na ramenech, přední vydroleny, čepy nový teda, nechápal jsem..vyměnil jsem silentbloky a auto najednou 11mm sbihavy

Pravda že někdo si s tím hlavu nelame, zaplať a odjezd, další

Napsal: 25 lis 2020, 14:07
od mirek999
Pokud nedělám nic zásadního na podvozku a auto se chová, tak jak má, tak do toho nenechám sáhnout. Není to poprvé ani naposled, kdy se tady řešilo, že je problém sehnat kvalitní geometrii ( personál).
Proto jsem ani nesundaval napravnici při výměně silentbloku od vzpěry převodovky.
Vyrobil jsem si lis za pomoci trapezovky a šlo to taky. Sice voser, ale šlo.
Proto jsem to osadil origo silentblokama (ve škodovce 2 litry za oba). Abych na to nemusel hned sáhnout.
Napsal: 25 lis 2020, 15:50
od tomxass
Pridám foto pneu a prosím o vaše zhodnotenie.
Práva zadna
Ľavá zadná
Ľavá predná
Práva predna

Napsal: 25 lis 2020, 21:36
od tomxass
Je to na vyhodenie? Nikto nič?
Napsal: 25 lis 2020, 23:10
od turbo kamna power
tomxass píše:
Cital som radu, že je potrebné ich trosku ohoblovat.
Tak som sa vybesnel, trosku som ich prehrabol, vybrzdil zo 140 na 0 a aj som sa vysantil poriadne na ručnej brzde.
Odvtedy ale hucia zadné asi 5x viac.
Tohle jsi neudělal moc dobře. Na té pravé zadní pneu je vidět, jak je vzorek "zbořený". Čerstvé zimní gumy jsou moc měkké a jak mají vysoký vzorek, tak je potřeba na nich za sucha jezdit opatrně, protože se ten vzorek deformuje.
Napsal: 26 lis 2020, 05:21
od NOVON
Dal bych ty zadní dopředu,třebas to bude při záběru a zatížení jinak a hlučet nebudou.
Napsal: 26 lis 2020, 07:17
od roman1648
Podle fotek mi nepřipadně že by jim něco bylo,zdá se mě že to moc dramatizuješ...
Napsal: 26 lis 2020, 07:39
od favo
roman1648 píše:Nedávno jsem dělal GIV kde mu udělali geo s urvanyma zadním silentblokam na ramenech, přední vydroleny, čepy nový teda, nechápal jsem..vyměnil jsem silentbloky a auto najednou 11mm sbihavy

Pravda že někdo si s tím hlavu nelame, zaplať a odjezd, další

Já měl zadní silentbloky v rameni nový, ale vydrželi asi měsíc a normálně se kovový střed odtrhl od gumy, tuším to byly Meyle HD.
Jednou jsem taky zajel do servisu s tím, že mi v zatáčkách zničeho nic ustřelí zadek, aby se mrkli zda je tam nějaký problém. Auto zvedli , montérpákou zkoušeli různý vůle a prý vše OK a že se mi to asi jen zdá.
Všechny moje auta měli sportovní podvozky a v zadku cítím každej nesprávnej pohyb a prostě jsem věděl, že ten zadek si žije vlastním životem a tak jsem se rozhodl to řešit sám.
No a samozřejmě pravý zadní silentblok nápravy byl rozpadlý na sračky.
Kdybych nestál u auta když vše zkoušeli, tak bych řekl, že se na to vysrali, ale byl jsem u toho.
Od té doby auto sedí jak má, ale musel jsem si to vyřešit sám.
A porpo těm gumám vůbec nic není.
Napsal: 26 lis 2020, 08:24
od tomxass
Ved aj mne sa zdá, že sú na pohľad OK.
Dezén všetky 7,9-8,1mm.
Dopredu zadné nedám, kvôli prípadným vibráciam.
Dám dnes vzadu prehodiť ľavú za pravú na diskoch a dám vedieť.
Napsal: 26 lis 2020, 12:14
od prka
Myslíš jako že by ty zadní na předku mohly vibrovat ? To už by podle snímku mohli spíše ty přední vibrovat na zadku. Dal jsi jim pěkného "čouda" podle "dobré" rady někoho z fóra. Přední hrany /náběžné/ jsou jak na vnější tak na vnitřní straně obou pneumatik trochu obroušeny.
Také si myslím, že to moc řešíš. Dělat několikrát za rok geometrii je podle mne zbytečné vyhazování peněz. Stačí pouze sledovat při sezonním přezouvání dezén a hned poznáš co autu chybí. U obou aut v popisu jsem za 16 let nedělal geometrii ani jednou. Zimní i letní pneumatiky vydrželi 10 let. Letní Klebr asi 150 000 km a zimní Matador MP 52 asi 50 000 km. Byly samozřejmě vždy po sezoně řádně ošetřeny a nakonzervovány.
Pokud jsi si jist, že to dělají zadní, tak to ještě jednou zkus přezout na letní. Kolikrát nejde vůbec zjistit odkud a od čeho ten hluk jde. I když třeba ležíš v kufru nebo měníš místo v autě a nasloucháš přes libovolné okno.
Napsal: 26 lis 2020, 12:29
od šulda
Někdo jezdí a někdo řeší, řeší a řeší
